29 tommer

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Jan M
Træder stor mølle!
Posts: 298
Joined: 25 Sep 2008, 10:13
Location: Frederiksberg

29 tommer

Post by Jan M »

Er blevet lidt lun på de store hjul, men kan ikke helt gennemskue hvad der er hype, og hvad der er facts. Jeg syntes der engang var en Hustler til Dust, der var igang med at bygge en 29'er. Er der nogen som ved hvem det kunne være?
Kunne godt tænke mig at høre noget insider viden, og måske prøve en tur på sporet.

Mvh. Jan
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: 29 tommer

Post by Jais »

janowitz wrote:Er blevet lidt lun på de store hjul, men kan ikke helt gennemskue hvad der er hype, og hvad der er facts. Jeg syntes der engang var en Hustler til Dust, der var igang med at bygge en 29'er. Er der nogen som ved hvem det kunne være?
Kunne godt tænke mig at høre noget insider viden, og måske prøve en tur på sporet.

Mvh. Jan
Tag ud til Ritter i lyngby og spørg efter Mads eller Casper, de er begge 29" tosser :wink:
Kenneth Skafte
Helt uden hænder!
Posts: 80
Joined: 10 Feb 2007, 21:30
Location: Virum

Post by Kenneth Skafte »

Hej Jan,
du må godt prøve min 29" når den kommer hjem :lol:
Jeg arbejder som de andre to tosser også i Ritter..
Og hvis du skal ha mere viden, er du altid velkommen hos os i Lyngby!

VH
Kenneth
29 tommer og IKKE mindre!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Har prøvekørt en i Colorado. Fin når det gik lige ud og let op og ned samt krøllede svagt i sving, men den var tung og lidt uhandy på snæver singletrack. Var som om cyklen var tung og der skulle bruges mere energi på at få de 2 store hjul i fart. Lange tonserløb og maratons på rimeligt uteknisk underlag vil være perfekt, der kan den få god fart på.
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Køb en Gary Fisher Superfly og du vil aldrig fortryde det - det er den fedeste 29" carbon HT låge på markedet :lol: :lol: Jeg drømmer selv om sådan en :lol:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

29" er SÅ meget federe at køre med, end de der kællinge-26". De dutter jo ikke til andet end junior-racere :)

Kik forbi i Ritter og du kan køre/se min Trek 69'er, ellers mød op til en tur jeg melder mig til :)
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Jan M
Træder stor mølle!
Posts: 298
Joined: 25 Sep 2008, 10:13
Location: Frederiksberg

Post by Jan M »

Kanon... Takker for de fine svar. Jeg kigger ud i Lyngby og holder øje med hvornår i triller. Står og vakler mellem fully og 29'er. Skal primært bruges til hygge i skoven, Dust Cup, 12 og 24 timers og hvad der ellers lige lokker.
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

29 tommer hjul er jo bare et desperat/kikset forsøg på at køre lidt hurtigere - når nu man ikke har benern til det................
\:D/
Post Reply