Sådan Garmin!

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
BjarkeS
Træner aldrig!
Posts: 1488
Joined: 17 Nov 2014, 11:59
Location: Kgs. Lyngby
Contact:

Sådan Garmin!

Post by BjarkeS »

Min Garmin egde 1000 ville ikke oplade, slukkede når den fik forbindelse og kunne derfor ikke overføre min træning. Jeg var dialog med Garmin support og det endte med at de bad om at jeg sendte den til reparation. Jeg sendte den fredag og idag tirsdag fik jeg en ny egde 1030 ganske gratis.

Det er service. Sådan Garmin!


Sent from my iPad using Tapatalk
Klubmester 2016 i MTB Marathon - Just do it
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Sådan Garmin!

Post by Jan D »

Det er sgu god service :thumbsup:
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Sådan Garmin!

Post by Kenny »

De har åbenbart skruet op for den ellers altid gode service.
Jeg har byttet mange Garmin produkter, og der går som regel en lille uges tid inden den nye lander i postkassen.
Men i morgen smutter forbi Garmin for at bytte min 1030(den er jo også ved at være halvgammel og har kørt i hvert fald 5ture :lol: da jeg græd lidt over at påsken forlænger ombytnings tiden, så jeg får en ny en med det samme.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Sådan Garmin!

Post by Kenny »

Hvordan går det med din 1030. Min nye fryser også. Dvs den er total ubrugelig og jeg har solgt min 1000 der faktisk virkede
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
BjarkeS
Træner aldrig!
Posts: 1488
Joined: 17 Nov 2014, 11:59
Location: Kgs. Lyngby
Contact:

Sådan Garmin!

Post by BjarkeS »

Min virker upåklageligt. Jeg blev opgraderet fra 1000 til 1030.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Klubmester 2016 i MTB Marathon - Just do it
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Sådan Garmin!

Post by Niels P »

Kenny wrote:Hvordan går det med din 1030. Min nye fryser også. Dvs den er total ubrugelig og jeg har solgt min 1000 der faktisk virkede
Har du importeret gamle ruter eller andet som kan have overført problemet
/Niels
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Sådan Garmin!

Post by Kenny »

Jeg har bare sat den op via Connect App. Ingen ruter.

Jeg har prøvet alt tænkeligt, det sidste jeg mangler er at slutte for BT på enheden da jeg har en mistanke om at den er ustabil, men så forsvinder visse vigtige funktioner.

Det tester jeg på mandag.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Sådan Garmin!

Post by Morten Hartvigsen »

Holder batteri på de 20 timer ? (også med kort visning?)
Billigst hvor ? 4063,- siger pricerunner
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Sådan Garmin!

Post by Kenny »

Jeg er ikke helt sikker på om garmin spørger mig om hvordan mine indstillinger er, eller om de mener at jeg skal slå alt det fra de skriver og teste deres skrammel.

Jeg tror umiddelbart godt jeg kan finde en billigere måde at logge distance og tid prå, end at købe en edge1030 og derefter slå samtlige funktioner fra.
Jeg har fået respons nede fra værkstedet omkring din sag, hvor din Edge 1030 fryser når du er ude og cykle. I den forbindelse vil vores teknikere gerne have meget information, for at kunne udelukke nogen muligheder. Vi vil fra Garmins sætte stor pris på, hvis du vil svare / prøve på disse spørgsmål vedrørende din Edge 1030:

1) Med den nye softwareversion 3.90 til Edge 1030. Sikre dig at alle sensorer er slået fra (Bluetooth, Wi-Fi og andre ANT+ sensorer)
2) Sikre dig at ingen tredjepart indhold fra Garmin Connect IQ er installeret på din Edge 1030
3) Sikre dig at alle Strava segmenter er slettet fra enheden. (de kan slettes fra segment-mappen inde på din Garmin mappe). Derudover sikre dig, at du ikke efterfølgende synkroniserer din Edge 1030 (fordi tilmeldte strava-segmenter vil blive sendt til din enhed igen)
4) Sikre dig at ingen ruter, oprettet via Garmin Connect eller tredjepart software bliver brugt, når du tester om din Edge 1030 fryser
5) Sikre dig at GPS+GLONASS (russisk GPS) er sat til med "Every second recording" eller kun gps og "smart recording"
6) Hvilken kortversion bruger du på din Edge 1030?
7) Sikre dig når du tester din Edge 1030, at du får GPS-signal og derefter starter en aktivitet, og at du ikke prøver at navigere til et specifikt punkt/addresse (hvilket vil også sige turn by turn-navigation er slået fra)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Sådan Garmin!

Post by Claes »

Lidt ekstra til garmin kundeservice.

Gevindet i min garmin holder knækkede, den skulle over på sommer raceren.

Jeg skrev til kunderservice. De bad om lidt fotos og et serienr. Nu er der en ny holder på vej, som de skrev “det kræver meget stærke fingre at knække gevindet på en garmin holder”

Bum, gammeldags god service.
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Sådan Garmin!

Post by Niels P »

Kenny wrote:Jeg er ikke helt sikker på om garmin spørger mig om hvordan mine indstillinger er, eller om de mener at jeg skal slå alt det fra de skriver og teste deres skrammel.

Jeg tror umiddelbart godt jeg kan finde en billigere måde at logge distance og tid prå, end at købe en edge1030 og derefter slå samtlige funktioner fra.
Jeg har fået respons nede fra værkstedet omkring din sag, hvor din Edge 1030 fryser når du er ude og cykle. I den forbindelse vil vores teknikere gerne have meget information, for at kunne udelukke nogen muligheder. Vi vil fra Garmins sætte stor pris på, hvis du vil svare / prøve på disse spørgsmål vedrørende din Edge 1030:

1) Med den nye softwareversion 3.90 til Edge 1030. Sikre dig at alle sensorer er slået fra (Bluetooth, Wi-Fi og andre ANT+ sensorer)
2) Sikre dig at ingen tredjepart indhold fra Garmin Connect IQ er installeret på din Edge 1030
3) Sikre dig at alle Strava segmenter er slettet fra enheden. (de kan slettes fra segment-mappen inde på din Garmin mappe). Derudover sikre dig, at du ikke efterfølgende synkroniserer din Edge 1030 (fordi tilmeldte strava-segmenter vil blive sendt til din enhed igen)
4) Sikre dig at ingen ruter, oprettet via Garmin Connect eller tredjepart software bliver brugt, når du tester om din Edge 1030 fryser
5) Sikre dig at GPS+GLONASS (russisk GPS) er sat til med "Every second recording" eller kun gps og "smart recording"
6) Hvilken kortversion bruger du på din Edge 1030?
7) Sikre dig når du tester din Edge 1030, at du får GPS-signal og derefter starter en aktivitet, og at du ikke prøver at navigere til et specifikt punkt/addresse (hvilket vil også sige turn by turn-navigation er slået fra)
Når man tester så er man nød til at eliminere fejlene. Så som de skriver - slå alt fra..... Fryser den? hvis ikke så slå funktionerne til en efter en. Når den fryser har du fundet hvor fejlen ligger. Ligesom når der ryger en sikring hjemme
/Niels
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Sådan Garmin!

Post by Kenny »

Enig, men jeg mener bare ikke det er mit job at fejlsøge på deres produkt, jeg har faktisk gjort et ihærdigt forsøg på at fejlfinde allerede og sendt informationerne til dem.

Kan du forstille dig hvor mange ture jeg skal cykle for at fejlsøge ved at slå en ting til af gangen, alt imens jeg ikke har de funktioner jeg har betalt for.

Jeg har kørt to ture med BT slået fra på edge, hvor den ikke har fejlet. Næste tur tænder jeg BT men slukker for telefonen. Virker det også er det nok BT forbindelse imellem telefon og edge der fejler.
Fryser den stadig er det nok BT funktionen på edge der er noget galt med.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: Sådan Garmin!

Post by BoS »

Er der overhovedet nogen af jer, der har haft en Garmin som bare virkede? Altså som i "Jeg har aldrig snakket med Garmins kundeservice" :-)
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Torben
3000+ posts = spammer
Posts: 3417
Joined: 12 May 2008, 18:42
Location: Mørkhøj

Re: Sådan Garmin!

Post by Torben »

BoS wrote:Er der overhovedet nogen af jer, der har haft en Garmin som bare virkede? Altså som i "Jeg har aldrig snakket med Garmins kundeservice" :-)
Ja. min gamle 800 virker stadigvæk :D og det ser ud til det er en god ide at beholde den
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Sådan Garmin!

Post by Jan D »

Min 1000'er virker - men jeg kører måske ikke nok?
Jan D
Post Reply