Spinningstimer til salg både tirsdag og torsdag

Forum udelukkende omhandlende hustlernes Spinning / Indoor eks. Zwift. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Johnni JJ
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 22 Aug 2005, 10:01

Post by Johnni JJ »

Tak for alle jeres svar, det er pænt af jer at komme med gode råd og
kommentarer :lol:

Jeg har været til læger på Hillerød, Helsingør og Frederikssund sygehuse.
Der har jeg fået MR scanning af knæ og røngten billeder og man er kommet frem til at det er dårlige slimsække på bagsiden af knæskallen.
Man har faktisk ujævn brusk der. Det kan sætte sig som slidegigt :cry:

Men de 3 gange jeg nu har været på sygehuset, har man ikke ville bruge kikkertundersøgelsen, men det kan være at man nu vil gøre det.

Men jeg har hørt mange meninger om kikkertundersøgelser, nogle mener at det har gavn andre ikke. :?
Jeg har haft talt med min læge som også har henvist til noget fysio, men det fjerner jo ikke det dårlige brusk og måske kun holde smerten lidt nede.

Som også Marie skriver, har jeg også fået afvide, at jeg ikke må overbelaste mine knæ, men at jeg gerne må cykle, men absolut ikke hårdt. Det er bare rigtig SURT. Så jeg må til at passe på mig selv.

Jeg kan da godt høre, at jeg skal holde mig fra lægen i Køge.
User avatar
Marie
Helt uden hænder!
Posts: 57
Joined: 07 Nov 2006, 14:04
Location: Ordrup
Contact:

Post by Marie »

Hej Johnni.

Jeg mente absolut ikke at ham fra Køge havde ret i det med at holde sig fra al sport. Så bliver det hurtigere værre. Det er meget vigtigt at holde sig i gang, så man styrker musklerne der holder sammen på leddene. Løb og fodbold skal man holde sig fra.

Mht. hvordan man træner så er det efter, hvad jeg ved, vigtigt at man selv mærker efter hvordan knæene reagerer. I princippet gør det ikke noget, at det begynder at gøre ondt (det er selvfølgelig irriterende), det der er problematisk er, hvis det bliver ved med at gøre ondt (fx næste dag), så har man overgjort sin træning.

Retningslinierne skulle efter sigende være:
Hvis det ikke gør mere ondt/hæver mere op fra gang til gang og ikke forbliver ømt og hævet fx næste dag, ja så er det træning man laver ok, og slidgigten vil ikke forværres af det. Det er således ikke nødvendigvis givent at du ikke må træne hårdt, du skal bare tænke over hvordan, og lægge mærke til, hvordan du reagerer.
Og i øvrigt, som du allerede gør, lytte til din indre fornemmelse for om det er sundt eller ej.

Et råd til hjælp er glucosamin. Det fås som pulver og tabletter, og for nogen kan det stoppe nedbrydningsprocessen af brusken. Kan fås i Matas/apotek og på nettet.

Held og lykke!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

kan fås her lidt mindre dosis end til heste :-)

http://www.google.dk/url?sa=L&ai=BJUOHJ ... 99vDt5YJg=
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Marie wrote:Enig!

Har oplevet ham live både i forbindelse med tidligere job og som "pårørende" til kikkertundersøgelse.

Hans råd mod slidgigt i knæene var:

"Find dig et kontorjob, sælg dit hus, du kan alligevel ikke passe det og konen går alligevel også fra dig fordi du bliver en krøbling, og drop al sport. Begynd at spille skak i stedet"!
:roll: :roll: :roll:

Så mit råd er også at holde dig langt væk fra nævnte læge.
God griner :lol: :lol: :lol:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Ja' turen til Køge gjorde, at jeg i en weekend var så langt nede at jeg overvejede at flytte fordi 'lægen' netop da havde sagt at der kun var elevatoren tilbage.

Jeg har prøvet glucosamin i en meget lang periode, men jeg følte ingen ændring! Men glucosamin kan ikke helbrede kun forlænge!

Motion er vigtigt når man har slidgigt. Man skal styrke sine muskler omkring knæet, men det er næppe det rigtige at knokle som vi gør det ;-(

Det råd jeg har fået er, kør så længe du kan holde det ud. Måske lidt firkantet formuleret, men det var den konklusion som jeg uddrog efter at ha' besøgt 2 læger mere.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Post Reply