Det bedste råd er selvfølgelig at gøre som Niels H siger …
Jeg kørte med en almindelig hometrainer til hjul (vistnok Tacx Satori) og hadede det. Det føltes som et mareridt hvor man hænger fast i en elastik og ingen vegne kommer.
Næste stop var en Bkool, der var bedre, men stadig ikke særlig sjov at køre på.
Jeg købte en direct drive træner (Tacx Flux) i foråret 2017 og blev rigtig glad for den. Den føles ikke ligesom landevejen, men er helt fin på sin egen måde. De strukturerede programmer og ERG mode var super gode til at køre programmer i sin tid.
Min Flux er kun gået i udu en enkelt gang og blev skiftet ud i sep 2017. Der er andre, der har skiftet over 3 gange indtil de får presset forhandler til at opgradere til Neo mod betaling for opgradering. Den nye Flux skulle have fikset problemerne, men meget symptomatisk sendte de en fejlbehæftet til DC Rainmaker, så han måtte have den skiftet for at lave anmeldelse!
Jeg kører nu i Zwift et par gange om ugen og vælger næsten altid at køre virtuelle løb. Man bliver grebet af at ligge og drafte og holde sig i gruppen og generelt opføre sig som en led landevejsrytter. Det er sjovt at sætte andre på bakkerne, men vi mangler svingene til at presse de bagerste.
Derfor har Niels ret i at du skal mindst op i Kickr Core eller rigtig high end (Neo, ny Kickr, Elite-et-eller-andet ). Du skal abonnere på Zwift hele tiden (undtagen sommer). Du skal kunne sætte den op på 2 minutter. Vigtigst af alt, er at have en MTF blæser eller flere. Under 50 cm i diameter holder ikke.
Hvis du føler dig som dagens heldige Punk, kan du købe min Tacx Flux for 1/3 nypris. Den virker nu, men du skal selv klare reklamation hos Tacx, hvis den bryder ned.
Så får jeg nemlig en undskyldning for at købe den nye Neo