MTB: DustCup 3/8 18.30

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Også Tak for sidst herfra -

MR J låge - jeg synes du glemmer mig i kampens hede, tiltrods for du stjæler mine point til holdkonkurrencen :o)

Niklas - jeg ser frem til næste løb, for selvom vi ej havde megen kamp endte jeg ca 30 sek efter dig som nummer 21 - og det spændende er vores meget forskellige omgangstider - jeg henter næsten et minut på sidste... weeee...

Sidst angående pulsur - selvom jeg ikke bruge det så aktivt i skoven, så synes jeg det er rart at se på opad hvor vildt man kører om man laver restitution på lige stykker... det gælder mest i lange løb.. Dustcup skal bare have en over nakken... Som du sikkert også vil læse i artikler du finder, så deler mange pulsurtræning op i zoner.. Specielt er det godt at bruge på længere træningsture hvor det er den aerobe ydelse (udholdenhed) du vil træne da det er vigtigt ikke at komme for tæt på syre grænsen....

Cykelmagasinet kører en serie om pulsurtræning
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Ja, ja.....nu må se Anders..
Nyt løb, rute og typografi, meget spiller ind. :D

Har lige fået en Power Breathe, så nu skal lungerne trænes. :D
Så må vi se om det hjælper, selvom det er benene der mangler km. :D

Ja....jeg var godt klar over at min sidste omgang var langsommere...ja omkring 2 min. hvilket er ALT ALT for meget, og kommer helt sikkert ikke til at ske igen, håber jeg da. :D
Lungerne havde det helt fint, nu må vi se om de ikke kan blive endnu bedre med min nye Power Breathe, men der skal vist nogle flere skov km. i beneren, inden næste løb.

Men MEGET tilfreds her efter første løb efter sommerferien.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

hvis man kender sin syregrænse, gælder det om IKKE at komme derover i ret lang tid, selv i kortere 1-2timers løb, da det kan resulterer i at man går død senere (eller bare mister performance), det er sket for mig et par gange, en gang allerede efter 50minutter, selvom jeg var i go form og samme måned tidl. havde kørt 2timers løb.

ses i morgen til enten NM og grill
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Anders K wrote:Også Tak for sidst herfra -

MR J låge - jeg synes du glemmer mig i kampens hede
Oj... sorry ;)
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Mener nu nok jeg kender min syregrænse, og plejer nu aldrig at ramme den.
Men i de 2 månder vi har holdt Dustcup fri har jeg trænet MEGET seriøst i den første måned, smidt ca. 4-5 kg. og derefter kun trænet 1-2 gange om ugen den sidste måned.
Og i min træning går jeg meget op i at lytte og presse min krop så meget som overhovedet muligt, så jeg lære at kunne køre max. uden at overskride det røde feldt.
Det har selvfølgelig både sine fordele og ulemper, at træne på den måde, men mener det er den rigtige måde for mig, og har brugt den før uden problemmer bla. til træning til jægerkorpset og som sergent hvor det var MEGET udholdenhedstræning der var vejen frem.
Men det er tydeligt at mærke at jeg ikke har trænet så meget som jeg normalt gør, men det kommer vel, nu når Dustcup´en er started igen.

Men lytter gerne til nye og måske effektive træningstips.
Post Reply