Hvilke pedaler?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

En stor fordel ved Shimano pedaler er at du kan justerer hvor stamme de skal være. Det gør at de er nemme at komme ud af i starten. Når du så bliver fortrolige med dem kan du stramme dem mere så du sidder mere fast i pedalen. Jeg har kørt med shimano xtr og været meget glad for den. Hold dig langt væk fra eggbeater - dem har jeg også kørt med. De ødelægger dine sko og de kan ikke justeres. Nu har jeg Look Quarts og er godt tilfreds. Min erfaring er dog at shimano er de nemmeste at klikke ind og ud af. Hvis du er meget nervøs for klikpedaler kan du få shimano med klik på den ene side og alm på den anden.
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

eggbeater ødelægger ikke skoen hvis du putter den lille plade under der følger med

shimano er fine intil is eller meget mudder er på banen og man skal klikke ud og i nogle gange så er de pakket
Hvorfor ikke ;)
Når livet er fed på den F E D E måde
http://www.tykkeskolen.dk/
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Michael J »

Skal der specielle sko til klamperne på Time, Eggbeater osv?
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Nej, bare det er en mtb sko.
User avatar
tobiasn
Med nye kabler
Posts: 238
Joined: 05 Aug 2008, 14:02
Location: Brønshøj

Post by tobiasn »

jannik 'lordy' stuhr wrote: shimano er fine intil is eller meget mudder er på banen og man skal klikke ud og i nogle gange så er de pakket
Ikke min erfaring... har kørt med Shimano altid - og har aldrig oplevet den slags problemer... ikke engang til "mudderhelvedet" (Hillerød MTB Marathon) :)
/Tobias
Nu også med carboing racercykel
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

tobiasn wrote:
jannik 'lordy' stuhr wrote: shimano er fine intil is eller meget mudder er på banen og man skal klikke ud og i nogle gange så er de pakket
Ikke min erfaring... har kørt med Shimano altid - og har aldrig oplevet den slags problemer... ikke engang til "mudderhelvedet" (Hillerød MTB Marathon) :)
Vådt mudder som der var i Hillerød pakker ikke, med det gør dagen efter det har regnet. Jeg er selv gået væk fra Shimano, da jeg brugte for mange kræfter på at sparke mudder og sne/is ud af pedalerne. De dyre Shimano er sikkert fine, men jeg synes der er andre modeller der pakker mindre.
Rivette F8
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Kender ikke alle Shimanos modeller, men efter mit skift til TIME så syntes jeg at det gå lettere med at komme ind og ud af pedalerne når der er is, sne og mudder
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

tobiasn wrote:
jannik 'lordy' stuhr wrote: shimano er fine intil is eller meget mudder er på banen og man skal klikke ud og i nogle gange så er de pakket
Ikke min erfaring... har kørt med Shimano altid - og har aldrig oplevet den slags problemer... ikke engang til "mudderhelvedet" (Hillerød MTB Marathon) :)
Til Dust i Roskilde havde jeg seriøse problemer med at kunne klikke fast i pedalerne efter jeg havde taget den på fods op af en bakke. Her var det ikke engang særlig slemt med jord - men mine pedaler pakkede totalt til, der var nogle nedkørsler der var "spændende" at tage uden at sidde fast i pedalerne :( Det er Shimano pedaler.
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Jeg køre med Shimano XTR og har ikke haft nogle problemer, de kan være gemt i mudder og de låser med det samme. :thumbsup: måske vi også skal lave en pedal-afstemning?? :applaus:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

De billige shimano er til pis... XT / XTR spiller.
User avatar
tobiasn
Med nye kabler
Posts: 238
Joined: 05 Aug 2008, 14:02
Location: Brønshøj

Post by tobiasn »

Steen A wrote:Jeg køre med Shimano XTR og har ikke haft nogle problemer, de kan være gemt i mudder og de låser med det samme. :thumbsup: måske vi også skal lave en pedal-afstemning?? :applaus:
Jeg kører med XT og de fungerer upåklageligt 8)
/Tobias
Nu også med carboing racercykel
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3660
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

TIME...!!!!
Jeg er har kørt med Shimano Xt hele sidste vinter, samtlige slushcup løb, det var noget lort, svært at komme i dem med skoen fuld af mudder, rigtigt mudder..!! ikke det der tøsemudder fra Hillerød...
Crank Bros imponerer mig heller ikke, Men TIME derimod, uhhaaaaa det er lækkert, Franske Spidsfindigheder, det holder.. brug lidt Dollars på kvalivarer..!!
Julien Abselon, dobbelt olympisk mester kører også TIME, så er det også godt nok til mig..!!
Sez
A'et
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

AndreasA wrote:TIME...!!!!
Jeg er har kørt med Shimano Xt hele sidste vinter, samtlige slushcup løb, det var noget lort, svært at komme i dem med skoen fuld af mudder, rigtigt mudder..!! ikke det der tøsemudder fra Hillerød...
Crank Bros imponerer mig heller ikke, Men TIME derimod, uhhaaaaa det er lækkert, Franske Spidsfindigheder, det holder.. brug lidt Dollars på kvalivarer..!!
Julien Abselon, dobbelt olympisk mester kører også TIME, så er det også godt nok til mig..!!
Sez
A'et
:-({|= :-({|= :-({|= :^o
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3660
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

Nå nå, godt ord igen Steen.. ;o)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply