DT Swiss XR 1540

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

DT Swiss XR 1540

Post by Flemming Elhøj »

Hvad har folk at sige om dette hjulsæt? Er EUR 540 en rimelig pris. Var ved at købe dem hos Ritter cykler til kr. 6.000. De mente at dette var det bedste i denne prisklasse. Har nogle andre forslag?
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg ville tage disse, samme som Martin:
http://www.teamhustler.dk/forum/viewtopic.php?t=2195
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Enig... Du får et legendarisk nav med til de hjul jeg har bestilt, dt 240s. Det ruller bare for vildt, og fælgen er let, det hele spiller bare. Og så til en langt bedre pris, end 540 euro.

Jeg kan kun anbefale dem..
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Post by Flemming Elhøj »

Nu går folk jo så meget op i vægt, og det hjulsæt I nævner er 190g tungere. Men ja, EUR 180 ekstra er da også penge. Men mener I at begge sæt er lige gode, og at man dermed ikke får noget for de ekstra moneter der betales?
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Jeg kender ikke det andet hjulsæt, jeg ved bare at jeg har fået super meget for pengene.. Jeg ved ikke hvad du kører med nu, men for den pris du nævner kan du jo i princippet også købe et sæt mavic SLR, hvor du betaler ret meget for lir effekt..
Vægten... jeg ved ikke hvor meget man mærker 190g, men DT 240S hjulsættet er stadig et let sæt, mener det vejer 30g mere end SLR, og det er jo ikke meget.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

I bund og grund er det jo det samme hjulsæt, tror primært du spare vægten på færre eger, og at fælgen er 1. generation nyere.

Meget ef den vægtbesparelse man kan opnå, er et minus hvis man er tung (over 80kg), kører hårdt, bruger hjulet meget, altså også til træning.

Min personlige mening er, at light weight er for ryttere på 60kg, eller eliten.
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Post by Flemming Elhøj »

Tak for feed-back'en. Det er det der er fedt ved at have velinformeret medlemmer. Jeres råd sparer mig lige for 1.340 dask, og det er også en del - selv for en bankmand. Og jeg er da bare glad for at jer ikke købte dem i Ritter til 6.000!!!
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
Post Reply