Kranksæt
Kranksæt
Jeg går og overvejer om jeg skulle opgradere mit XT kranksæt til evt. et XTR eller FSA K-Force men er noget i tvivl om jeg vil kunne mærke den store forskel eller om pengene ville være givet bedre ud til noget andet.
Er der nogen der har erfaringer eller et link til en side med test af kranksæt
Er der nogen der har erfaringer eller et link til en side med test af kranksæt
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
- Peter Christensen
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 3397
- Joined: 12 Jan 2006, 15:49
- Location: Kgs. Lyngby
-
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 9937
- Joined: 22 Nov 2003, 23:34
Re: Kranksæt
jeg kan ikke forestille mig at man kan mærke forskel på XT & XTR i stivhed. XTR ser lidt mere liret ud og vejer sikkert ca 100g mindre.Henrik Johannesson wrote:Jeg går og overvejer om jeg skulle opgradere mit XT kranksæt til evt. et XTR eller FSA K-Force men er noget i tvivl om jeg vil kunne mærke den store forskel eller om pengene ville være givet bedre ud til noget andet.
Er der nogen der har erfaringer eller et link til en side med test af kranksæt
- Niels Haslov
- Nu med støttefod
- Posts: 801
- Joined: 08 Nov 2006, 10:53
- Location: Værløse
- Contact:
Re: Kranksæt
[quote="Dan"
jeg kan ikke forestille mig at man kan mærke forskel på XT & XTR i stivhed. XTR ser lidt mere liret ud og vejer sikkert ca 100g mindre.[/quote]
Jeg kunne ikke mærke den store forskel i stivhed - men synes klingerne virker mere slidstærke og præcise
jeg kan ikke forestille mig at man kan mærke forskel på XT & XTR i stivhed. XTR ser lidt mere liret ud og vejer sikkert ca 100g mindre.[/quote]
Jeg kunne ikke mærke den store forskel i stivhed - men synes klingerne virker mere slidstærke og præcise
Cykler du - eller hykler du
- Philip Brint
- Asfalt nej tak!
- Posts: 1372
- Joined: 08 Apr 2008, 21:27
- Location: Allerød
Hvis dit XT fungerer ok, så ville jeg bruge penge på nogle fede klinger. Der er så vidt jeg kan se ikke den store forskel i selve krankboxen.
Jeg kører med disse http://ride4fun.dk/product.asp?product= ... 145&page=1 og er godt tilfreds, de skifter godt, og virker meget holdbare.
Jeg kører med disse http://ride4fun.dk/product.asp?product= ... 145&page=1 og er godt tilfreds, de skifter godt, og virker meget holdbare.
Rivette F8
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 10098
- Joined: 28 Nov 2003, 18:47
- Location: Værløse
XT fungerer bare, no-nonsense , value for money, og jeg kunne blive ved og når det er slidt er det næsten billigere at købe et nyt med box und alles, end at skifte klinger (eller smide nogle TA klinger på) ... og så koster det vel kun 1/3 af XTR.. nuvel jeg synes nu også selv at XTR ser bedre ud, funktionelt er der vel mindre end 1% forskel
Tak for jeres input.
Sammenlagt kan jeg forstå, at jeres erfaringer siger funktionalitet og value for monye så er det XT men skal der være lidt LIR over drengen så må pungen op til noget XTR.
Tja det var også lidt det jeg havde et par bange anelser for så jeg tror jeg kører videre med mit XT sæt og evt. opgradere til TA klinger nå tiden kommer til dette.
Vedr. mtbr.com har jeg tidligere søgt info/review men har fået modstridende erfaringer fra hjemlige brugere (se bl.a. tråden med Formula bremser der har fået 5.0 ud af 5.0 mulige) hvorfor jeg syntes det kan være svært at forholde sig til på dette forum
Sammenlagt kan jeg forstå, at jeres erfaringer siger funktionalitet og value for monye så er det XT men skal der være lidt LIR over drengen så må pungen op til noget XTR.
Tja det var også lidt det jeg havde et par bange anelser for så jeg tror jeg kører videre med mit XT sæt og evt. opgradere til TA klinger nå tiden kommer til dette.
Vedr. mtbr.com har jeg tidligere søgt info/review men har fået modstridende erfaringer fra hjemlige brugere (se bl.a. tråden med Formula bremser der har fået 5.0 ud af 5.0 mulige) hvorfor jeg syntes det kan være svært at forholde sig til på dette forum
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.