Nye mtb sko?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Nye mtb sko?

Post by Kenny »

Til Shimano ?
Holbæk cykelcenter har en Shimano ovn, og jeg synes faktisk de har flere kompetente medarbejdere.
De har også XC70 på lager, selvom den hverken er på deres hjemmeside eller på hylden i butikken har de den altså i baglokalet.

I går aftes læste jeg et par test af skoene, inkl langtidstest. Carbonsålen er åbenbart så stiv at testerne ikke synes den er så sjov som hverdags sko, og anbefaler xc70 for mere value for the money.
Men jeg tænker jo stivere jo bedre for at fordele trykket over et større område af foden, så må jeg leve med at den er elendig at gå i. Og om skoen koster 2000 eller 2500 går vel ud på et hvis det er for at give sine fødder de absolut bedste forhold.

En ulempe er at mønstret under skoen ikke kan skiftes på så dyr en sko. Dvs de klodser omkring klampen og hælen.
Tå boksen er vist også lidt skrøbelig.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Det er åbenbart ikke helt nemt at finde et par sko.
Jeg fik i dag en sms om at mine sko var kommet hjem. Desværre viste det sig at det kun var den der var et helt nr større der var kommet hjem. Den svømmer jeg i og den der er et halvt nr større er i rest til oktober.
Nu går jagten ind på en xc90 i str. 46.5 i sort, i en butik der har den tilhørende ovn.
Det er sgu noget pis når de gamle sko er for små.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2576
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re:

Post by ChristianPhilipJ »

Kenny wrote:Det er åbenbart ikke helt nemt at finde et par sko.
Jeg fik i dag en sms om at mine sko var kommet hjem. Desværre viste det sig at det kun var den der var et helt nr større der var kommet hjem. Den svømmer jeg i og den der er et halvt nr større er i rest til oktober.
Nu går jagten ind på en xc90 i str. 46.5 i sort, i en butik der har den tilhørende ovn.
Det er sgu noget pis når de gamle sko er for små.
De findes i USA, men man bliver nok flået hvis man bestiller.....

http://www.amazon.com/Shimano-SH-XC90-S ... B00FZEY458" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Nye mtb sko?

Post by Kenny »

Jotak den findes sikkert mange steder online, men jeg har ikke prøvet den str. endnu, så jeg ved ikke om den passer. Og så har jeg heller ikke mulighed for at smide den i en ovn hvis jeg ikke køber hos en fysisk butik.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3662
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Nye mtb sko?

Post by Jan D »

Hold nu op, hvor dejligt bare at kunne købe alm. sko :mrgreen:
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Det er da også helt almindelige sko. Problemet er at finde en i den rigtige størrelse. Alt er åbenbart udsolgt.

Hvilke butikker har catlike skoen?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Nye mtb sko?

Post by Kenny »

Jeg tror det er lykkedes.
Jeg har i dag byttet skoene til nr større, altså den str jeg syntes var alt for stor. Men det er som om at når man har lidt mere ro til at prøve skoene hjemme med forskellige sokker osv, så er det lidt nemmere at mærke efter.
Hvis jeg bare undlader de helt tynde sommersokker og giver skoene en tur i ovnen, så tror jeg nok at det skal komme til at gå fint.

Med mit held så mangler tilbehøret selvfølgelig i kassen, så jeg kan ikke engang montere klamperne. Men butikken har været super flinke, og jeg skal alligevel derind i næste uge og hente et reserve geardrop til Harzen, så det går nok.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Nye mtb sko?

Post by Kenny »

Jeg er imponeret og jeg er ellers ikke sådan at imponere.

Jeg fik fitted mine sko i går. Jeg kom ind i butikken med en sko der føltes lidt for stor fra den forreste velcrostrop og frem. Jeg kom ud med en sko strammer godt ved stroppen, men stadig har plads til at bevæge tærene.

Den Shimano uddannet fitter ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal mene om.
Jeg starter starter med at sige, at jeg har nedsunken forfod, hvortil han siger at så har jeg høj svang og sætter den højeste svangstøtte i sålen(der er to størrelser med) en dims til forfoden, formentlig mellem trædepuder og tær giver han ikke meget for så de bliver ikke monteret.
På intet tidspunkt kigger han på min fod :)
Efter en tur i ovnen og en vakuumpose er skoene tilpasset. Det er fandme smart.

Jeg kan komme ind og fitted skoene igen hvis jeg har lyst af den ene eller anden årsag, men hvis jeg kommer om 1.5års tid vil de måske tage 300 for ulejligheden.
Det er sgu god service.

Skoene er testet på boserup sporet i dag. Det er dog for tidligt at sige om det har afhjulpet mine ømme fødder, og jeg har lidt klampe justering til gode, men det er helt sikkert lækkert at have fået mere plads til tærene.

I hælen er der nogle "modhager" der skulle gøre at skoen ikke svupper når man går. Det føles meget underligt når man rør det med fingerne, men jeg synes ikke effekten i skoven var overvældende.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply