Alu vs messing nipler

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Alu vs messing nipler

Post by HenrikJ »

Jeg er ved at skulle strikke et hjulsæt sammen men er meget i tvivl om jeg skal vælge alu nipler da de er lette men formentlig holder de ikke lige så godt som messing.

Er der nogen der har nogle erfaringer de vil dele ud af ??

PS. vejer 70 kg
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg har har ikke hørt ros om alu... men har ingen erfaring selv... ved faktisk ikke hvad der sidder i mine forsk. Mavic fælge
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg ville gå efter messing, de holder klart bedre og længere tid, vægtforskellen kan da også maks. være 10g?
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Det er en forskel fra 20g på alu til 62 g på messing så i bestræbelserne på et let hjulsæt var det jo tillokkende også set i forhold til, at de er placeret i den ydre dia. som har størst betydning.

Men jeg tro jeg vælger messing da holbarhed også er et parameter at tage i betragtning.

Tak for hjælpen
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

.. og køb en let hjælm i stedet, og spar de 100-150gram der :-) eller på f.eks. sko - eller maven, den er aldrig hørt før vel :-)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Godt valg Henrik.
Post Reply