MTB: Tirsdag den 4/7 kl 18.00 (17.00)

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

vi skal ikke glemme at det var første træningssamling. At samle så mange er vel i sig selv en lille succes. Derfor kan man jo godt strukturere det således at alle, hurtige som langsommere, får mest muligt ud af det. En eller anden form for opdeling vil måske være fornuftig
Licht
Helt uden hænder!
Posts: 62
Joined: 05 Jul 2006, 14:12

Post by Licht »

Prioriteten for mig er træning. dvs. ikke lange hyggeture men interval, tempo og bakke træning og meget gerne noget decideret tekniktræning.

Hyggeture kan jeg selv klare, den seriøse træning skal jeg piskes til og derfor har jeg brug for jer andre til at presse mig. Det hele skulle gerne resultere i at jeg igen en dag kan køre fra J-LO!!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

ja, det er fint med nogle der kan pace tempoet.

Men det ville også være synd hvis vi ikke kan indsluse nye (og gamle), der er mere til hygge og motions end egentlig løbs tempo.

Vi kan jo lige se hvem der dukker op de næste par gange, og så indtil videre aftale hvad der skal foregå på dagen.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Licht wrote:Prioriteten for mig er træning. dvs. ikke lange hyggeture men interval, tempo og bakke træning og meget gerne noget decideret tekniktræning.

Hyggeture kan jeg selv klare, den seriøse træning skal jeg piskes til og derfor har jeg brug for jer andre til at presse mig. Det hele skulle gerne resultere i at jeg igen en dag kan køre fra J-LO!!

Enig, men man skal ikke træne hårdt i flere timer, derfor er det en fin ide, at den første time er med max pace (bakke, interval, AT osv), og at vi derefter træner ex. teknink eller hyggeruller - vil være min optimale træning.

De dage hvor du kører fra mig er talte Anders.... :wink:
Licht
Helt uden hænder!
Posts: 62
Joined: 05 Jul 2006, 14:12

Post by Licht »

Hvis det skal gøres ordentligt er der vel 15-20 min. opvarmning, 45-60 min. seriøs træning og 15-20 min. nedvarmning/afrul! Så er der ikke meget tid tilbage for mit vedkommende!

Denne type for træning (og jeg mener træning ikke hyggetur) kan snilt lægges på en fast kort rute hvor de gode kan nå mange ture og de knapt så gode kan nå lidt færre ture. Her er der ingen der skal vente, ingen der bliver sat og alle kan træne sammen. grine af hinanden mellem intervallerne etc.

Det er netop denne type træning der tilgodeser alle, også nybegynderen, men vi skal stadig huske at der er forskel på fællestræning og fællestur!

Man kunne så skemalægge intervaller til hver tirsdag og bakketræning hver anden torsdag og tekniktræning de andre torsdage.

Men man kan selvfølgelig også gøre det på andre måder!! Men mit indtryk af dette gode initiativ var at der skulle lægges vægt på træning.
User avatar
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod
Posts: 811
Joined: 24 Jan 2005, 20:07
Location: Birkerød

Jeg....

Post by Anders Kirchhoff »

Jeg er helt klart til mere struktureret træning, så jeg personligt kan forbedre mig på alle punkter....

men dertil synes jeg også, at hvis der hver gang dukker så mange op, så skal der være plads til den gruppe, som ønsker en hyggetur.

men som udgangspunkt, så synes jeg ideen om, at der er en som står for et eller andet til træningen og er der nogle, som ikke synes om det, ja, så er det jo frivilligt og de kan tage en hyggetur.
User avatar
FlemmingD
Ny på Hustleren
Posts: 40
Joined: 23 Dec 2005, 20:03
Location: NørreBronx
Contact:

Post by FlemmingD »

.......lige en sidebemærkning...

Jeg får måske lige en smule sved på panden, når jeg lige løber tråden igennem vedr fællestræning, men vil kanon gerne være med på Hustler
holdet....på den anden side gider jeg heller ikke være ham der lukker
og slukker fordi jeg kommer ind som sidste mand...mens i andre har været hjemme på sofaen i flere timer :) ( jeg overdriver nok lidt) Nå men i sagens natur ved jeg ikke helt endnu hvor hårdt tempoet er skruet op til træningen - da jeg endnu ikke har rullet sammen med de legendariske Hustlers. Men et eller andet sted kan jeg godt fornemme at jeg med mine 47 år måske ikke er verdens hurtigeste
mountainbiker længere...DERFOR vil jeg lige smide et spørgsmål om
der er andre "old boys" blandt Hustlerne - (der er jo mange) så vi måske kunne danne hold når vi har fællestræning...det er nu engang sjovere at træne sammen med nogen i nogenlunde samme støbning....eller tager jeg helt fejl ?

vh

Flemming (568 måneder og en eftermiddag)
The faster you go, the shorter you are....
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Flemming, ideen er at træningen sker på en rundstrækning på en 1-2-3 km, de hurtige vil bare overhale de langsommere, så der er ingen panik:)

Enkelte gange kører vi måske den røde, med indlagte "stoppesteder" hver 5km eller såån'. Alle skal kunne være med.
User avatar
FlemmingD
Ny på Hustleren
Posts: 40
Joined: 23 Dec 2005, 20:03
Location: NørreBronx
Contact:

Post by FlemmingD »

Nå men fint nok....så er jeg mere rolig :)

Flemming
The faster you go, the shorter you are....
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Hej Flemming

Det med alderen kan du tage helt rolig. Jeg bliver 46 her senere på måneden - og jeg har ingen problemer med at følge med 8)

Og som Jacob også skriver så skal træning altid være tilrettelagt så det ikke er eet langt væddeløb/udskillingsløb. På en rundstrækning er det naturligvis individuelt hvor stor en del der er fuld gaz på og hvor stor en del der rulles på, da alle giver gaz i fx 4 min og ruller i 2.

En evt opdeling bør i øvrigt ske efter tempo og ikke alder da det jo er tempoet det handler om.

Og ja. Der er adskillige andre der kan stille op i H40
Image
User avatar
FlemmingD
Ny på Hustleren
Posts: 40
Joined: 23 Dec 2005, 20:03
Location: NørreBronx
Contact:

Post by FlemmingD »

Hej Stephan

Jamen du har da ret...tempo har sådan set ikke noget med alder at gøre
- jeg tror bare at jeg i det seneste år har trænet med en lidt laid back holdning + ikke deltaget i nogen løb - og derfor er lidt bagud - så det er sgu nok i bund og grund min dårlige samvittighed der kommer op til overfladen..he he .....men så er det jo godt jeg kan træne med Hustlerne
så jeg kan få trimmet maskineriet :)

ses

Flemming
The faster you go, the shorter you are....
Post Reply