MTB: Marselisborg Marathon 3 Sep.

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

VI tager toget og ankommer "planmæssigt" 9.44 til Århus.... så vi burde kunne nå det selvom vi er halv time forsinket pga DSB - dog er det dagens første lyn tog som burde være mindre forsinket...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Vi kører derover idag fredag (bilen er desværre fyldt Anders, men det var faktisk tæt på at du kom med), færge 20:30 Odden-Århus, og hjem lørdag færge 19:00 Århus-Odden. Overnatter i en lejlighed, en gut har lånt.

Jeg er godt busted idag efter DHL i går, min tid 21:21 - bedre end sidste år - og det vel at mærke uden at have løbet i 3-4 måneder ! Jeg trak den hjem udelukkende på kondi, og "konkurence" mentaliteten.

Vi ses i Århus do ! Hjem til Århus - jubii ...
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ha' en super tur!! Tager i nogle billeder til hustler-albumet?
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

vi tager derover i morgen så vi ses dernede.... MOrten
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg har lige snakket med Anders i tlf, han nappede den store lodtrækningspræmie!!! 1 stk. Rivette H6 ramme til 9000.- Mon ikke han skriver lidt her, når han er hjemme søndag aften?



Image

YES SIR! og tillykke skal lyde her fra :shock: :D
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Stort Tillykke Anders.

Det bliver godt nok dyrt :!:
Og nej, jeg tænker ikke så meget på den runde øl du sikkert vil give for at fejre det :wink:
Næe, nej, men tænk på, hvad alle de stumer, der skal på for at matche stellet vil koste! For man sætte jo heller ikke traktordæk på en formel1 maskine.

Glæder mig til at se den samlet.
Image
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

DET var sejt !!

Post by Morten Hartvigsen »

Først Tilykke Anders !

Godt øm, efter Torsdagens DHL (på 21min21sek), var det svært at komme ud af sengen i Århus.

Men jeg fik en fin start, fra bås 1, og var blevet godt varm efter 12km. Det gik strygende med en puls på ca. 150-155. Så fik jeg en punktering på baghjulet, hvilket tog 5-10min og hele 2 x Co2 patroner at udbedre, pga. det brede 2.25 racing ralph dæk. Ikke nok med at man taber tid, så bliver ens rytme også brudt, hvilket jeg synes er meget generende. Det var så her Mads, Anders, Rikke og alle de andre overhalede mig :-(

Ved ca. 30-40km, måtte jeg efterspænde styrfitting/frempinden, da der var opstået slør (det blev ellers også efter spændt aftenen før), jeg fik i den forb. sat styret skævt på, så dette måtte jeg rette igen 10min senere.

Efter 1'str runde på ca. 50km, på 2t30min var jeg ret godt træt, og ved 52km var jeg tæt på at opgive - MEGA KRISE. Pulsen var helt nede på 100-130 og jeg begyndte at fryse. Og da jeg skulle pille ved lock-outen på forgaflen nedad en lille bakke, kørte jeg ind i et lille træ og slog kuglerne lidt.

Efter nogle bananer, vand, energidrik, og en Maxim gel, kom jeg lidt ovenpå igen, og ved ca. 60km begyndte jeg at få pulsen op på 140-150- og det gik sådan ok.

Ved 60km fik jeg krampe i venstre lår, efter en bakke, og benet låste næste helt - så slemt at jeg troede det var en muskel eller sene sprængning, men heldigvis gik det væk efter nogle minutter. Lidt efter var den gal med højre ben, der rettede sig helt ud og ikke KUNNE bøjes ! Men jeg bed smerten i mig, og fik bevæget benet igen. Herefter holdte jeg lidt igen op ad bakkerne, og brugte en lidt højere kadence, for at undgå kramper.

Fra 65km-75km overhalede jeg 3-4 andre, og de sidste 40km kørte jeg helt alene.

Med 3km til mål, punkterede mit forhjul, men da jeg jo havde brugt begge Co2 patroner, kunne jeg ikke skifte slange, og måtte lunte i mål, på et dæk med mindre end 0,5bar- heldigvis holdt det bare en lille smule luft - så jeg undgik at trække.

Sluttiden var ca. 5t30min. Havde dog håbet på ca. 5timer, men jeg må vel sande at jag skal træne mere langdistance før det mål kan nås, dette var jo mit længste løb til dato.
Last edited by Morten Hartvigsen on 04 Sep 2005, 22:41, edited 2 times in total.
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Tilykke med gennemførslen. det lyder godt nok som en hård omgang!
For lige at have noget at holde ine pulsangivelser op imod, hvilken puls plejer du så at køre dustcup med, eller hvad er din maxpuls?

Overvejer lidt hvor langt jeg evt skal køre til Bikers Best Marathon, så det ville være godt med lidt inspiration til, hvor langt nede udgangstempoet skal være for ikke at gå kold undervejs.
Image
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

The Winner is here..

Tilbage ved PCén efter en sejrstur med dejlige Århusianske piger, som godt nok ikke ved hvad et Rivette H6 stel er, men som godt kan lide alt den sprut jeg måtte give ud!!!

Jeg havde jo som nogen ved, min to potentielle hustlere med, de skulle dog kun køre 56km - bla fordi Krimi for første gang i sit sad på en rigtig cykel i mandags (min racer på en 50km tur - jeg tog lidt træning på MTB) - og de ved godt hvad et koster at vinde sådan en præmie.. .damn..

Først lidt om turen som jeg oplevede den- Vi tog togen og ankom kl 10.00 efter lidt forsinkelse med DSB, men god nok tid til at købe en cykelhjelm til Krimi, da jeg havde tabt den han skulle ha lånt dagen inden.. Cyklede hjem fra job, med en ekstra cykel og diverse udstyr bagpå, desværre med min Ipod tændt så hørte ikke den faldt og væk var den..

Men starten gik, og planen var egenligt at følges med to gutter fra Peoplegroup hvor Troels tidligere har kørt Hillerød marathon på 4.15 - så følge ham tænkte jeg er = succes. Vi startede i bås 2, så morten var væk.. Men vi startede og Peoplegroup forsvandt allerede ved havnen - Men skoven startede efter et par km, også skal jeg ellers lige love for at løbet var startet med et meget kuperet terræn hvor det bare kig op og op og lidt ned engang i mellem 15km i streg, med krydsning af en å som ekstra krydderi så man var sikker på at være gennemblødt, og hvor der også var denne bakkespurt til det højeste punkt. Nå, men Fandt ind i en gruppe med nogle lokale ÅMK´er - smart, for da vi kørte ved bugten var der flere mudderhuller det var godt at have lokal kenskab til (her holdte Morten og kiggede på sit flade hjul - jeg hilste i det mindste :lol: )- til trods for den ellers tørre rute. efter dette, kom man op på toppen af bugten og kørte på grus i bragende solskin, og det man spejdede efter var et lækkert frokost bord :) - det kom ikke - i stedet kom Paris - Robaix som det næste stykke af ruten kaldes - grus og afsalt godt humplet på en god stigning med modvind - herligt for benene..

Den næste udfordring var så fuldenbakken - eller bassobakken - stedet hvor basso satte alle på plads i DK rundt - det foregik på asfalt så det var bare logge out og træde op i solen - fed stigning - men sjovest på første omgang!

Dernæst kom vi ned i 24 timers området ved Vilhelmsborg - det var som J-LO sagde efter 24t - udfordrende - masser og ret vilde nedkørsler som specielt debutanter skulle holde godt øje med. Men allieret med ÅMK kom jeg "let" igennem - så flere lave flotte styrt der. Hovedattraktionen i området var dog sandbakken - en meget stejl nedkørsel, som dog er bred og blød pga sand, så det var bare udover og slippe bremserne midt på så røg man med 50-60 ned mod et sving - spændende som Ritter ole tidligere har beskrevet det...

Når dette var overstået kom der et par km uden udfrodringer, hvor efter en led grus vej med stigning og verdens mest latterlige sti var ved at tage livet af en. De steg ikke meget, men var monster lange, og grusstigen superblød så det træk virkelig tænder, og helt VILDT på anden omgang.. stigen var vel ca 2km lang og steg med 5% hele vejen men igen blød..

Herefter kom det sidste stykke som vækkede minder om Sverige, nedad, singletrack, sten og rødder - fuldt fart, luk øjnene og mærk suset... **** det var et fedt stykke som bare skulle have gas... og det fik den..

Alt i alt var det bare en superudfordring at køre bare en omgang, og jeg måtte virkelig ind at rode i det indre styrke lager, for at komme ud på anden omgang. For efter 40km var mine ben slidt og de første kontrolable kramper havde vist sig.. De blev så meget sjovere eftersom ovenstående skulle gennemgåes igen..... av av av..

Nå - men jeg ved hvordan det er at udgå så jeg fortsatte.. og tænkte hvordan kommer min gode ven krimi igennem dette, selvom han havde pædagog med hele vejen???!! Hans kæde knækkede ved vandløbet, og måtte udgå - det var måske heldig nok :wink:

Nå. I mål kom jeg efter at have kørt forkert to gange på anden omgang - den ene med en fordel og den anden med ulempe - som den første af alle jeg personligt skulle konkurerer med - herligt..

Mange var jo kommet ind før, og det eneste man ventede på var at trække hovedpræmien - det annonceret at vinderen var fundet - og så sker det, to min efter at jeg var kommet ind sad vi bag mål og drak (endnu bare vand) og grinede - så siger de sgu i højtaleren - og vinderen er Anders Knudsen med nummer 1073!!!

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAH!!! - der kommet vel også et par billeder af den stolte hustler når jeg finder nogen..

Og som Stefan allerede har nævnt - hvad fanden gør man når man et ferrari karroseri stående - sætter en VW motor i ?????!! FÅÅÅÅÅCK - Ole.... i need help and money and space - har allerede to cykler spærret inden i min lille 2v..

I øvrigt skal billedet rettes min bliver helt sort - men kan jeg ikke lige finde ud af..

http://www.rivette.dk/pages/h6.html

Sidst - min anmeldelse af løbet - bestået - fed fed men hård rute, men der manglede sgu noget service på depoterne, de ingen vand og bananer, kun let blanding energi - samme galdt ved start hvor der først kom vand i sidste øjeblik - de kan sgu lære noget derovre.. det er sgu ikke godt nok :!: [/img]
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Stephan Bak wrote:Tilykke med gennemførslen. det lyder godt nok som en hård omgang!
For lige at have noget at holde ine pulsangivelser op imod, hvilken puls plejer du så at køre dustcup med, eller hvad er din maxpuls?
Jeg plejer at ca. køre 160-165 ved dustcups, men på det sidste har den sneget sig op på ca. 170 - og helt op på 180 på bakker. Jeg tror min max er ca. 190, men er ikke helt sikker.

De første 20km kørte jeg vel egentligt også lidt for højt tempo, for min puls var ihvertfald til tider oppe på 160 - det er sgu svært at holde igen - men det skal man bare, med mindre man har virkelig kondi.

Jeg synes det var de helt fede single tracks, specielt stykket langs vandet, men jeg synes der var for mange grusstykker (der var også en hel del punkteringer).

Sand sneglen, havde jeg slet ikke mod på at køre ned af, jeg trak begge gange.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Lyder som en super tur. Du er da godt nok uheldig Hartvigsen, flot du gennemførte, havde være "let" at holde efter 1 omg, med alle de problemer;)
Post Reply