Da vi var til "gør-det-selv" aften hos R4F sagde Avids superreparatør faktisk at: "jo fugt er et problem og jo den kan koge ligesom på en bil." Det var bl.a. grunden til at de anvendte DOT 4/5.1 da den optager fugten og fordeler den i hele den tilrådeværende mængde. I andre mærker der anvender mineralsk olie kan vandet ligge sig som en lomme nederst ved bremsen da den ikke kan blandes med vandet.Peter 'TB' wrote:Er fugt i bremsevæsken ikke et yderst begrænset problem på cykler? Jeg mener hvor ofte risikerer man at bremsevæsken kommer op og koge på en cykel? Godt nok har vand en anderledes densitet end bremsevæske, men jeg tror ikke det er så stort problem på en cykelbremse.Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Kan også være kommet vand / fugt i den. Avid siger at man burde skifte olie / bleede hvert år, uanset om bremsen er ok eller ikke - grundet fugt i olien.
Dårlig bremse??
/Niels
- Peter 'TB'
- BOFH
- Posts: 1055
- Joined: 02 Jul 2008, 11:57
Jeg er helt enig i at det teoretisk kan være et problem, men i de danske skove tror jeg ikke det når at blive et problem - medmindre man bremser helt forkert.Niels Pind wrote:Da vi var til "gør-det-selv" aften hos R4F sagde Avids superreparatør faktisk at: "jo fugt er et problem og jo den kan koge ligesom på en bil." Det var bl.a. grunden til at de anvendte DOT 4/5.1 da den optager fugten og fordeler den i hele den tilrådeværende mængde. I andre mærker der anvender mineralsk olie kan vandet ligge sig som en lomme nederst ved bremsen da den ikke kan blandes med vandet.Peter 'TB' wrote:Er fugt i bremsevæsken ikke et yderst begrænset problem på cykler? Jeg mener hvor ofte risikerer man at bremsevæsken kommer op og koge på en cykel? Godt nok har vand en anderledes densitet end bremsevæske, men jeg tror ikke det er så stort problem på en cykelbremse.Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Kan også være kommet vand / fugt i den. Avid siger at man burde skifte olie / bleede hvert år, uanset om bremsen er ok eller ikke - grundet fugt i olien.