Hometrainer i en corona vinter?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Hometrainer i en corona vinter?

Post by Claes »

Jeg overvejer at købe en hometrainer og melde mig på zwift i erkendelse af at spinning i fællessal nok ikke er en mulighed denne vinter. Formen skal helst holdes ved lige.

Har fået anbefalet wahoo kickr core og zwift abonnement.

Nogle erfaringer der er vigtige her?


Er der stemning/mulighed for zwift race i en Hustler gruppe på en fast dag, for eksempel mandag kl 20?
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by AndreasA »

Kickr core er den fornuftige go’ til prisen løsning.
Zwift er meget sjovere end bare at sidde og jokke intervaller
Det er smartest at finde et sted derhjemme og have det stående stationært.
Hvis du skal pakke frem og tilbage hver gang, er der chance for det forbliver pakket ned :)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Kenny »

Det bedste fif er at få bestilt hurtigt, de er vist i restordre mange steder.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg valgte Kickr Core, da den burde være ret stille (relativt, selve drivetrain støjer stadig) og var den kombi af pris / modstand, der passede mig bedst. Er fint tilfreds med den. Den reagerer rimelig hurtigt og føles lidt af udendørs ifht til både "alm. spinning", ruller og en modstand mod hjulet. Det er ganske belejligt, at den sidder med sin egen kassette og så bare spænde cyklen på, når den skal bruges.

Jeg brugte meget: https://www.dcrainmaker.com/2019/10/the ... -2020.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og på youtube (med meget om Zwift ogs): GPLlama

Ved at der er et par hustlere på Zwift i hvert fald. Er aldrig lykkedes med at koordinere kørsel...
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Claes »

Takker gutter. Det bliver vist Kickr core med swift (og masser af DC rainmaker og youtube :-) ) Den lokale bedreborgerskabshusmor-pusher (Fog i Lyngby) har en stående til en fin pris.


...tænker jeg vil prøve at lave en Hustler Swift vinter cup - hvis jeg lader være med at invitere nogen er der også en chance for at jeg vinder den samlede Cup :-D
User avatar
BjarkeS
Træner aldrig!
Posts: 1488
Joined: 17 Nov 2014, 11:59
Location: Kgs. Lyngby
Contact:

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by BjarkeS »

Nogen som har erfaring med Elite Qubo Digital Smart B+ ?
Klubmester 2016 i MTB Marathon - Just do it
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Mikkel Henningsen »

Claes wrote:Takker gutter. Det bliver vist Kickr core med swift (og masser af DC rainmaker og youtube :-) ) Den lokale bedreborgerskabshusmor-pusher (Fog i Lyngby) har en stående til en fin pris.


...tænker jeg vil prøve at lave en Hustler Swift vinter cup - hvis jeg lader være med at invitere nogen er der også en chance for at jeg vinder den samlede Cup :-D
P.S. min kæreste har døbt den "træningsmonsteret", men accepterer at den er i brug mens hun er hjemme - dog plejer hun at høre lydbog eller musik med in-ear mens jeg træner.

Alt efter hvordan du har det med Corona er du velkommen til at kigge forbi og få en kop kaffe.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Hometrainer i en corona vinter?

Post by Claes »

Mikkel Henningsen wrote:
Claes wrote:Takker gutter. Det bliver vist Kickr core med swift (og masser af DC rainmaker og youtube :-) ) Den lokale bedreborgerskabshusmor-pusher (Fog i Lyngby) har en stående til en fin pris.


...tænker jeg vil prøve at lave en Hustler Swift vinter cup - hvis jeg lader være med at invitere nogen er der også en chance for at jeg vinder den samlede Cup :-D
P.S. min kæreste har døbt den "træningsmonsteret", men accepterer at den er i brug mens hun er hjemme - dog plejer hun at høre lydbog eller musik med in-ear mens jeg træner.

Alt efter hvordan du har det med Corona er du velkommen til at kigge forbi og få en kop kaffe.
...så du vil gerne have at jeg kommer og drikker kaffe med din kæreste mens du træner, så hun slipper for lydbog ?? Ved godt A syns jeg snakker meget når vi cykler, men alligevel

Tak for tilbuddet, vil gerne gemme tilbuddet til når mekanikken driller. Hometrainer er bestilt...
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Morten Hartvigsen »

Gå efter direct drive.

Jeg købte jo en Elite Directo, og den virker fint, der var dog behov for en USB ANT+ dims + forlænger kabel, for at den kunne connecte.

Der er dog erstattet af en lidt nyerer (og dyerer) model her : https://www.johannesfog.dk/designhus/pr ... 66EALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;

Fog har også denne lidt mere rimelig i pris: https://www.johannesfog.dk/designhus/pr ... AEEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Morten Hartvigsen on 29 Sep 2020, 11:04, edited 2 times in total.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Kenny »

BjarkeS wrote:Nogen som har erfaring med Elite Qubo Digital Smart B+ ?
Direct drive er det eneste der er værd at bruge penge på.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Kenny »

@claes alt efter hvilken dims (ipad/pc) du vil bruge og hvor mange sensorer du skal have tilsluttet, kan det være du skal købe en ANT+ dongle.
Jeg bruger pc og en garmin dongle fra dengang deres dimser ikke havde wifi
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by Mikkel Henningsen »

Claes wrote:
...så du vil gerne have at jeg kommer og drikker kaffe med din kæreste mens du træner, så hun slipper for lydbog ?? Ved godt A syns jeg snakker meget når vi cykler, men alligevel

Tak for tilbuddet, vil gerne gemme tilbuddet til når mekanikken driller. Hometrainer er bestilt...
:lol: :D :thumbsup:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
PederMV

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by PederMV »

Kom nu bare ud i skoven og kør med os andre. :-({|=
User avatar
JensM
Uden mudderdæk
Posts: 539
Joined: 03 Jan 2018, 15:26

Re: Hometrainer i en corona vinter?

Post by JensM »

PederMV wrote:Kom nu bare ud i skoven og kør med os andre. :-({|=
=D>
Post Reply