Manglende tryk i XT bremser!

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Jakob Kaalund
Ny på Hustleren
Posts: 12
Joined: 17 Oct 2008, 17:19
Location: Vanløse

Manglende tryk i XT bremser!

Post by Jakob Kaalund »

Hej med jer!

Efter at have været i næsten alle afkroge af internettet har det ikke lykkedes mig at finde et svar på mit spørgsmål. Derfor tænkte at jeg kunne spørge eksperterne herinde.

Jeg har købt et sæt nye 2008 XT skivebremser, men synes at vandringen i grebet før den tager fat er ret langt - den er næsten inde og røre styret. Jeg har forhørt mig i flere cykelforretninger, men rådet her har været at der skal mere olie i!! Men bremsen mangler ikke olie - der kan ikke være mere i den. Har også prøvet at dreje og skrue på det meste, men kan ikke løse problemet..... ](*,)
Hvad gør jeg forkert :?:
Spænd i ansigtet!
User avatar
Tommy Hass
Over stok og sten
Posts: 595
Joined: 25 Dec 2007, 18:16
Location: Ballerup
Contact:

Post by Tommy Hass »

bremsen skal højst sandsynligt bleedes.
Ikke fordi den mangler olie, men fordi der er luft i systemet.

Når du trykker håndtaget i bund, komprimerer du luften og det betyder at stemplerne ikke bevæger sig.

Det er en relativ nem operation, man skal dog være omhyggelig ikke at få mere luft ind i systemet. Du skal have fat i et bleed kit fra shimano, der følger en fin instruktion med.
Godt skilt er halvt samlet.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ja, til hvad Tommy sagde ;)
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Jeg har også hørt at hvis fjederen ved klodserne er for "stram" trykker den klodserne helt tilbage og altså stemlet i caliberen, så er der for meget luft mellem klods og skive, det vil også gi en lang vandring. :shock:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Jakob Kaalund
Ny på Hustleren
Posts: 12
Joined: 17 Oct 2008, 17:19
Location: Vanløse

Post by Jakob Kaalund »

Tak for input'ene - jeg prøver lige sådan et sæt og ser om ikke det løser problemet, tak for hjælpen!
Spænd i ansigtet!
Post Reply