Mekaniker hjælp

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3402
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Mekaniker hjælp

Post by Peter Christensen »

Jeg har brug for lidt gode råd. Jeg har lige monteret en ny XT kassette på mit baghjul og når jeg sætter den sidste ring på (altså den med 11 tænder) body'en så kan den ikke komme så langt ind på body'en at den rører ved den næstmindste ring. Det er meget lidt det drejer sig om men body'en er altså for lang eller også er dybden på rillerne i den sidste ring ikke fræset dybe nok. Er der nogen der har haft samme problem og kender en løsning så vil jeg være taknemlig.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

ja det prøvede jeg vist sidste år. Fandt aldrig rigtigt ud af hvorfor det opstod. :? Endte med at tage den gamle 11t-ring og sætte på...det fungerede.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3402
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Dan wrote:ja det prøvede jeg vist sidste år. Fandt aldrig rigtigt ud af hvorfor det opstod. :? Endte med at tage den gamle 11t-ring og sætte på...det fungerede.
Ja det har jeg faktisk også prøvet og så virker det også for mig - men det kan da ikke være meningen :cry:
Gid det snart var maj...!
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

nej...jeg tror jeg spurgte ole p, han anede ikke hvorfor :-k Jeg har ikke oplevet det siden
Kenneth Skafte
Helt uden hænder!
Posts: 80
Joined: 10 Feb 2007, 21:30
Location: Virum

Post by Kenneth Skafte »

Hvilke hjul kører du med??
Der er nogle hjul på markedet der kræver at man bruger en lille ring bag kassetten for at det kan sidde rigtigt. Især Mavic kan godt li at bruge dem...
29 tommer og IKKE mindre!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg har sådan en spacer, jeg kan smide den i min køletaske som Casper F. henter til H12... eller kan det venbte, sådan en lille gnom kan jo nemt blive væk i det store H12 løb :-)
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3402
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Ja det er netop på mine Mavic CrossTrail hjul hvor jeg har problemet. Jeg må prøve tricket med ringen. Tak for hjælpen.
Gid det snart var maj...!
Post Reply