Køb af ny racercykel, budget: 15.000

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
jesv
Ny på Hustleren
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2008, 14:24

Køb af ny racercykel, budget: 15.000

Post by jesv »

Erfaringer/råd ved køb af ny racercykel søges.

Jeg har besluttet mig for at skifte min gamle racer ud med en ny racer med carbonramme. Jeg har snakket med 3 forhandlere her i København, hhv Heino cykler i Glostrup, Ritter cykler i Lyngby storcenter og WeBike Road og MTBikeshop (tidl RoadBikeShop) i Vanløse. Jeg er blevet tilbudt følgende efter at have diskuteret mine behov med forretningerne:
Heino: Focus Cayo med Carbon stel, Shimano Ultegra Ice samt hjul som de sagde var fine til træning men sagtens kunne opgraderes senere til lettere hjul (mener de vejede omkring 2000 gr),
Ritter cykler: En trek racer der skulle svare til en Trek Madone 5.1, Carbonramme (white carbon), bontrager Race hjul, Shimano Ultegra,
WeBike: Visions nye NC-890 carbonstel med Ultegra, Viper Carbon sadelpind, Fulcrum Racing 7 og Michilindæk,

Alle cykler ligger på en pris omkring 13.000-14.000

Er der nogen som har erfaringer med de nævnte cykler eller mærkerne? Kan i komme med gode råd om hvilken jeg burde vælge, hvilken der er mest fornuftig til prisen?

Mit niveau: Cykler i sommertiden 150 km om ugen til og fra arbejde i højt tempo samt tager gerne nogle lange træningsture om ugen. Vil gerne i gang med at køre sammen med andre, evt en motionsklub!

Håber at kunne få lidt indput!
Last edited by jesv on 02 Aug 2008, 22:12, edited 2 times in total.
jewer
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

he he, nu bevæger du dig ind på nogle spændende spørgsmål, da en del af hustlerne arbejder i henholdsvis Ritter og Road Bike Shop, så du får nok ikke nogle her på boardet til at sige noget dårligt om de forhandlere :-)

For 15.000 kan du helt sikkert få dig en fed cykel. Jeg har personligt kun hørt gode ting om såvel Visionbiken og har selv været glad for Trek cyklerne. Det er op til geometrien hvilken der passer dig bedst muligt. Men der findes mange andre fede mærker du kan kigge på.

Husk at bruge lidt ekstra penge på nogle gode hjul. Cyklerne der er samlet fra fabrikken (Trek) kan ofte hjulmæssigt trænge til en opgradering.
User avatar
Rune "morfar"
Med nye kabler
Posts: 219
Joined: 01 Jun 2006, 08:20

Post by Rune "morfar" »

Jeg har en Rumaro landevejs racer.Full carbon ramme, token carbon saddelpind, frempind og styr, Mode hjul, specialized toupe sadel,ritchey Wcs pedaler og fuldt SRAM rival. ny pris kr. 24.000.-
den er 1 år gammel og har kørt max 1000 km. da jeg simpelthen ikke gider landevej
den er din for kr. 12.000.-
Nu ægte grøn ;-)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Du kan roligt henvende dig hos Ritter eller WeBike (nu var det de butikker du havde besøgt).

Ritter:
Spørg efter Kenneth, Christian, Casper eller Mads

WeBike:
Spørg efter: Morten, Jonas eller Jakob
Post Reply