Nye mtb sko?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Nye mtb sko?

Post by Kenny »

Jeg har fået nedsunken forfod og sammen med mine indlæg er mine mtb sko desværre blevet lige små nok.

Jeg vil gerne prøvet noget andet en specialized denne gang.
Smal/lav fod
Carbonsål og gerne under 2000,-
Fungere boralukning i skoven, eller dør de af mudder?

Sidi Drako og Dragon 3 er fine ud med mulighed for at juster hælkappen, og køb af sliddele men hvem forhandler dem. Halvdelen af forhandlerne på impotørens site, forhandler dem ikke længere.

Hvad kan i anbefale ud fra egne erfaringer ?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3663
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Nye mtb sko?

Post by Jan D »

Sidi Dragon 3 Carbon - de er gode (imho).
Jan D
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Nye mtb sko?

Post by Jacob Korsholm »

FiveTen der er plads:D
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2227
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Nye mtb sko?

Post by Mikkel Henningsen »

Rose har Sidi sko :D

Har et par draco med boa, som dog aldrig har kørt i rigtig dårligt vejr. Fungerer glimrende.
Dog er min speci landevejssko meget sårbare over for vejstøv-regn kombinationen og mister "bidet" i boa'en.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Nye mtb sko?

Post by Niels P »

Købte vist mine Sidi hos Heino, men synes stadig mine specialized er federe. Hvad med Mavic, har dog ikke selv prøvet dem
/Niels
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3289
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Nye mtb sko?

Post by Jais »

jeg er stadig meget glad for mine Dragon 3....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Nye mtb sko?

Post by Kenny »

@Jacob Carbonsål? :)

@Mikkel, ja men de er faktisk ikke billige med dem og jeg har ikke mulighed for at prøve dem inden køb.
Er det ikke bare et spørgsmål efterspænding en gang eller to i løbet ad turen?

@Niels Heino har kun wire modellen og et par rest vintersko, jeg var forbi i formiddags da jeg alligevel var i kbh.
Mavic er efter min mening ikke specielt kønne, men spændeløsningen på midt og forfod ser da interessant ud, omend jeg det også kan være en udfordring med min lave fod.
Jeg er engentlig også ok tilfreds med mine Specialized Pro sko, men sål damen, som også selv kører mtb sagde at hun aldrig havde set så slap en hælkappe. Og jeg må give hende ret, den er faktisk helt uden støtte. Og nu hvor jeg har et seriøst problem og skoen alligevel er blevet for lille, så kan jeg lige så godt prøve at finde et bedre alternativ, uden at komme helt op i s-works prisklassen.

@Jan/Jais bedre end andre i har prøvet? Er der reelt noget justering i hælen eller er det bare lir.

Jeg har skrevet til importøren for at finde en forhandler, deres side er ikke just opdateret. Han forslår Heino eller Ritter.
Heino har jeg som sagt været i og et opkald til Ritter afsløre også at de kun har Wire i butikken.
Hvis importøren ikke ved hvem der sælger deres mtb sko, så bliver det sgu svært :)

Andre forslag til en fed sko er velkommen
Last edited by Kenny on 07 Jul 2015, 14:24, edited 1 time in total.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Nye mtb sko?

Post by AndreasA »

har du prøvet Capitani på Vesterbrogade, de pljer at have lidt rest partier liggende...
Ellers kunne Catlikes nye mtb sko være en mulighed. den har jeg selv luret på.
men kun fordi de pæne.. ;)
It's all about the looks, that's how I roll..
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Nye mtb sko?

Post by AndreasA »

Ellers får Shimano jo generalt altid goe anmeldelser. også for deres sko.
de kan vist noget sålerne der bages og former sig efter foden
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Nye mtb sko?

Post by AndreasA »

Ellers får Shimano jo generalt altid goe anmeldelser. også for deres sko.
de kan vist noget sålerne der bages og former sig efter foden
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3663
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Nye mtb sko?

Post by Jan D »

Kenny wrote:@Jacob Carbonsål? :)

@Mikkel, ja men de er faktisk ikke billige med dem og jeg har ikke mulighed for at prøve dem inden køb.
Er det ikke bare et spørgsmål efterspænding en gang eller to i løbet ad turen?

@Niels Heino har kun wire modellen og et par rest vintersko, jeg var forbi i formiddags da jeg alligevel var i kbh.
Mavic er efter min mening ikke specielt kønne, men spændeløsningen på midt og forfod ser da interessant ud, omend jeg det også kan være en udfordring med min lave fod.
Jeg er engentlig også ok tilfreds med mine Specialized Pro sko, men sål damen, som også selv kører mtb sagde at hun aldrig havde set så slap en hælkappe. Og jeg må give hende ret, den er faktisk helt uden støtte. Og nu hvor jeg har et seriøst problem og skoen alligevel er blevet for lille, så kan jeg lige så godt prøve at finde et bedre alternativ, uden at komme helt op i s-works prisklassen.

@Jan/Jais bedre end andre i har prøvet? Er der reelt noget justering i hælen eller er det bare lir.

Jeg har skrevet til importøren for at finde en forhandler, deres side er ikke just opdateret. Han forslår Heino eller Ritter.
Heino har jeg som sagt været i og et opkald til Ritter afsløre også at de kun har Wire i butikken.
Hvis importøren ikke ved hvem der sælger deres mtb sko, så bliver det sgu svært :)

Andre forslag til en fed sko er velkommen
Hælen: Mest lir
Men fede og lette sko.
Hvis de passer godt til din fod, så KØB :)
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Nye mtb sko?

Post by Kenny »

@Andreas Prisen er da til at forstå, men når noget er for godt til at være sandt så........
Prisen er lige over andre mærkers entry level sko, måske jeg skal søge efter test.
Deres landesvejs sko er nu pænere end deres mtb.

Jeg har brugt for støtte de rigtige steder og ikke en sål der former sig efter min fod.
Efter et par timers kørsel gør det så ondt i venstre fod at jeg ikke kan træde i pedalen uden at tude.
Men jeg har endnu ikke kørt flere timer af gangen med de nye indlæg, så om de hjælper ved jeg faktisk ikke :)
Da jeg i sin tid købte mtb sko, passede Shimano ikke til min fod, men det kan selvfølgelig havde ændret sig siden på de 6års tid.

@Jan hvis jeg viste om de passede så havde jeg jo bare købt et par i det store udland :)
Importøren har lige skrevet at de kun har Drako og at road og mtb er ens, så jeg kan faktisk prøve en road sko og bestille dem hjem til den forhandler jeg ønsker.
Dog har de ikke 46 på lager så jeg skal passe enten en 45 eller en 47
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Nye mtb sko?

Post by Niels P »

Kenny wrote: Jeg har brugt for støtte de rigtige steder og ikke en sål der former sig efter min fod.
Efter et par timers kørsel gør det så ondt i venstre fod at jeg ikke kan træde i pedalen uden at tude.
Men jeg har endnu ikke kørt flere timer af gangen med de nye indlæg, så om de hjælper ved jeg faktisk ikke :)
Havde det selv sådan for et par år siden. Ved ikke hvad der er sket, men ud over min fod er vokset 1-1 1/2 nummer, så kan jeg nu igen køre flere timer hvis jeg har en sko der ikke trykker i siden. Havde fx ikke problemer på Kongesporet (med fødderne) efter 7 timer på cyklen. Har stort set skiftet hele min skogarderobe incl flere fede vandrestøvler. Har i øvrigt lige fundet et mærke, der hedder Keen som mine fødder er super glade for. Tror dog ikke de laver cykelsko - desværre
/Niels
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Nye mtb sko?

Post by Kenny »

@Niels ja det er pisse irriterende og ikke mindst dyrt har vokse et nr i skostørrelse. Jeg har også måtte skifte de sko ud jeg havde på hylden.
Det værste er selvfølgelig smerterne.
Jeg har fået lavet indlæg hos Kaiser sport til mine cykelsko, men de sidste par måneder har jeg brugt dem i mine arbejdssko for at gå dem til at se om de gør en forskel, desværre er jeg ikke helt tilfreds så jeg må forbi dem igen til en ekstra justering selvom jeg har fået dem efter justeret en gang før.

Jeg har opgivet at SIDI projektet da det bliver lidt for besværligt at prøve en Wire og bede butikken om at bestille en drako hjem. Jeg har svært ved at tro at pasformen er ens, som importøren ellers siger.
Man må sige at Specialized har godt fat i Danmark, de fleste butikker har jo Specialized sko på hylderne.

Jeg har i stedet kigget på Shimano XC90. Det var lige før den gik i bukserne på mig da jeg stak foden i skoen.
For satan hvor overskoen bare føles lækker, den er superblød og føles virkelig lækker på foden.
Indersålen kan vist tilpasses med kiler og hele skoen kommer i en ovn hvorefter skoen tages på og der trækkes en vakumpose ud over, således at indersål og toppen af skoen former sig efter foden.
I hælen er der nogle modhagere som føles lidt som velkro, de skulle gøre at foden ikke gider op og ned.
En simpel ting som at den midterste velkrostrop vender modsat gør at det er føltes nemmere at stramme skoen.

Desværre var skoen et ½-1 nummer for lille så butikken bestiller to par sko hjem(½ og 1nr større) jeg kan prøve, inden jeg tager den endelige beslutning.

Bagefter prøvede jeg en sworks, men efter at have prøvet den anden sko føltes den bare som en stiv kasse at stikke foden i.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Michael B
Bagfra højre-om!
Posts: 1062
Joined: 22 Jun 2012, 08:40
Location: 2670 Greve

Nye mtb sko?

Post by Michael B »

Hvilken butik bruger du Kenny ?
Nu med billede
Post Reply