Adaptor til skivebremser

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Adaptor til skivebremser

Post by Michael J »

Hej.

Efter en tur på knægtens GIANT med hydr. skiver, er jeg lidt hooked på, at få nogen på min gamle KONA Fire Mountain, men der er kun "øjer" til kaliper på forgaflen, men har hørt der findes noget til mont på baggaflen, men virker det, og er det pengene værd, eller skal jeg hellere spare pengene og skifte cyklen?

Hyg
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Re: Adaptor til skivebremser

Post by Peter 'TB' »

Jensen wrote:Hej.

Efter en tur på knægtens GIANT med hydr. skiver, er jeg lidt hooked på, at få nogen på min gamle KONA Fire Mountain, men der er kun "øjer" til kaliper på forgaflen, men har hørt der findes noget til mont på baggaflen, men virker det, og er det pengene værd, eller skal jeg hellere spare pengene og skifte cyklen?

Hyg
Det er en A2Z adapter du skal have fat i. Nu kan jeg ikke huske om en Fire Mountain er en alu eller stål ramme - men hvis det er en stålramme så skal der tilpasses lidt før adapteren klemmer ordentligt. Jeg har sådan en på min Explosif (se under lirede låger) og IMHO fungerer det perfekt. Det tog dog et stykke tid at tilpasse det hele så det spiller - men det er der nu.

De "hurtige" drenge vil fortælle dig at det er ufedt at have en adapter på og at det er noget knald - de fleste har ikke prøvet dem.. Jeg kører med Juicy 5 bremser, det er en KLAR forbedring i forhold til mine gamle XTR V-brakes. Jeg vil ikke tøve et eneste sekund med at smide skover på den - også selvom det er en gammel ramme.
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Michael J »

Cool nok, det er alu stel på min, så det vil jeg da lige lure lidt på.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jensen wrote:Cool nok, det er alu stel på min, så det vil jeg da lige lure lidt på.
Så burde den passe lige på dit drop. Jeg købte min A2Z Adapter hos Bristol i Bagsværd - bare snak med Neno han ved hvad det er for en.
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Michael J »

Det vil jeg gøre, han har et hjulsæt liggende, som jeg er int i også, så det er helt perfekt. Takker :D
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jensen wrote:Det vil jeg gøre, han har et hjulsæt liggende, som jeg er int i også, så det er helt perfekt. Takker :D
Spørg ham ad - hvis han kigger mærkeligt på dig, så sig at Peter har sagt han er dk's bedste cykelhandler :)
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Michael J »

Hehe skal jeg gøre... :D
Post Reply