E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Forum udelukkende omhandlende hustlernes Spinning / Indoor eks. Zwift. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by Claes »

På grund af en uhyggelig mængde småbørn på matriklen får jeg cyklet for lidt.

Da de skønne unger ikke lige vokser sig voksne foreløbig, har jeg overvejet e-cykling.

Derfor, hvad er erfaringer herinde på verdens klogeste og mest erfarne forum?

Regner/håber på 45 min på cyklen 2 gange/uge. Vil gerne køre mod andre på “Tour etaper”. Skal stå i kælderen og skal kunne ryddes til side.

App, er det zwift der duer eller er der alternativer?

Hometrainer: fordele, ulemper og erfaringer med de forskellige modeller? På rulle, monteret, med/uden indbygget kassette i hometrainer

Har lidt rundt, blandt andet her, men kan ikke rigtigt gennemskue hvad der duer.

https://www.cykelstart.dk/guide-de-beds ... til-zwift/" onclick="window.open(this.href);return false;


Andet?
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by Niels G Henningsen »

Det er bedre end ikke at cykle, så det er vist bare med at komme igang.... Jeg ville nok hælde til en model uden rulle, hvor du sætter cyklen op på traineren uden hjul ... Læs DC Rainmakers anbefalinger desangående:

https://www.dcrainmaker.com/2018/11/tra ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

og denne ville jeg springe på ( i din situation)

https://www.dcrainmaker.com/2018/12/tac ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by AndreasA »

Hvis det ikke står fremme får du ikke brugt det. Det er min erfaring.
Jeg har så en kinetic som står klar til at hoppe op på, den får jeg ikke brugt alligevel.
Det kræver grandes cohones at få det grej brugt. Held og lykke med det. :D

Ps. Jeg har forsøgt mig med swift. Det var ikke lige for mig.
Så når jeg kører indendørs, en sjælden gang, bruger jeg bare en meget simpel trænings app,
der fortæller mig hvor mange watt jeg skal lægge. Og hvor længe.
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by Kenny »

Helt sikkert en direct drive som Niels siger, det er bare en helt anden liga end de andre.
Jeg har købt sådan en i år, om den har allerede kørt mere jeg tilsammen kørte på de to gamle over 6års tid.

Om det er den ene eller anden betyder nok ikke så meget, ingen af dem er perfekte.
Jeg har købt en kickr core, den er lydløs indtil den går i stykker, men det skulle være et easy fix der tilmed giver en rabatkode på 100$ til wahoo shoppen.

Bcool virker eftersigende ikke med zwift.

Jeg skifter lidt imellem zwift og sufferfest, de er gode til hver deres ting.

Vi er et par stykker der skriver sammen i en messengergruppe, det hjælper på motivationen synes jeg.
Der kan også aftales løb/samkørsel i zwift osv.
Sig til hvis du køber, så lukker jeg dig ind.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Re: E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by BoT »

Det bedste råd er selvfølgelig at gøre som Niels H siger …

Jeg kørte med en almindelig hometrainer til hjul (vistnok Tacx Satori) og hadede det. Det føltes som et mareridt hvor man hænger fast i en elastik og ingen vegne kommer.

Næste stop var en Bkool, der var bedre, men stadig ikke særlig sjov at køre på.

Jeg købte en direct drive træner (Tacx Flux) i foråret 2017 og blev rigtig glad for den. Den føles ikke ligesom landevejen, men er helt fin på sin egen måde. De strukturerede programmer og ERG mode var super gode til at køre programmer i sin tid.

Min Flux er kun gået i udu en enkelt gang og blev skiftet ud i sep 2017. Der er andre, der har skiftet over 3 gange indtil de får presset forhandler til at opgradere til Neo mod betaling for opgradering. Den nye Flux skulle have fikset problemerne, men meget symptomatisk sendte de en fejlbehæftet til DC Rainmaker, så han måtte have den skiftet for at lave anmeldelse!

Jeg kører nu i Zwift et par gange om ugen og vælger næsten altid at køre virtuelle løb. Man bliver grebet af at ligge og drafte og holde sig i gruppen og generelt opføre sig som en led landevejsrytter. Det er sjovt at sætte andre på bakkerne, men vi mangler svingene til at presse de bagerste.

Derfor har Niels ret i at du skal mindst op i Kickr Core eller rigtig high end (Neo, ny Kickr, Elite-et-eller-andet ). Du skal abonnere på Zwift hele tiden (undtagen sommer). Du skal kunne sætte den op på 2 minutter. Vigtigst af alt, er at have en MTF blæser eller flere. Under 50 cm i diameter holder ikke.

Hvis du føler dig som dagens heldige Punk, kan du købe min Tacx Flux for 1/3 nypris. Den virker nu, men du skal selv klare reklamation hos Tacx, hvis den bryder ned.
Så får jeg nemlig en undskyldning for at købe den nye Neo :-)
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by Claes »

Takker for super gode input, det peger jo på direkt drive eller ikke.

Tacx neo 2 ser feed ud, men er der nogen der har erfaringer med om den er så meget bedre end konkurrenterne (den står i 10 kkr+ kassette)

...og er der nogen steder man kan låne/leje grejet for at teste hvor fedt det er at kære race i sin kælder

Lidt baggrund:

For det første har jeg ingen ambition om at konkurrere med størrelsen på Store A’s cohunas - bekymringen for at grejet bare står i kælderen med minimalt brug er absolut til stede.

Når det er sagt så giver Kennys melding om at direkt drive er så meget sjovere at det øger motivationen og dermed brug totalt meget mening.

...og Niels henvisninger artikler om tarcx neo 2 er super og den lyder feeed.

Meeen mine jyske krejler gener føler at 10 kkr er risky, hvis grejet reelt ender i kælderen.

Derfor er der nogen der ved/erfaringer med hvormeget federe tacx neo er end de andre modeller? Kenny, du skriver det er vel lidt det samme, er det erfaringer eller fornemmelser?
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by Kenny »

DC rainmaker siger at man lige så godt kan købe kickr core som den dyrere kicker 2018, så selvom jeg kunne den store 2018 model til en rigtig skarp pris, valgte jeg core.

Generelt får kickr god kritik, men NEO2 var kun lige udkommet/på vej da jeg købte min den har jeg ikke fulgt op på.
NEO har vist noget roadfeel ala du kan mærke du køre på brosten hvis du synes det er sjovt.

Generelt larmer 2018 modellerne mindre end de forgående hvis det betyder noget, men som sagt går de fleste i stykker på et tidspunkt.

Hvis det ikke haster kan du låne min en uges tid.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by AndreasA »

Claes wrote:Takker for super gode input, det peger jo på direkt drive eller ikke.
For det første har jeg ingen ambition om at konkurrere med størrelsen på Store A’s cohunas - bekymringen for at grejet bare står i kælderen med minimalt brug er absolut til stede.
Mine boller er ret små, når det kommer til indendørs cykling.. ;)
Det fanger mig sgu ikke rigtigt, men som sagt, jeg har kun prøvet det med en KurtKinetic og ikke en direkte drevet.

.Jeg overvejer at anskaffe en Thorax Trainer istedet for en direkte drevet cykel til indendørs træning.

DET er "next level" kredsløbs træning!

ps.: Du kan også sagtens låne min trainer, se billede herunder, en uges tid eller to, hvis du vil sammenligne en budgetmodel med de dyrere løsninger.. :D

Image
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by Claes »

Det lyder sgu godt, tænker at en live test i kælderen i en given uge ku være bedste mulighed. Så jeg siger ja tak til at låne grej, jeg vender tilbaws
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Re: E-cykling. Hvad er Hustler-Hot og hvad er Not?

Post by Straarup »

Kører swift connected via ANT+ eller BT fra en kickr core. Den er lydsvag så du ikke er til lydgene

Der er forskellige opsætninger du kan anvende din sommer cykel eller bare en billig tung cykel til 10 eller 11 speed. På en core skal du selv købe en kassette eller anvende den du har anvendt på fdin gamle cykel. På kickr core eller power er der estimeret watt.

Du kan anvende smartphone, ipad, cumputer der sat op til et fladtv (husk at hvis der er anvendes bt er det ikke nødvendigt men ant+)

Elite Direto er lydniveauet højre end kickr, men der er direkte watt og kadance måling.

Du er ikke begrænset til swift men kan anvende andre app. Du kan også downloade GPS ruter og køre disse.

En kickr headwin eller en climb er gode alternativer. Headwin kan opsætte til swift app eller til din puls. Headwin justeres sig efter landskabet eller om du ligger på hjul. Den kan også juster sig efter din puls ( kræver ant+ puls bælte)

En måtte til under cyklen er et must.
Frog jumps er vejen frem ....
Post Reply