Spinning Bikefit & Intro 7/10 kl. 19:10

Forum udelukkende omhandlende hustlernes Spinning / Indoor eks. Zwift. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

Søren K. wrote:jeg kan desværre ikke d. 7.

Hvad gør jeg så?
Kigger efter hos sidemanden, når spin starter... Det er ikke rocket science.

Du skal indtaste vægt, højde, max-puls, alder & køn samt hvilket niveau du vil køre i, når du starter træning.
Niveau 6-8 er medium, 9 er for de hårde hunde & 10 er for dem med Tordenskinker der træder over 1000 Watt. Du har omkring 20 gear at vælge imellem når spinningen er igang. Niveau'et er bare et udtryk for hvor meget "modstand" cyklen skal gi dig.
Cyklen skal indstilles a'la en racer, dvs. hælen skal ramme pedalen når du sidder på sadlen med strakt ben, styret indstilles som du lyster. Da vi er indendørs behøver du ikke at tænke i Aero og kan indstille den lidt højt/mormor-agtigt.. (ret mig endelig hvis jeg tager helt fejl..)

Ellers er det bare at nyde Mr. Grønbechs goe musik samt hans motiverende tale.. det blir en fest.. og bagefter er der gratis kaffe i sofa'erne og måske kommer Alice forbi med lidt kage...
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2308
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Post by ClausA »

Er desværre også forhindret i at møde op d. 7/10, men glæder mig helt vildt til Uge 43.

/ClausA
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

AndreasA wrote:
Søren K. wrote:jeg kan desværre ikke d. 7.

Hvad gør jeg så?
Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla Bla bla bla .....kage...
Hvornår ?
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

spørg Alice...
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Baade
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 11 Mar 2009, 11:00
Location: Farum

Post by Peter Baade »

jeg kommer
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Undskyld jeg uskyldigt spørger, hvorfor har I så travlt at i ikke kan bruge 5 min af første time til indstilling af systemet. Cyklen kører ingen vegne imens ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Fordi det ikke taget 5 min. at få lavet en form test samt opmålt skridt længde, armlængde og sidde position.

Desuden har displayet nogle funktioner og indikatorer som er rare at kende, samt at vide hvilke knapper, der skal trykkes på for at få vist det ønskede.

Derfor dette tilbud om at vi starter med alt dette i aften. Så er alle klar til at modtage 20 fulde spinningtimmer, så vi ikke spilder en hel aften på at gå rundt og indstille cykler og forklare konceptet når vi starter op i uge 43.

Desuden stiller centeret op med en Synergy instruktør, der vil kunne hjælpe med speciel indstillinger og svare på spørgsmål.

Alt dette for at undgå panik start når Grønbech starter benhårdt ud torsdag d. 28.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Som udenforstående undrede jeg mig bare!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Så fik 14 rytter indstillet cyklerne og taget en for nogen skræmmende handicap test.

Er der andre der er interesseret i at få foretaget en opmåling af sidde stilling før vi stater op, så skriv en post her.

Vedr. fitness / handicap test kan denne tages ved at fremmøde ca. 10 min. før en time. Jeg kan hjælpe med indstillingen.
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Hej Schøne

Jeg var til en spinning time i går og der havde cyklen den lækre mulighed, at man kunne medbringe sit eget SD kort og gemme turen. Så når man kom hjem kunne man uploade turen og kigge lidt på puls, watt m.m.. Super cool hvis man er til den slags :wink:

Ved du om Come Wells High Tech cykler har samme mulighed ??
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Jan M
Træder stor mølle!
Posts: 298
Joined: 25 Sep 2008, 10:13
Location: Frederiksberg

Post by Jan M »

Jeg havde laaaang dag på jobbet igår og kunne ikke komme, så jeg vil meget gerne komme til fit, test, og hvad der ellers er brug for.
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Henrik Johannesson wrote:Hej Schøne

Jeg var til en spinning time i går og der havde cyklen den lækre mulighed, at man kunne medbringe sit eget SD kort og gemme turen. Så når man kom hjem kunne man uploade turen og kigge lidt på puls, watt m.m.. Super cool hvis man er til den slags :wink:

Ved du om Come Wells High Tech cykler har samme mulighed ??
Det lyder super godt. Desværre savnes denne funktion på Synergy cyklerne. Hvilke cykler var det? Kunne bruges som lidt feedback til producenten.

PS. Centret hedder WELL-COME :D bare så du ikke havner på et eller andet konference hotel i provinsen når vi starter op i uge 43 :lol:
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Schønberg wrote:
Henrik Johannesson wrote:Hej Schøne

Jeg var til en spinning time i går og der havde cyklen den lækre mulighed, at man kunne medbringe sit eget SD kort og gemme turen. Så når man kom hjem kunne man uploade turen og kigge lidt på puls, watt m.m.. Super cool hvis man er til den slags :wink:

Ved du om Come Wells High Tech cykler har samme mulighed ??
Det lyder super godt. Desværre savnes denne funktion på Synergy cyklerne. Hvilke cykler var det? Kunne bruges som lidt feedback til producenten.

PS. Centret hedder WELL-COME :D bare så du ikke havner på et eller andet konference hotel i provinsen når vi starter op i uge 43 :lol:
Det er normale spinning cykler men der er eftermonteret en watt måler og display fra en producent der hedder X-trainer. Displayet modtager også Ant+ protokellen så pulsmålere ligeledes vises og gemmes på SD kortet.
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Post by Straarup »

Det er denne danske opfindelse der kan monteres en bodybike spinnings cykel

http://www.x-trainer.dk/x-trainer.html
Frog jumps er vejen frem ....
Post Reply