Quarq Shockwiz

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.

Vil du teste din gaffel med en Shockwiz

Poll ended at 25 Oct 2017, 15:57

Ja, jeg skal da klart nørde med min gaffel
8
50%
Nej, Jeg kører på stivgaffel
0
No votes
Hvorfor?? Jeg kører med samme tryk som den dag den forlod fabrikken
8
50%
 
Total votes: 16
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Quarq Shockwiz

Post by Jais »

Jeg prøver lige stikke en finger i jorden.. Hvem har interesse i en låne en Shockwiz??


Hvis du ikke ved hvad en Shockwiz er: http://bfy.tw/DNVc" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Jais on 03 Oct 2017, 10:32, edited 1 time in total.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Quarq Shockwiz

Post by Kenny »

Alt efter hvor stor interessen er, bør man overveje 2stk, da det kræver lidt tid hvis man skal til at fjerne shim, teste igen, justere osv.

Den virker i øvrigt både til forgaffel og bagdæmper. Men kun solo air.
Dvs hvis man kan man fylde luftning sin gaffel to steder kan man ikke bruge den.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Quarq Shockwiz

Post by Peter Christensen »

Det bliver et nej tak herfra :-D
Gid det snart var maj...!
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Quarq Shockwiz

Post by Jacob Korsholm »

Også nej tak herfra.
User avatar
Torben
3000+ posts = spammer
Posts: 3417
Joined: 12 May 2008, 18:42
Location: Mørkhøj

Re: Quarq Shockwiz

Post by Torben »

Kører lefty :) Så holder mig neutral
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Quarq Shockwiz

Post by AndreasA »

Jeg er pænt ligeglad. Tror man skal hedde nino schurter eller lign. fir at det giver mening.
De fleste af os ville nok have mere gavn af at smide 10-20 kilo på sidebenene inden man begynder at lede efter de sidste procenter for at køre hurtigere eler få sin cykel til at yde optimalt.

Og som et ekstra spørgsmål. Hvor mange kan bruge denne shockviz. Jeg har f.eks. en Fox forgaffel anno 2009.? Er det noget grej mig og Hartvigsen med retrocykler kan bruge til noget.?
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Quarq Shockwiz

Post by Kenny »

@Andreas Vi køber rask væk cykler til 20-50k uden at blinke, for derefter at købe et andet hjulsæt. Hvorfor så ikke få det sidste ud af dæmperne. Det handler ikke kun om at bliver hurtigere.

Hvis du kun kan fylde luft i et sted(solo air), vil jeg mene at du kan bruge den.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Quarq Shockwiz

Post by AndreasA »

Kenny wrote:@Andreas Vi køber rask væk cykler til 20-50k uden at blinke, for derefter at købe et andet hjulsæt. Hvorfor så ikke få det sidste ud af dæmperne. Det handler ikke kun om at bliver hurtigere.

Hvis du kun kan fylde luft i et sted(solo air), vil jeg mene at du kan bruge den.
Kenny, nu skriver du "vi" - jeg har aldrig brugt den slags penge på en cykel. Og skiftet hjulsættet bagefter..

Men hvis du har et budget der kan rumme det, så burde en investering i den dims der da være din sidste bekymring. Men det er seføli bare mine tanker om den sag.
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bo Bloch
Alene i udbrud
Posts: 718
Joined: 18 Sep 2010, 22:07
Location: Nivå

Re: Quarq Shockwiz

Post by Bo Bloch »

Jep, jeg vil gerne prøve
Kører med lavt tryk
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Quarq Shockwiz

Post by Kenny »

AndreasA wrote:
Kenny wrote:@Andreas Vi køber rask væk cykler til 20-50k uden at blinke, for derefter at købe et andet hjulsæt. Hvorfor så ikke få det sidste ud af dæmperne. Det handler ikke kun om at bliver hurtigere.

Hvis du kun kan fylde luft i et sted(solo air), vil jeg mene at du kan bruge den.
Kenny, nu skriver du "vi" - jeg har aldrig brugt den slags penge på en cykel. Og skiftet hjulsættet bagefter..

Men hvis du har et budget der kan rumme det, så burde en investering i den dims der da være din sidste bekymring. Men det er seføli bare mine tanker om den sag.
"Vi" som i klubbens medlemmer generelt. Jeg ser ikke mange cykler under 20k i klubben og jeg ser en del tilkøbte hjulsæt.
Har du ikke både et sæt fullcarbon hjul og et sæt wide lightning? muligvis ikke på samme cykel, men stadig ikke org. hjul.

Jeg fik sjovt nok en pris på en shockwiz fredag kl.19:11, for at se om jeg kunne købe den, leje den ud med bedre betingelser end butikkerne og sælge den igen uden selv at have givet mere end hvis jeg skulle leje den i en periode, jeg vurderer vil være for kort til mig.

Jeg kom derefter i tanke om at klubben måske ville købe en, og spurgte til det inden jeg gør mere ved mit køb.
Hvis klubben køber en forsvinder mit kundegrundlag, da jeg ikke gider låne/leje ud til hvem som helst. Men blot vil hjælpe mig selv og mine klubkammerater til lidt bedre vilkår.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Quarq Shockwiz

Post by AndreasA »

Jeg har svært ved at se hvad min beskedne samling af hjul har af relevans for denne diskussion. Specielt da du ikke ved hvordan de er havnet hos mig.

Jeg mener stadig at det er en dims der ikke hører under klub aktiviteter, lige som bike fit, hjul-opretter-arbejds-stand, videokamera, etc. etc.
(specielt elektroniks grej forældes hurtigt, og den dims der er jo forældet inden vi rammer nytår..)

Men som nævnt, det er bare min holdning som jeg tillader mig at lufte, da der blev spurgt hvad der var af holdninger til det. Men der er jo nedsat et udvalg der har fået ren carte blanche til at afgøre hvad der skal indkøbes etc. så jeg overlader det trygt i deres hænder at træffe den rigtige beslutning.
så jeg lader den ligge der.
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Quarq Shockwiz

Post by Kenny »

AndreasA wrote:Jeg har svært ved at se hvad min beskedne samling af hjul har af relevans for denne diskussion. Specielt da du ikke ved hvordan de er havnet hos mig.
Det kom skam bare af det du selv skrev. Og da jeg selv kigger selv et andet hjulsæt bemærker jeg hvad folk kører rundt med.
jeg har aldrig brugt den slags penge på en cykel. Og skiftet hjulsættet bagefter..
Men jeg beklager hvis jeg misforstod, og det var kombinationen af de to ting og ikke bare den ene af dem.
Hvordan du har fået dem rager ikke mig, men man skal godt nok være født under en heldig stjerne hvis man får noget gratis i denne verden :)
Men hvis du har et budget der kan rumme det, så burde en investering i den dims der da være din sidste bekymring. Men det er seføli bare mine tanker om den sag.
Mit budget rummer også en 100% egen betaling til Harzen lige som mange andre, men derfor får vi nu engang tilskud til det alligevel.
Jeg mener stadig at det er en dims der ikke hører under klub aktiviteter, lige som bike fit, hjul-opretter-arbejds-stand, videokamera, etc. etc.
(specielt elektroniks grej forældes hurtigt, og den dims der er jo forældet inden vi rammer nytår..)
Det er heller ikke alt sammen jeg synes giver mening, men hvis andre kan deles om et videokamera så fint med mig.
Men som nævnt, det er bare min holdning som jeg tillader mig at lufte, da der blev spurgt hvad der var af holdninger til det. Men der er jo nedsat et udvalg der har fået ren carte blanche til at afgøre hvad der skal indkøbes etc. så jeg overlader det trygt i deres hænder at træffe den rigtige beslutning.
så jeg lader den ligge der.
Du stillede også et spørgsmål som jeg tillod mig at svare på, samtidig med at jeg kommenterede dine tanker om vi er topatleter eller ej. Det er er ikke meget anderledes end hvis vi sad over for hinanden og spiste en pølse hos Jimmy efter en god tur i skoven :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Quarq Shockwiz

Post by AndreasA »

Kun én pølse..? og så på en tur der ikke engang har været slået op på boardet..


Ka' du sove godt min ven
Ses
A
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2308
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Re: Quarq Shockwiz

Post by ClausA »

Nej tak.
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Quarq Shockwiz

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg har ikke stemt, men hvis bare nogle få af klubbens medlemmer kan bruge den, så synes jeg den er en fin investering.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply