Nyt kranksæt

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Nyt kranksæt

Post by Peter 'TB' »

Jeg skal have skiftet mit 11 år gamle LX kranksæt ud med et nyt. Jeg har Kig på Shimano XT M770 med 175mm arme. Prisen hos crc er ungefär 100 Pund (ca. 930 danske kroner). Men findes der et kranksæt incl. krankboks der er bedre til prisen? Og sidst men ikke mindst, er der nogle danske forhandlere der kan matche prisen? (vejl. udsalspris i DK er vist 1800...)
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

Post by Fraser »

måske endda et LX kranksæt, ved ikke hvad den koster, men det er nok billigere, og der er ikke meget forskel på de to.
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Så vidt jeg kan se er den eneste forskel på LX og XT, klingerne. XT er med fræste klinger. Selve krankboksen er den samme. Jeg ville sætte et LX Hollowtech 2 på, og så skifte kligerne når de er ved at være slidte.

Kører selv med LX, og har måttet skifte klinger er ca 6 mdr, nok mest pga den våde vinter.

Jeg har sat disse på http://ride4fun.dk/product.asp?product= ... 145&page=1 og det spiller helt fint.

PS: Check lige på bike-discount.de, M770 til €100, M582 til €60.
Rivette F8
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Philip Brint wrote:Så vidt jeg kan se er den eneste forskel på LX og XT, klingerne. XT er med fræste klinger. Selve krankboksen er den samme. Jeg ville sætte et LX Hollowtech 2 på, og så skifte kligerne når de er ved at være slidte.
Der er også vægten til forskel.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Philip Brint wrote:Så vidt jeg kan se er den eneste forskel på LX og XT, klingerne. XT er med fræste klinger. Selve krankboksen er den samme. Jeg ville sætte et LX Hollowtech 2 på, og så skifte kligerne når de er ved at være slidte.

Kører selv med LX, og har måttet skifte klinger er ca 6 mdr, nok mest pga den våde vinter.

Jeg har sat disse på http://ride4fun.dk/product.asp?product= ... 145&page=1 og det spiller helt fint.

PS: Check lige på bike-discount.de, M770 til €100, M582 til €60.
Tusind tak for tippet - det blev M770 til 99Euro. Jeg har pt. LX på min Kona, men ville gerne have noget der er lige den tand mere lækkert. Godt nok er mit nuværende LX tudsegammelt, men jeg synes ikke at det har skiftet godt nok fra mellemklinge til største klinge. Så nu prøver jeg XT. :)

Et andet spørgsmål - jeg skal have skiftet min forskifter ud med en nyere - min ramme er gammel stålramme, så diameteren er væsentlig mindre end de morderne rammer. Jeg har ikke kunnet finde en forskifter med tilpas lille diameter :( Kan man få adaptere til en "normal" forskifter så den passer på min gamle ramme?
Post Reply