Dækvalg til Marathon på søndag

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Dækvalg til Marathon på søndag

Post by Niels Haslov »

Der er startet en tråd på mtb.dk, men hvad siger vores egne eksperter? - havde egentligt overvejet RR for mindre rullemodstand, men det virker som om at flere dømmer dem ude p.g.a større risiko for punktering på de mange grusstier :?: RR, NN eller hva'? :-k
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

NN eller lignende. Det er mange som punkterer i Hillerød & Grippen pga det meget grusvej. Masser af små lede flintesten som skærer dækket op. Alternativt RR med indlæg.
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Jeg har væske/latex.. i mine RR - er bare i tvivl om det er lige så godt?
Cykler du - eller hykler du
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Sakset fra min egen post på mtb.dk:

Tror jeg ville vælge et dæk med lidt ekstra gummi på midten, og ikke små knopper som Racing Ralph, da der med ex RR er stor berøring med underleget mellem knopperne, dvs. hvor slidbanen er tyndest. Til et løb som Hillerød MTB, skal du ikke accelerere hele tiden, så et dæk som vejer 50-70g mere, har ingen betydning overhovedet.

Tjek evt. Maxxis Crossmark

Image
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Niels Haslov wrote:Jeg har væske/latex.. i mine RR - er bare i tvivl om det er lige så godt?
Senior punkterede 3 gange på Gribben sidste år, men Latex og UST RR. Jeg ville ikke vælge RR til den type underlag.
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

ups...havde ikke set at du var en af dem med kommentarer på mtb.dk, så havde jeg jo der allerede fat i en af vores egne eksperter - sorry
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Niels Haslov wrote:Jeg har væske/latex.. i mine RR - er bare i tvivl om det er lige så godt?
sandsynligvis ikke...kun hvis hullet er under ca 1,5mm lukker det (i hvert fald min erfaring)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Niels Haslov wrote:ups...havde ikke set at du var en af dem med kommentarer på mtb.dk, så havde jeg jo der allerede fat i en af vores egne eksperter - sorry
;) No worrys - der er nok nogen med andre ideer / erfaringer.
Post Reply