Bryg selv lygter

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Bryg selv lygter

Post by Peter 'TB' »

Jeg er igang med at krejle en lowbudget lygte sammen som forhåbentlig vil være god nok til en enkelt omgang nightride. pt. er det hele samlet med en 35mm 35W halogenpære, en 20mm diodepære (som kan bruges når der ikke skal være fuldt blæs på). Men jeg er netop blevet anbefalet denne her pære istedet for den halogenpære jeg har brugt endtil nu.

http://www.matronics.dk/Produkter/Diode ... 01351.aspx

Den skulle give 140 lumens ved 12V (3x 1W Cree P3 dioder) - vil to af dem give mig nok lys til nightride? Eller bør jeg supplere to på styret med en på hatten?

EDIT linket siger enkelt 3W diode, men de har netop modtaget en ny model med de tre Cree dioder.
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Der er kun en vej frem.... Prøv.

lidt ev de ikke vil sige noget om vinkel i den spot, men ellers ser det jo fint nok ud.

Jeg kørte selv med Halogen for ikke så længe siden, og der fandt jeg hurtigt at der er MEGET stor forskel på diverse fabrikater og modeler.
Dog skal det siges at en go halogen nemt smider 350-450 lum ud :)
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

ang styr / hjelm...
Hjelm klart frem for styr... om noget så kan styret suplere, men hjelmen er primær, da du derfor minsker den vinkel der er mellem dine øjne og lyskilde, hvilket gør at skyggefaldet er mindre.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Casper Ortvald wrote:ang styr / hjelm...
Hjelm klart frem for styr... om noget så kan styret suplere, men hjelmen er primær, da du derfor minsker den vinkel der er mellem dine øjne og lyskilde, hvilket gør at skyggefaldet er mindre.
okay den med lysvinklen havde jeg ikke overvejet - god pointe.

Men er det til at have to rør på hatten? Eller er det for bøvlet?
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

tjaaa det går vel nok... hvis de lavet rigtigt vejer de jo snært intet.. og Mickey Mouse Øre pynter jo også :)

Hvis du er interesseeret så har jeg en Pære(halogen), (med rør/kontakt) du kan prøve med også.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Casper Ortvald wrote:tjaaa det går vel nok... hvis de lavet rigtigt vejer de jo snært intet.. og Mickey Mouse Øre pynter jo også :)

Hvis du er interesseeret så har jeg en Pære(halogen), (med rør/kontakt) du kan prøve med også.
Tak for tilbuddet - jeg har dog selv rør og halogen pærer ;)

Tror jeg prøver de der pærer med 3xCree 1W pærer :)
Post Reply