Min Edge 305 er død

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Min Edge 305 er død

Post by HenrikJ »

Er der nogen der kan hjælpe ??

Min Edge 305 gik død for ca. 14 dage siden efter en opladning over natten. Jeg løste det ved at sætte den til en ny gang opladning og vupti, så virkede den igen :!: :!: :!:

Nu er det så sket igen efter en opladning over natten. Denne kan kan jeg dog ikke "støde" den igang igen :twisted:

Hvordan for jeg vækket den til live igen og hvordan oplader i andre eller rettere er det en forkert måde at oplade på eller :?: :?:
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Min Edge 305 er død

Post by Niels G Henningsen »

Henrik Johannesson wrote:Er der nogen der kan hjælpe ??

Min Edge 305 gik død for ca. 14 dage siden efter en opladning over natten. Jeg løste det ved at sætte den til en ny gang opladning og vupti, så virkede den igen :!: :!: :!:

Nu er det så sket igen efter en opladning over natten. Denne kan kan jeg dog ikke "støde" den igang igen :twisted:

Hvordan for jeg vækket den til live igen og hvordan oplader i andre eller rettere er det en forkert måde at oplade på eller :?: :?:
der burde ikke være en rigtig/forkert måde at lade op på......

Har du prøvet en "hard reset" ?

Her lidt fra Motionbased forum.....

hard reset (mode + power) prompts the user if they want to clear their data, as a last resort, there is an unprompted hard reset that will just clear the data immediately. To do this, hold down enter and mode while quickly pressing the power button (do not hold the power button). Continue to hold enter and mode for a few more seconds. You should see the screen barely flicker on when you push power, and then nothing else should happen until you release the enter and mode buttons. After you release the buttons, your unit should power up and go through the initialization screens. Since this can be a difficult sequence to do, it is best to keep trying a few times if it doesn't work at first.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Re: Min Edge 305 er død

Post by Jan Lohmann »

Niels PMC wrote:
Henrik Johannesson wrote:Er der nogen der kan hjælpe ??

Min Edge 305 gik død for ca. 14 dage siden efter en opladning over natten. Jeg løste det ved at sætte den til en ny gang opladning og vupti, så virkede den igen :!: :!: :!:

Nu er det så sket igen efter en opladning over natten. Denne kan kan jeg dog ikke "støde" den igang igen :twisted:

Hvordan for jeg vækket den til live igen og hvordan oplader i andre eller rettere er det en forkert måde at oplade på eller :?: :?:
der burde ikke være en rigtig/forkert måde at lade op på......

Har du prøvet en "hard reset" ?

Her lidt fra Motionbased forum.....

hard reset (mode + power) prompts the user if they want to clear their data, as a last resort, there is an unprompted hard reset that will just clear the data immediately. To do this, hold down enter and mode while quickly pressing the power button (do not hold the power button). Continue to hold enter and mode for a few more seconds. You should see the screen barely flicker on when you push power, and then nothing else should happen until you release the enter and mode buttons. After you release the buttons, your unit should power up and go through the initialization screens. Since this can be a difficult sequence to do, it is best to keep trying a few times if it doesn't work at first.
Iflg min forklaring fra Garmin så skal man holde Reset & Mode nede i 3 sek.

Det har virket for mig m.fl adskillige gange og sletter ingen data!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

"Iflg min forklaring fra Garmin så skal man holde Reset & Mode nede i 3 sek.

Det har virket for mig m.fl adskillige gange og sletter ingen data!"

Vist det der kaldes "soft reset"......Et forsøg værd, men man er vel villig til at prøve en del med en enhed der "stendød" :roll:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Tak for tippene. Det lykkedes med en "soft reset" og endda også uden at miste data :thumbsup:
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Post Reply