Doping listen er opdateret

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Doping listen er opdateret

Post by Morten Hartvigsen »

Sundhedsstyrelsen har opdateret den vejledende dopingliste d. 30. oktober 2014
Sundhedsstyrelsen har opdateret listen over stoffer, som Sundhedsstyrelsen vurderer, falder ind under § 1 i Lov om forbud mod visse dopingmidler (nr. 232 af 21. april 1999).

Listen er opdateret med følgende stoffer:

Triptorelin
Andarine/ S-4/ GTx-007

Liste over stoffer, som Sundhedsstyrelsen har vurderet, falder ind under § 1 i Lov om forbud mod visse dopingmidler Nr. 232 af 21. april 1999

Link: http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/ ... -1999.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Doping listen er opdateret

Post by Kenny »

Jeg kommer vist for lidt hos lægen og min kone som er laborant og arbejder med medicin til hverdag, har ikke den fjerneste ide om hvad Triptorelin og Andarine/ S-4/ GTx-007 er.

Hun forslår at du skriver i hvilke produkter vi skal passe på med :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Egon Larsen
Altid med hjelm
Posts: 197
Joined: 26 Nov 2009, 15:17
Location: DK

Re: Doping listen er opdateret

Post by Egon Larsen »

Hvis det ikke forekommer i kaffe og Leffe er jeg altså ligeglad :D
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Doping listen er opdateret

Post by Niels G Henningsen »

For den først nævnte Triptorelin, er det næppe et stof man lige kommer til at indtage, medmindre man som kvinde er igang med at få et "reagensglas barn" eller lider af endomitrose ( http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/endometriose.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ) eller tilsvarende,og for mænd prostata kræft samt medicinsk kastraktion. Eller seriøs behandling af for tidlig pubertet.... For Hustlerne gælder vel nærmest , at den kan være lidt forsinket :-)
Det drejer sig om de nævnte præparater her i linket:

http://pro.medicin.dk/Medicin/Indholdsstoffer/1020" onclick="window.open(this.href);return false;

Decapeptyl® Depot
Gonapeptyl®
Pamorelin®
Salvacyl®

For Andarine/ S-4/ GTx-007 gælder , at det er et produkt under udvikling (forsøgspræparat) for muskelsvind, knogleskørhed og godartet forstørret prostata (altså ikke kræft i prostata). I og med det er et forsøgspræparat, er sandsynligheden for have det stående hjemme på hylden også minimal.....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Doping listen er opdateret

Post by Kenny »

Er det så nyttig viden eller ligegyldig info? :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Doping listen er opdateret

Post by Niels G Henningsen »

Tja, du efterlyste selv hvilke produkter det drejede sig om.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Re: Doping listen er opdateret

Post by John Hein »

Egon Larsen wrote:Hvis det ikke forekommer i kaffe og Leffe er jeg altså ligeglad :D
Eller Hoegarden :party:
Titanium på de indre linier
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Doping listen er opdateret

Post by Kenny »

Niels G Henningsen wrote:Tja, du efterlyste selv hvilke produkter det drejede sig om.
Ja tak, det var mere til den generelle opdatering herinde, når det tydeligvis er så ligegyldig et stof for 99,999999% af befolkningen og forhåbentlig for 100% Hustlere
Ja jeg ved ikke en skid om den slags, jeg klikkede bare for sjov, for at se om det var noget jeg kendte.

Er der nogen TH medlemmer der køre på et plan hvor der er chance for at blive udtaget til doping kontrol. Måske på landevejen?

Jeg forstår jo ikke folk der fylder sig med alternative/eksperimenterende stoffer for at fremme deres præstation uanset om det er ulovligt eller ej.
Træning, spise det rigtige mad og energi tilskud i form af div. gængse energi produkter i forbindelse med træning og konkurrence må være nok.

Jeg møder af og til kollegaer der enten er eller har været på en "kur" for at få større muskler, som er helt åbne omkring det, og jeg forstår simpelthen ikke tidfrelsstillensen ved resultatet når har snydt for at komme dertil.
Men jeg er heller ikke typen der snyder i spil af nogen art. Om det er brætspil, kort, Ja selv i computerspil har jeg aldrig hentet snydekoder for at få uendelig liv, fuld våbenpakke osv. Rent spil eller også lader jeg være.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Re: Doping listen er opdateret

Post by Gunnar G »

Tag det bare som et interessant indslag, ingen grund til at slå sig i tøjret. Jeg ved ikke hvorfor Morten synes at vi skal holdes opdateret på doping listen.

Hvis du tager medicin og vil vide om der er nogle begrænsninger på dens brug i forbindelse med konkurrence er følgende side mere nyttig:
http://www.antidoping.dk/medicin/medicin" onclick="window.open(this.href);return false;

Her finder du f.eks. almindelig astmamedicin som Symbicort og Bricanyl. Hvis du har god grund til at tage medicin som er på listen, kan du i mange tilfælde søge dispensation (Therapeutic Use Exemption, TUE), som forklaret på siden. Et kendt eksempel er Froomes brug af inhalator under TdF (edit: måske var det Vueltaen).

Generelt er der mulighed for dopingkontrol ved alle DCU licensløb og opefter (MTB og landevej).
Kenny wrote:... Ja selv i computerspil har jeg aldrig hentet snydekoder for at få uendelig liv, fuld våbenpakke osv. Rent spil eller også lader jeg være.
Du vores alle sammens forbillede, Kenny :mrgreen: =D>
Toujours sur la plaque.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Doping listen er opdateret

Post by Morten Hartvigsen »

Der var bestemt ikke nogen bagtanke med dette, ej heller at TH er en særligt misktænkelig gruppe :-) Listen opdateres bare ikke særligt tit, så derfor denne opdatering (som er udsendt af Syndhedsstyrelsen, som man kan abonnerer på).

Listen som Gunnar henviser til er nok også nemmere at forholde sig til i dagligdagen - hvis man har brug for at chekke et stykke medicin som man evt. har fået ordineret.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Doping listen er opdateret

Post by Jais »

ok, jeg er i dårlig form og snyder gerne, især i computerspil.. men hvor finder jeg listen over stoffer og hvordan man bruger dem???????????? hvis kan jeg bliver opdaget kan de jo bare tage min licens :lol: :lol: :lol: :mrgreen: så skal der køres fall race på speed og EPO!!!!
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: Doping listen er opdateret

Post by Klaus Bomholt »

John Hein wrote:
Egon Larsen wrote:Hvis det ikke forekommer i kaffe og Leffe er jeg altså ligeglad :D
Eller Hoegarden :party:
..eller rødvin
Post Reply