Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Forum udelukkende omhandlende ture på cykelcross. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Niels G Henningsen »

Når jeg får leveret "dyret" , angiveligt August/September.

Men inspireret af C2C succes'en, har jeg et par rimelige ruter fra en garvet gravel bekendt , der er marginalt kortere, nemlig omkring de 150 km & der er tale om rundture, så logistikken vil være lidt nemmere, og man behøver ikke tage telt & kogegrej med rundt :-)
Der skal muligvis klippes en hæl eller tå , men skal tages som seriøst udgangspunkt. ( vi skal nok uden om Bondemanden på den private vej, som også har sneget sig ind !)

https://www.strava.com/routes/2845402942107233610" onclick="window.open(this.href);return false; (udgangspunkt Roskilde eller Køge)

https://www.strava.com/routes/2845806319721542476" onclick="window.open(this.href);return false; (som ovenstående uden privat vej og fra Køge)

https://www.strava.com/routes/2845402682663029824" onclick="window.open(this.href);return false; (udgangspunkt ~Jyderup)


Vender tilbage når tiden nærmer sig, nyd sommeren :mrgreen:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Tobias Sonne »

Det vil jeg glæde mig til - dog er en væsentlig del af Gravel også at have netop telt og kogegrej med - Vi må se om vi kan “åbne” dit sind :0)

- Og så bare for en god ordens skyld - så må man gerne færdes på vej - privat eller offentlig - uanset at en bondemand mener noget andet. (Selvfølgelig med mindre vejmyndigheden (kommunen) har bestemt og skiltet noget andet). Men den snak kan vi tage en anden gang.

Det bliver super med endnu en der har set lyset - velkommen på holdet :0)
User avatar
JensM
Uden mudderdæk
Posts: 539
Joined: 03 Jan 2018, 15:26

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by JensM »

Spændene
Den tur du har linket til er uden om vores bonde ven :D
Turen ved Jyderup, kan med en lille ændring laves til start og slut hos mig=øl og pølser :mrgreen:
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Niels G Henningsen »

Ekstra grej er fint, hvis man skal bruge det. De 2 ture fra Køge er næsten ens, dog er den korte neden om Roskilde og uden privatejen. Den første mener jeg er på den. Og man kan sagtens forestille sig , at flytte start sted efter lyst og hvor den lokale stifinder lokker med øl & pølser.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
JensM
Uden mudderdæk
Posts: 539
Joined: 03 Jan 2018, 15:26

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by JensM »

Niels G Henningsen wrote:Ekstra grej er fint, hvis man skal bruge det. De 2 ture fra Køge er næsten ens, dog er den korte neden om Roskilde og uden privatejen. Den første mener jeg er på den. Og man kan sagtens forestille sig , at flytte start sted efter lyst og hvor den lokale stifinder lokker med øl & pølser.
Det kan jeg godt se, at den første går forbi bonden, jeg havde kun kigget på den anden tur :D
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by AndreasA »

Tobias Sonne wrote:Det vil jeg glæde mig til - dog er en væsentlig del af Gravel også at have netop telt og kogegrej med - Vi må se om vi kan “åbne” dit sind :0)
Gravel er lige præcis hvad man gør til, jeg har noget anciennitet på det område, så jeg har ret :)
Det du henviser til hedder bikepacking, det ved jeg ikke så meget om :D
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Claes »

Stærkt initiativ.

Jeg har endnu mere erfaring end A så jeg har endnu mere ret

Og min erfaring siger mig at det vigtigste ikke er om kogegrej skal med eller ej. Det vigtigste er krydset i kalenderen. Kom ud, så giver resten sig selv

Niels har du forslag til datoer ?

Gerne med et pølse start/stop hos Jens
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Niels G Henningsen »

Datoer kommer til at afhænge sf Canyon, melder ud i så god tid som muligt. Nu er jeg som sådan ikke ukendt med Gravel , idet stort set alle mine MTB soloture køres på grus .
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Tobias Sonne »

AndreasA wrote:
Tobias Sonne wrote:Det vil jeg glæde mig til - dog er en væsentlig del af Gravel også at have netop telt og kogegrej med - Vi må se om vi kan “åbne” dit sind :0)
Gravel er lige præcis hvad man gør til, jeg har noget anciennitet på det område, så jeg har ret :)
Det du henviser til hedder bikepacking, det ved jeg ikke så meget om :D

Det gælder vel alt her i livet … men det kender du måske heller ikke noget til :lol:
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Morten Hartvigsen »

Tobias Sonne wrote:Det vil jeg glæde mig til - dog er en væsentlig del af Gravel også at have netop telt og kogegrej med - Vi må se om vi kan “åbne” dit sind :0)

- Og så bare for en god ordens skyld - så må man gerne færdes på vej - privat eller offentlig - uanset at en bondemand mener noget andet. (Selvfølgelig med mindre vejmyndigheden (kommunen) har bestemt og skiltet noget andet). Men den snak kan vi tage en anden gang.

Det bliver super med endnu en der har set lyset - velkommen på holdet :0)
Ellers er jeg frisk på kortere 1-2dages bikepacking turer her på Sjællland Tobias.. behøver ikke være monster mange km, og kan faktisk også være onsdage eller start tirsdag eftermiddag
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Tobias Sonne »

Morten Hartvigsen wrote:
Tobias Sonne wrote:Det vil jeg glæde mig til - dog er en væsentlig del af Gravel også at have netop telt og kogegrej med - Vi må se om vi kan “åbne” dit sind :0)

- Og så bare for en god ordens skyld - så må man gerne færdes på vej - privat eller offentlig - uanset at en bondemand mener noget andet. (Selvfølgelig med mindre vejmyndigheden (kommunen) har bestemt og skiltet noget andet). Men den snak kan vi tage en anden gang.

Det bliver super med endnu en der har set lyset - velkommen på holdet :0)
Ellers er jeg frisk på kortere 1-2dages bikepacking turer her på Sjællland Tobias.. behøver ikke være monster mange km, og kan faktisk også være onsdage eller start tirsdag eftermiddag
Undskyld støj på tråden :oops:

Hartvigsen - det lyder fedt - jeg rækker ud efter dig næste gang :0)
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Niels G Henningsen »

Canyon er godt nok trængte, så det kommer til at vare lidt endnu, trods vi er medio September...
Måske det bliver en Pronghorn istedet, der er vist kun 4 ugers leveringstid ....

https://pronghorn.dk/produkt?ProductID=PROD731" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Niels G Henningsen »

Så kom cyklen i hus, og første seriøse tur bliver Gribben Gravel (viewtopic.php?f=21&t=11375" onclick="window.open(this.href);return false;) . Skal nok melde nogle ture ud, og det bliver nok nogen mere menneskevenlige distancer til en start, end hvad der står i første post :-) ...... Stay Tuned
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Peter Christensen »

Hvad endte du med at købe ?
Gid det snart var maj...!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Et par mulige efterårs lidt længere Gravelture

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg vil også ha én ;-) SKAL dog kunne bruges til bikepacking først og fremmest

Mon vores 'lidt ældre' hustler Kim stadig sælger Ridley's ? har glemt hans efternavn..
Post Reply