Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Niels G Henningsen »

Kører uden SIM kort.... har downloadet kort til offline brug ( hvis man sætter sin smartphone til at være wi fi hotspot kan man komme online ude i skoven )
Skærmen er super
Den er stor og lidt klodset, men igen du får ikke en stor skærm uden resten af kassen følger med
Både og.... ved begyndelsen af turen vil den ikke rigtigt , men efter vel 15-20 minutter fungeree det... om den skal blive "varm" eller handskerne lidt fugtige kan jeg ikke gennemskue.... endnu
Tilføjelse.... "Testet" lidt mere seriøst hjemme i kælderen med handsker... Jeg (man) skal nok trykke hårdere, end jeg har gjort on the road, for det var muligt fra "turn on".

Lad mig tilføje at den aktuelt ikke er en Garmin killer på funktioner... men det kommer , for fundamentet er der.
Last edited by Niels G Henningsen on 23 Feb 2018, 15:13, edited 1 time in total.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Niels G Henningsen »

Og fra Giraffen :

https://www.dcrainmaker.com/2018/02/ham ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;

The Hammerhead Karoo shows a lot of promise of what a bike computer could be, specifically with respect to high quality displays and fast touch interactions. It’s effectively like using a streamlined phone on your handlebars (well, because technically it is). But the challenge is converting that promise into reality. As I’ve said numerous times over the last 6 or so months, I don’t expect Hammerhead to be a serious contender to Garmin or Wahoo until 12-18 months after release.

It took Wahoo 12 months after the release of the ELEMNT to be in a competitive spot with the BOLT (which has done fantastically well). But that was after having 3+ years of bike computer development experience with the RFLKT product line. They had a jump start that Hammerhead doesn’t. On the flip side, Hammerhead isn’t burdened by expectations and legacy baggage like a company such as Garmin (or even Wahoo) would be.

There are elements within Karoo today that are fantastically unique and move bike computers forward. They include the Strava customization, offline map download pieces, user profile/settings cloud sync, and of course the speed and brilliance of the display. And if we look down the road at some of what they’ve proposed – those too could be uniquely leveraged – such as their SIM card support.

But you just have to understand it’s a long game. If you’re looking for the best bike computer $300 can buy today for immediate use, I don’t think the Karoo is it. But if you’re looking the road perhaps Fall 2018 or Winter 2018 – Karoo could be very compelling to a lot of people that are looking for something different.

With that – thanks for reading!
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Kenny »

Den har så vidt jeg kan forstå, været længe undervejs og meget forsinket.
Hvis der går yderligere 12-18 måneder inden den kan måle sig med Garmin er der godt nok også lang vej endnu, når man tænker på at Garmin heller ikke er fejlfri.
Når de 12-18måneder er gået, er den så nået op til Garmin i dag eller en fremtidig Garmin, for Garmin udvikler jo også og de kan nemt se dem over skulderen hvis de skulle finde på noget smart.

Det hjælper på det hele at prisen er fornuftig, men mon ikke prisen stiger efterhånden som de nærmer sig noget der kan konkurrere med Garmin.

Det set ud til at der kan ligge en større vandpyt på skærmen, med den kant. Men det er måske bare synsbedrag?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Niels G Henningsen »

Der bliver ikke megen badning i den pøl..... Tror du er offer for synsbedrag.

Om man er "beta tester" for Hammerhead eller Garmin kommer ud på et.... :-) Min aktuelle software på 520'eren begrænser batteritiden til i underkanten af 3 timer, endda uden kortet er fremme !

https://forums.garmin.com/forum/into-sp ... ain-issues" onclick="window.open(this.href);return false;

Jo og prisen stiger nok, når det hele er på plads... Men man kan aldrig vide med den slags !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by AndreasA »

Det er et giftigt marked at være I Kenny, se på danske Leikr.

Top tunede folk fra Nokia der skulle lave en lækker wearable gadget..
det gik ikke helt som planlagt......
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Kenny »

Der er en lille forskel i at man hos Garmin beta tester nye funktioner men hos Hammerhead tester funktioner som man i 2018 er forvent med at have fra start, eller er jeg helt gal på den ?

Når det er sagt så kørte jeg en tur i søndags. Jeg gemte turen, men min 1030 frøs i oversigten. Jeg kunne ikke gøre andet end at restarte den og så var turen væk.
Eller dvs. at turen ligger der, jeg kan bare ikke trykke på den og hvis jeg sætter den til pcen siger den at filen ikke virker.
Det burde bare ikke kunne ske
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Kenny »

@Andreas Leikr så ellers også ud til at blive en fed dims, men ja hvad blev der at den. Deres hjemmeside lever da endnu kan jeg se.

Problemet er vel at en ny spiller på marked kan se lovende ud fordi de er nytænkende, men at der hurtigt går for lang tid fordi de skal udvikle alt fra bunden, og måske endnu længere tid fordi de gerne vil lave det perfekte produkt.
Men som tiden går udvikler de anerkendte produkter sig også, og det der var nytænkende for 1-2år siden er pludselig standard på markedet.

Jeg har som sådan ikke noget imod af være beta tester for Garmin eller Hammerhead, men jeg har ikke lyst til at sætte mig selv langt tilbage for at være det, som det umiddelbart lyder til med Hammerhead. Jeg skal indrømme at jeg ikke har haft tid til at læse op på det, det er bare min opfattelse ud fra hvad jeg har læst løseligt på nettet.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by AndreasA »

Kenny wrote:@Andreas Leikr så ellers også ud til at blive en fed dims, men ja hvad blev der at den. Deres hjemmeside lever da endnu kan jeg se.
jeg ville ikke købe noget derinde... :)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Niels G Henningsen »

Forstår godt skepsis... Men som den fungerer idag gør den alt det jeg har brug for på en tur i Hareskoven, og kan inden for trods alt 1 års tid virkelig rykke på "marginal gains" området...

For som DC skriver : But you just have to understand it’s a long game. If you’re looking for the best bike computer $300 can buy today for immediate use, I don’t think the Karoo is it. But if you’re looking the road perhaps Fall 2018 or Winter 2018 – Karoo could be very compelling to a lot of people that are looking for something different.

Selvom jeg nok er en af dem der "nørder mest", er det jeg har brug for til Hot Cup alligevel indskrænket til :

HR, TID , Distance :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Kenny »

Jeg var faktisk ikke skeptisk det er jeg først blevet nu hvor folk har taget dem i brug og skriver om div. fejl og mangler.

Hvilke funktioner jeg bruger kommer helt an på hvor jeg cykler og hvorfor.

Hvis jeg kender området på mtb eller racer har jeg også bare de mest normale data på skærmen. Men jeg kan også godt finde på at bruge segmenter når jeg kører alene.
I ukendte områder bruger jeg kort funktionen, alt lige fra bare at se på kortet, downloade ruter eller turn by turn navigation fra A-B

At det skulle vælte frem med apps til Hammerhead fordi den bruger Android ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til. Der er pt langt flere apps til Garmin end jeg nogensinde får brug for, selvom de har deres eget system.

Du må ikke misforstå mig, jeg synes det er super fedt at der kommer et alternativ, Garmins priser er jo stukket helt af. Men jeg troede faktisk at det var et mere færdigt produkt Hammerhead leverede, siden den har været så meget forsinket.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Niels G Henningsen »

Lige et billede der illustrerer størrelse og skærm (Garmin er på 100% backlight, Karoo på "auto")
Attachments
28337333_1510584002392748_3093988880965368588_o.jpg
28337333_1510584002392748_3093988880965368588_o.jpg (511.84 KiB) Viewed 5010 times
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by AndreasA »

De er begge goe til at fange hastighed når han holder stille.. :D
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Kenny »

Det er ikke fair at sammenligne med en gammel model, kortet på 1030 er langt nemmere at se på 1030 ens 1000
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Niels P »

FC rainmaker siger det så fint
/Niels
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Hammerhead Karoo android cykelcomputer

Post by Jais »

AndreasA wrote:
Kenny wrote:@Andreas Leikr så ellers også ud til at blive en fed dims, men ja hvad blev der at den. Deres hjemmeside lever da endnu kan jeg se.
jeg ville ikke købe noget derinde... :)
https://apuls.dk/leikr-gps-lobeur?utm_s ... GPS+ANT%2B" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det blev aldrig noget hit.........
Post Reply