Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Forum udelukkende omhandlende hustlernes Spinning / Indoor eks. Zwift. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg var med det lille 12H event 'spin for lungerne' i lørdags hos SATS på Fisketorvet.
Der arrangeres af det søde forældrepar Ditte og Michael som selv har et barn med lungesygdom, og som jeg har lært at kende igennem Rynkeby turen.
Overskuddet går til fordel for lungesyge børn, og det kan man læse meget mere om på
https://www.spinforlungerne.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er lidt af en fest med 12 forskellige DJ's, lysshow, og en frisk ny instruktør hver time. Jeg kan godt li musik, så det passer mig fint :-)
Jeg har været med de sidste 2 år igennem firmaet, men da de hoppede fra i år, valgte jeg selv at købe en cykel i alle 12timer, og det forgik nogenlunde sådan her :
Cykle 50min, 10min pause til at spise lidt og drikke, toilet, og veje mig, osv. osv osv. x 12 :-)
Hver 3'die time tog jeg et bad og skiftede tøj. Vejningen var for at være sikker på jeg fik væske nok, for der kan jo godt være lidt varmt i sådan et spin lokale - og det var der!

Det lykkedes faktisk at følge spin programmerne, indtil omkring 8time, hvor jeg måtte sidde lidt mere ned, men der var altså ikke noget tidspunkt hvor jeg decideret slappede af, så der blev kørt rimeligt godt igennem alle timer, var endda periodisk oppe at runde min FTP mange gange.. meeeen så heller ikke højerer, 12timer indgyder trods alt noget respekt. 11time var klart hårdest, her var ikke vældig meget power tilbage, men sidste og 12time kunne man jo se enden på de hele , og give lidt mere gas.

Den lidt mærkelige app., sagde 311km efter 11timer, svarende til ca. 9t30min times aktiv kørsel, men så slap strømmen på telefonen desv. op. Jeg fornemmer dog er data er lidt optismistiske , men anyway ligger vi på minimum 250 (25km/t) og sansynligt omkring de 320+km (32km/t) ish.
Teoretisk køretid 10timer, men i praksis tror jeg det blev til 9:45-9:50 stykker, jeg kørte ihvertlfald de 50min i hver time. Anyway, jeg kørte laaaaaangt.

Det skal lige siges at jeg er gået i ren Vegan mode her 6dages før denne event (se evt. Game Changers på Netflix), del med målet om at forbedre udholdenhed, men også for bare at leve sunderer. Selvom det ikke er en videnskabelig undersøgelse, så havde det ihvertfald en god placebo effekt :-) :-) Det gik ihvertfald ret ok, så jeg fortsætter.

Lidt Videos mm. her: https://www.facebook.com/spinforlungern ... 887232845/" onclick="window.open(this.href);return false;

NB: det var altså bare en lille smule hårdt at skulle tidligt op søndag og kører MTB til Fall Race i Tisvildeleje, og det blev derfor kun til den korte på 24km :-) rimelig crazy week-end ...
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Jacob Korsholm »

Imponerende Morten.
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Jan D »

Vildt vildt :thumbsup: :thumbsup: =D>
Jan D
User avatar
BjarkeS
Træner aldrig!
Posts: 1488
Joined: 17 Nov 2014, 11:59
Location: Kgs. Lyngby
Contact:

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by BjarkeS »

Sejt!
Klubmester 2016 i MTB Marathon - Just do it
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Claes »

Imponerende
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by ChristianPhilipJ »

Du er for vild Morten!
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Kenny »

Du er tosset og jeg forstår ikke du kan sidde så mange timer på en spinningcykel.
Godt kørt.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Morten Hartvigsen »

1time ad gangen Kenny, de første 4 -5 var lette, det har jeg prøvet før, herefter var det mere et mentalt spil, og så at jeg havde besluttet mig på forhånd for at gennemfører. Røven havde faktisk ingen problemer.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Jais »

Morten Hartvigsen wrote: Det skal lige siges at jeg er gået i ren Vegan mode her 6dages før denne event (se evt. Game Changers på Netflix), del med målet om at forbedre udholdenhed, men også for bare at leve sunderer. Selvom det ikke er en videnskabelig undersøgelse, så havde det ihvertfald en god placebo effekt :-) :-) Det gik ihvertfald ret ok, så jeg fortsætter...
Ok morten, jeg havde sku regnet med at du havde en større iQ end et kålhoved!!!!
LAD være med at se The Game Changers! eller se den og grin! Det er fyldt med faktuelle fejl og "here say" men den er super godt lavet af bla James Cameron.. Læs lidt omkring filmen, og der går ild i din browser.

evt lyt til denne podcast fra en dansk Ph.d i Humanbiologi... https://podcasts.apple.com/dk/podcast/f ... 0454739754" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Morten Hartvigsen »

Der er flere grunde, men der er først og fremmest for at leve sunderer og kunne præsterer fysisk, og indtil viderer går det ret godt ... har været syg i 7dage i træk :-)
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Peter Christensen »

Er det ikke det samme som alle dem der stadig tror på myten om at de skal fylde sig med protein shakes fordi de har været en tur i motionscentret. Verden vil bedrages... :-)
Gid det snart var maj...!
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Niels G Henningsen »

Peter Christensen wrote:Er det ikke det samme som alle dem der stadig tror på myten om at de skal fylde sig med protein shakes fordi de har været en tur i motionscentret. Verden vil bedrages... :-)
Der er jo nok mange, som indtager urealistiske energi og protein mængder efter, at have hoppet lidt i FW eller tilsvarende.... artiklen her giver -vist- en meget god gennemgang af emnet... https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... o=0.387597" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg prøver mig lidt frem her og tester over en længere periode (6mdr tænker jeg), meeeen tror nu det er kommet for at blive.
Der er rigeligt med protein i andet end kød, f.eks. bønner, og så er jeg ikke for fin til at spise æg og lidt fisk. Umiddelbart føler jeg ihvertfald ikke en tilbagegang men snarerer en forbedring (...havde det ikke lige været for den damm influenza/halsbetændelse)
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Spin for Lungerne - 16 Nov - Fiskeorvet

Post by Kenny »

God fornøjelse med projektet
https://www.facebook.com/52583988774936 ... o&d=n&vh=e" onclick="window.open(this.href);return false;
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply