Slæbende Shimano Deore??

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Slæbende Shimano Deore??

Post by Kent »

Hvorfor er det lige at min Shimano Doere LX bremser ikke slipper, når jeg har bremset? Jeg kan manuelt skubbe stemplerne tilbage, men første gang jeg bremser, sidder de fast igen?

:?:
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Re: Slæbende Shimano Deore??

Post by John Bo Christensen »

Kent wrote:Hvorfor er det lige at min Shimano Doere LX bremser ikke slipper, når jeg har bremset? Jeg kan manuelt skubbe stemplerne tilbage, men første gang jeg bremser, sidder de fast igen?

:?:
Hej Kent!

Jeg har XT og har nok efterhånden vænnet mig til at der nok skal være lidt lyd ved skivebremser. Det inderste stempel flytter sig stort set ikke og slæber derfor imod. Efterhånden har jeg dog lært en metode til at få den lydefrit ud af garagen, men efter 5 min. med mudder slæber den igen.

Har dog store forhåbninger til den nye XT fra i år. Stemplerne bevæger sig mere væk fra skiven - i teorien burde det reducere problemet.

Sidder hjulet meget fast? Hos mig drejer det fint rundt selv om der er lidt "lyd".

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

der kan også sidde lidt skidt i kaliberen

dette kan afhjælpes ved forsigtigt og meget forsigtigt trykke dem ud intil FØR de falder ud og derefter aftører stemplet evt. med bremserens

men gør det kun hvis du mener du har styr på det ;)
Hvorfor ikke ;)
Når livet er fed på den F E D E måde
http://www.tykkeskolen.dk/
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Da jeg står overfor at skulle købe nye bremser og havde kigget på et sæt XT er jeg jo interesseret i at vide om de virker OK. John du skriver at bremserne fra i år burde være i orden - altså f.eks. denne model?:
http://bike.shimano.com/publish/content ... type-.html

Er der andre der har gode/dårlige erfaringer med XT bremser vil jeg da gerne høre dem også f.eks. om de nemme at servicere/bleede selv - her syntes jeg at Avid er gode.
Gid det snart var maj...!
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Post by John Bo Christensen »

Peter Christensen wrote:John du skriver at bremserne fra i år burde være i orden - altså f.eks. denne model?:
http://bike.shimano.com/publish/content ... type-.html
Ja, det er dem jeg har kigget på. Da jeg var i Norge i sommers rendte jeg rundt og kiggede på bremser på udstillingen. Alle jeg kiggede på, både XT og XTR med den nye Wave teknik så ud til at bevæge begge stempler, og tydeligt længere væk fra skiven. De var jo helt nye, så om det virker i mudderbad ved jeg ikke.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Mit nye lyn er monteret med BL-M775 Servo Wave Hydraulic Disc Brake Lever og BR-M775: High Power Hydraulic Disc Brake. De har fungeret fint den korte tid jeg har kørt med dem. Men om de med tiden giver problemer ved jeg ikke. :P
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Re: Slæbende Shimano Deore??

Post by Jan Lohmann »

Kent wrote:Hvorfor er det lige at min Shimano Doere LX bremser ikke slipper, når jeg har bremset? Jeg kan manuelt skubbe stemplerne tilbage, men første gang jeg bremser, sidder de fast igen?

:?:
Kalibrene skal ud (de hænger i snavs) og systemet renses. Kalibrene kan presses ud med trykluft, men desværre så skal olien ud først. Mit forslag er service.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Re: Slæbende Shimano Deore??

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Kent wrote:Hvorfor er det lige at min Shimano Doere LX bremser ikke slipper, når jeg har bremset? Jeg kan manuelt skubbe stemplerne tilbage, men første gang jeg bremser, sidder de fast igen?

:?:
Havde samme problem med bremserne på min gamle cykkel. Cykelmekanikkeren rensede caliber, stempel og bleedede bremserne, bagefter spillede de max. :P
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Avid siger, bleed 1 gang om året, selv om det virker, så kommer du ikke ud i problemer.
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Tak for gode råd. Ja jeg burde nok vedligeholde den lidt bedre og ikke kun se på den, når den ikke virker :oops:

Nu har jeg smidt den på værksted, for jeg har bare ikke tid til at rode alt for meget med den lige nu. Some day skal jeg have en ekstra cykel, så jeg ikke er så afhængig af, at jeg enten selv lige når at lave den eller værkstedet har tid.... måske får jeg én cykel i julegave...det er vel miraklernes tid :)

Nogen der fx. har en billig Colnago til salg :lol:
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Christian Andersen
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 491
Joined: 09 Dec 2007, 18:48
Location: København S

Post by Christian Andersen »

Kent wrote:Tak for gode råd. Ja jeg burde nok vedligeholde den lidt bedre og ikke kun se på den, når den ikke virker :oops:

Nu har jeg smidt den på værksted, for jeg har bare ikke tid til at rode alt for meget med den lige nu. Some day skal jeg have en ekstra cykel, så jeg ikke er så afhængig af, at jeg enten selv lige når at lave den eller værkstedet har tid.... måske får jeg én cykel i julegave...det er vel miraklernes tid :)

Nogen der fx. har en billig Colnago til salg :lol:
Nej men hvad med en super fed Corratec?? Tysk kvalli så det basker :D

Ses Christian
Nu med GF - SuperCaliber.!!!
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Christian Andersen wrote:
Kent wrote:Tak for gode råd. Ja jeg burde nok vedligeholde den lidt bedre og ikke kun se på den, når den ikke virker :oops:

Nu har jeg smidt den på værksted, for jeg har bare ikke tid til at rode alt for meget med den lige nu. Some day skal jeg have en ekstra cykel, så jeg ikke er så afhængig af, at jeg enten selv lige når at lave den eller værkstedet har tid.... måske får jeg én cykel i julegave...det er vel miraklernes tid :)

Nogen der fx. har en billig Colnago til salg :lol:
Nej men hvad med en super fed Corratec?? Tysk kvalli så det basker :D

Ses Christian

Din Corratec er vel dækket af et godt lag støv og spindelvæv og den bliver jo ikke ligefrem slidt for tiden, så måske kan vi lave en god handel :wink:
Nu kan det da kun gå fremad....
Post Reply