Navbredde

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Navbredde

Post by Peter Christensen »

Som alternativ til mit køb-en-ny-pendlercykel arbejder jeg også lidt i at få liv i min gamle citybike. Den er frygtelig tung så jeg kunne godt tænke mig at droppe det eksisterende baghjul som er et 7-gear nexus nav med rulle bremse da det vejer rigtig meget. Som alternativ vil jeg så købe et 1-gear baghjul med fodbremse men kan man umiddelbart gøre det?

Når jeg kigger på diverse hjemmesider ser det ud til at de fleste 1-gear nav er 110 mm bredde mens 7-gear er omkring 130mm. Så kan man overhovedet lave sådan et skift?
Gid det snart var maj...!
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2308
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Re: Navbredde

Post by ClausA »

Jeg har skiftet baghjul på alle familiens 7 gears cykler og det virker spitzenklasse.

Nu skal vi ikke så langt, så jeg har bare købt dette billige hjul: https://www.cykelgear.dk/hjul/citybike- ... ath=79_385" onclick="window.open(this.href);return false;

Men indtil videre har det da kørt i et par år.....stort set uden vedligehold. :-)
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Navbredde

Post by Peter Christensen »

OK - lyder super. Jeg regnede også med at det kunne lade sig gøre så det vil jeg prøve :-)
Gid det snart var maj...!
Egon Larsen
Altid med hjelm
Posts: 197
Joined: 26 Nov 2009, 15:17
Location: DK

Re: Navbredde

Post by Egon Larsen »

Virker det baghjul du har? står og mangler sådan et ;-)
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Navbredde

Post by Peter Christensen »

Ja det virker fint. Jeg vil nok godt lige afprøve min ide med 1-gear setuppet før jeg skiller med af med det :-)
Gid det snart var maj...!
Egon Larsen
Altid med hjelm
Posts: 197
Joined: 26 Nov 2009, 15:17
Location: DK

Re: Navbredde

Post by Egon Larsen »

Afventer med spænding ;-)
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Navbredde

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg gik for nogle semestre siden på hold med en, der "kold bukkede" bagstag/kædestag for at konvertere en gammel peugeotracer til single-speed. Angiveligt en metode Sheldon-Brown og div. youtube videoer har beskrevet :shock:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply