Nu er jeg altså rasende !!!!!

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Nu er jeg altså rasende !!!!!

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg købte i sommers et sæt Bontrager Race Lite foldedæk til raceren (Olmo'en), og nu ville jeg så sætte det på med nogle indlæg (for at minimerer antal punkteringer når jeg kører til arbejde)....men jeg kan simpelthen ikke få de dæk krænget på uden at nippe i slangen, så der kommer hul....og nu har jeg ødelagt 4 alsnger, så jeg er MEGA :evil:

Dæk dimension er den samme som dem der sidder på (23x700cc).

Jeg prøvede først med plast dækjern, men de knækker bare, så jeg blev nødt at bruge de gamle silvan metal dækjern, de holder, men der skal virkelig KÆMPES meget for at for dem på, det tager en krig hver gang, og når man så har prøvet 4 gange , og bagefter finder ud af af slangen er busted, så bliver jeg altså :evil: :evil: :evil:

SÅ nu røg de gamle slanger på igen, dog med dækinlæg.... hvad gør jeg ??? Der er jo heller ikke meget sjov ved ikke at kunne skifte en slange i marken hvis man alligevel punkterer


øv øv øv øv øv øvvvvøvøvøvøvøøvøvøvøvøøvøvø øv
Last edited by Morten Hartvigsen on 12 Dec 2004, 23:55, edited 1 time in total.
User avatar
Henrik Nielsen
1 omgang efter
Posts: 683
Joined: 21 May 2004, 11:27
Location: Værløse

Post by Henrik Nielsen »

jeg plejer at smører lidt sulfo på dækkanten/fælgen så glider det bedre på. Kan være det hjælper.

Morten, hved du om cykelhandlerne er nogenlunde gode til at rette hjul op her i Værløse/Farum.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

nej det med hjul ved jeg ikke, jeg har købt lidt hos ham på læssevej = OL cykler, men ikke fået lavet grej der.

Ham i bymidten (overfor netto) er gammel MTB'er, måske han kan fixe det, jeg er ikke selv ekspert, men har da prøvet at sætte et eger i, og justerer, men det tager altid meget tid for mig at få det bare rimelig lige, så jeg ville ikke tilbyde dig det, da jeg ikke kan garanterer resultatet !
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Re: Nu er jeg altså rasende !!!!!

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Morten Hartvigsen wrote:)....men jeg kan simpelthen ikke få de dæk krænget på uden at nippe i slangen, så der kommer hul....
Husker du at pumpe lidt luft i slangen, så den ikke ligger slatten i dækket når du prøvet at få det på ?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Lyder da vanvittigt når det er foldedæk, kunne forstå det mht. kanttråd... :x
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Nu er jeg altså rasende !!!!!

Post by Morten Hartvigsen »

Bask wrote:
Morten Hartvigsen wrote:)....men jeg kan simpelthen ikke få de dæk krænget på uden at nippe i slangen, så der kommer hul....
Husker du at pumpe lidt luft i slangen, så den ikke ligger slatten i dækket når du prøvet at få det på ?
ja ja, det gør jeg da...
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Re: Nu er jeg altså rasende !!!!!

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Morten Hartvigsen wrote:
Bask wrote:
Morten Hartvigsen wrote:)....men jeg kan simpelthen ikke få de dæk krænget på uden at nippe i slangen, så der kommer hul....
Husker du at pumpe lidt luft i slangen, så den ikke ligger slatten i dækket når du prøvet at få det på ?
ja ja, det gør jeg da...
Hvis dækkene ligger koldt kan de også være svære at få på ! Det var mine bud...held og lykke !
Post Reply