Kranksæt

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Kranksæt

Post by HenrikJ »

Jeg går og overvejer om jeg skulle opgradere mit XT kranksæt til evt. et XTR eller FSA K-Force men er noget i tvivl om jeg vil kunne mærke den store forskel eller om pengene ville være givet bedre ud til noget andet.

Er der nogen der har erfaringer eller et link til en side med test af kranksæt :?: :?:
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Gid det snart var maj...!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg ville holde mig fra FSA, der har været problemer med bokse og at kranken gik løs. Vi får flere retur i butikken.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Re: Kranksæt

Post by Dan »

Henrik Johannesson wrote:Jeg går og overvejer om jeg skulle opgradere mit XT kranksæt til evt. et XTR eller FSA K-Force men er noget i tvivl om jeg vil kunne mærke den store forskel eller om pengene ville være givet bedre ud til noget andet.

Er der nogen der har erfaringer eller et link til en side med test af kranksæt :?: :?:
jeg kan ikke forestille mig at man kan mærke forskel på XT & XTR i stivhed. XTR ser lidt mere liret ud og vejer sikkert ca 100g mindre.
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Re: Kranksæt

Post by Niels Haslov »

[quote="Dan"
jeg kan ikke forestille mig at man kan mærke forskel på XT & XTR i stivhed. XTR ser lidt mere liret ud og vejer sikkert ca 100g mindre.[/quote]

Jeg kunne ikke mærke den store forskel i stivhed - men synes klingerne virker mere slidstærke og præcise
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

henrik, du skal selvfølgelig gå efter XTR...det er jo mest liret :lol:
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Hvis dit XT fungerer ok, så ville jeg bruge penge på nogle fede klinger. Der er så vidt jeg kan se ikke den store forskel i selve krankboxen.

Jeg kører med disse http://ride4fun.dk/product.asp?product= ... 145&page=1 og er godt tilfreds, de skifter godt, og virker meget holdbare.
Rivette F8
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

XT fungerer bare, no-nonsense , value for money, og jeg kunne blive ved :-) og når det er slidt er det næsten billigere at købe et nyt med box und alles, end at skifte klinger (eller smide nogle TA klinger på) ... og så koster det vel kun 1/3 af XTR.. nuvel jeg synes nu også selv at XTR ser bedre ud, funktionelt er der vel mindre end 1% forskel :?:
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Tak for jeres input.

Sammenlagt kan jeg forstå, at jeres erfaringer siger funktionalitet og value for monye så er det XT men skal der være lidt LIR over drengen så må pungen op til noget XTR.
Tja det var også lidt det jeg havde et par bange anelser for så jeg tror jeg kører videre med mit XT sæt og evt. opgradere til TA klinger nå tiden kommer til dette.

Vedr. mtbr.com har jeg tidligere søgt info/review men har fået modstridende erfaringer fra hjemlige brugere (se bl.a. tråden med Formula bremser der har fået 5.0 ud af 5.0 mulige) hvorfor jeg syntes det kan være svært at forholde sig til på dette forum
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Post Reply