Gribben???? MTB i Gribskov
- Niklas Freydberg
- Cykelmyg
- Posts: 963
- Joined: 16 Jan 2005, 22:57
- Location: København NV
-
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 9937
- Joined: 22 Nov 2003, 23:34
- Niklas Freydberg
- Cykelmyg
- Posts: 963
- Joined: 16 Jan 2005, 22:57
- Location: København NV
-
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 9937
- Joined: 22 Nov 2003, 23:34
- Palle 'PS' Madsen
- Cykelmyg
- Posts: 996
- Joined: 19 Jun 2006, 08:26
- Location: Roskilde
Tillykke til jer som klarede jer igennem og fik fine resultater.
For mig udviklede det sig til lidt af et møj-løb. Hvis jeg havde vidst at vi skulle køre på barberblade og flinteøkser, så havde jeg forberedt mig bedre. Jeg havde 2 punkteringer og da jeg checkede mine dæk da jeg kom hjem, fandt jeg ca 20 steder i hvert dæk hvor der var skåret igennem.
Fra nu af køre jeg med dobbelt indlæg i dækkene. Det der punkteringsfis gider jeg ikke mere.
Ellers en go rute, gode forfriskninger bagefter og fint vejr.
For mig udviklede det sig til lidt af et møj-løb. Hvis jeg havde vidst at vi skulle køre på barberblade og flinteøkser, så havde jeg forberedt mig bedre. Jeg havde 2 punkteringer og da jeg checkede mine dæk da jeg kom hjem, fandt jeg ca 20 steder i hvert dæk hvor der var skåret igennem.
Fra nu af køre jeg med dobbelt indlæg i dækkene. Det der punkteringsfis gider jeg ikke mere.
Ellers en go rute, gode forfriskninger bagefter og fint vejr.
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 3069
- Joined: 23 Nov 2003, 20:59
- Location: Farum
- Contact:
Også et tillykke fra mig til de som kom godt igennem!PS wrote:Tillykke til jer som klarede jer igennem og fik fine resultater.
For mig udviklede det sig til lidt af et møj-løb. Hvis jeg havde vidst at vi skulle køre på barberblade og flinteøkser, så havde jeg forberedt mig bedre. Jeg havde 2 punkteringer og da jeg checkede mine dæk da jeg kom hjem, fandt jeg ca 20 steder i hvert dæk hvor der var skåret igennem.
Fra nu af køre jeg med dobbelt indlæg i dækkene. Det der punkteringsfis gider jeg ikke mere.
Ellers en go rute, gode forfriskninger bagefter og fint vejr.
Med mine 3 punkteringer kan jeg let tilslutte mig dit udsagn, men hvad er et 'dobbelt indlæg'
Har de som gemmenførte uden punktetringer erfaringer som de vil/kan øse af??
Havde I gjort noget specielt for at undgå punkteringer/kørte I med indlæg/Hvor meget lufttryk kørte i med?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Palle: Hvilke dæk kørte du med?
Jeg havde pumpet mine dæk op til 3 bar / 40 psi. Det er 10 psi mere, end hvad jeg plejer at køre med, når jeg kører XC.
Jeg kørte med Racing Ralph bagpå og et gammelt slidt Roll X fra Specialiced foran (jeg var for fedtet til at købe endnu en Racing Ralp her når muddersæsonen nu sætter ind)
Slangerne er af Latex.
Jeg tror, det er meget normalt, at et ikke helt nyt dæk har en masse huller i sig. Derfor kan det sagtenst stadig bruges.
Min erfaring mer Latex slanger er, at man punkterer meget mere sjændent end med almindelige slanger. Så koster de naturligvis lidt mere, men det er godt givet ud, når man slipper for at stå og slås med pumpen ude i skoven
Jeg havde pumpet mine dæk op til 3 bar / 40 psi. Det er 10 psi mere, end hvad jeg plejer at køre med, når jeg kører XC.
Jeg kørte med Racing Ralph bagpå og et gammelt slidt Roll X fra Specialiced foran (jeg var for fedtet til at købe endnu en Racing Ralp her når muddersæsonen nu sætter ind)
Slangerne er af Latex.
Jeg tror, det er meget normalt, at et ikke helt nyt dæk har en masse huller i sig. Derfor kan det sagtenst stadig bruges.
Min erfaring mer Latex slanger er, at man punkterer meget mere sjændent end med almindelige slanger. Så koster de naturligvis lidt mere, men det er godt givet ud, når man slipper for at stå og slås med pumpen ude i skoven
Hej JanJan Lohmann wrote:Også et tillykke fra mig til de som kom godt igennem!PS wrote:Tillykke til jer som klarede jer igennem og fik fine resultater.
For mig udviklede det sig til lidt af et møj-løb. Hvis jeg havde vidst at vi skulle køre på barberblade og flinteøkser, så havde jeg forberedt mig bedre. Jeg havde 2 punkteringer og da jeg checkede mine dæk da jeg kom hjem, fandt jeg ca 20 steder i hvert dæk hvor der var skåret igennem.
Fra nu af køre jeg med dobbelt indlæg i dækkene. Det der punkteringsfis gider jeg ikke mere.
Ellers en go rute, gode forfriskninger bagefter og fint vejr.
Med mine 3 punkteringer kan jeg let tilslutte mig dit udsagn, men hvad er et 'dobbelt indlæg'
Har de som gemmenførte uden punktetringer erfaringer som de vil/kan øse af??
Havde I gjort noget specielt for at undgå punkteringer/kørte I med indlæg/Hvor meget lufttryk kørte i med?
Jeg kørte ikke igår men et dæk som Racing Ralph var sikkert ikke godt. Når det er meget grusvej fungerer et dæk med høje/store knopper bedre synes jeg. Det holder selve dækket lidt længere væk fra underlaget (giver det mening?) Jeg ved ikke hvor meget indlæg hjælper? De fleste punkteringer på grusvej sker sikkert nedefra fra og ikke fra siden.
Dæktryk ved jeg ikke...andet end hvis du kører med for lavt så risikerer du snakebite (hvor slangen bliver trykket helt flad mod fælgen). Afhængig af din vægt, da jeg kørte med slanger brugte jeg ca 2.7-2.8 bar.
Der er nogen som aldrig punkterer (fx Casper. Han siger han er punkteret 1 gang på 2 år muligvis fordi han ikke kører så meget ) Jeg er punkteret mindst 10 gange i år. Men kun får gange efter jeg har skiftet til tubeless og der har snasken lukket hullet
- Palle 'PS' Madsen
- Cykelmyg
- Posts: 996
- Joined: 19 Jun 2006, 08:26
- Location: Roskilde
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 3069
- Joined: 23 Nov 2003, 20:59
- Location: Farum
- Contact:
Tak for flere gode indlæg.
1) Jeg kørte med slangeløse Racing Ralph, nok en dum ide med tanke på de flintesten som var strøet udover stierne. Et dæk med flere konpper, som foreslået af Dan, var nok bedre, men jeg har ingen erfaring!
2) De sidste 2 gange jeg kørte Gribben punkterede jeg overhovedet ikke, men dengang var dækkene bare noget som var på cyklen. dvs. jeg havde ingen intensioner om lav rullemodstand etc. Jeg tror også at jeg dengang kørte med indlæg.
Så konklusionen for mig er slanger og indlæg!
Jeg har gode erfaringer med indlæg på min racer, hvor jeg aldrig er punktet med indlæg, men flere gange uden!
1) Jeg kørte med slangeløse Racing Ralph, nok en dum ide med tanke på de flintesten som var strøet udover stierne. Et dæk med flere konpper, som foreslået af Dan, var nok bedre, men jeg har ingen erfaring!
2) De sidste 2 gange jeg kørte Gribben punkterede jeg overhovedet ikke, men dengang var dækkene bare noget som var på cyklen. dvs. jeg havde ingen intensioner om lav rullemodstand etc. Jeg tror også at jeg dengang kørte med indlæg.
Så konklusionen for mig er slanger og indlæg!
Jeg har gode erfaringer med indlæg på min racer, hvor jeg aldrig er punktet med indlæg, men flere gange uden!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
-
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 9937
- Joined: 22 Nov 2003, 23:34
Jeg kørte også med Racing Ralph og latex uden problemer, lav rullemodstand er vigtig på en sådan rute. De seneste 2 år har jeg kørt på semislick uden at punktere. (Mindre knop end RR)
Kunne dog godt være tilbøjlig til indlæg næste gang, selv om jeg aldrig er punkteret i dette løb, vil dog aldrig køre med indlæg på singletrackruter som Dust og slush.
Kunne dog godt være tilbøjlig til indlæg næste gang, selv om jeg aldrig er punkteret i dette løb, vil dog aldrig køre med indlæg på singletrackruter som Dust og slush.