Rocket Ron

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Rocket Ron

Post by ChristianPhilipJ »

Hvem kan forklare mig forskellen på disse

Schwalbe - Rocket Ron Performance 29x2,25" Folding (570 g) - EUR 26,16
Schwalbe - Rocket Ron SnakeSkin PaceStar 29x2,25" TL-Easy Folding (605 g) - EUR 39,81

Skal ikke bruges til TL opsætning, men latex slanger.
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Rocket Ron

Post by Mikkel Henningsen »

Snakeskin dækket har kraftigere sidevægge og burde beskytte mod flænser "fra siden" hvis du skraber mod en sten eller noget. Og derfor er de lidt tungere

Hvad resten af ordene betyder er jeg ikke sikker på
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Rocket Ron

Post by Tobias Sonne »

Det første punkterer af sig selv, det anden punkterer kun meget nemt...
User avatar
BjarkeS
Træner aldrig!
Posts: 1488
Joined: 17 Nov 2014, 11:59
Location: Kgs. Lyngby
Contact:

Re: Rocket Ron

Post by BjarkeS »

Tobias Sonne wrote:Det første punkterer af sig selv, det anden punkterer kun meget nemt...
:thumbsup: :thumbsup:
Klubmester 2016 i MTB Marathon - Just do it
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Rocket Ron

Post by Niels G Henningsen »

Tobias Sonne wrote:Det første punkterer af sig selv, det anden punkterer kun meget nemt...
Ahhhr.... har nu kørt en del med RR (men uklart hvilken af modellerne) uden de helt store punkteringsproblemer.... At jeg ikke kører på dem aktuelt,skyldes at jeg har nogle andre friske dæk, der skal slides,før der købes nyt !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Rocket Ron

Post by ChristianPhilipJ »

Tobias Sonne wrote:Det første punkterer af sig selv, det anden punkterer kun meget nemt...
Tobias har patent på RR punkteringer - piv piv
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1918
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Re: Rocket Ron

Post by Steen Andersen »

Har lige sat mit gamle rr på igen fordi det er det bedste dæk jeg har haft. PS er ikke punkteret i år.
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: Rocket Ron

Post by Henrik Storgaard »

Pacestar har en anden gummiblanding = bedre greb.
TL-Easy = Problemfri Tubeless (her taler jeg af egen erfaring)
Performance serien er deres "glad amatør" linie, og Pacestar den professionelle serie
Og lidt bedre priser her: http://www.actionsports.de/de/schwalbe- ... ar-29-5967" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Rocket Ron

Post by Niels P »

Henrik Storgaard wrote:Pacestar har en anden gummiblanding = bedre greb.
TL-Easy = Problemfri Tubeless (her taler jeg af egen erfaring)
Performance serien er deres "glad amatør" linie, og Pacestar den professionelle serie
Og lidt bedre priser her: http://www.actionsports.de/de/schwalbe- ... ar-29-5967" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumbsup:
/Niels
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Rocket Ron

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg synes ikke jeg har haft punkteringsproblemer med schwalbe dæk. Hverken mtb el. racer.
Nobby Nic, Racing Ralph, Rocket Ron, One, Durano Plus - de holder :thumbsup:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Rocket Ron

Post by Tobias Sonne »

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om de er punkteringsresistente eller ej. Jeg kan kun tale ud fra mine egne oplevelser - skiftede ved årsskiftet til Rocket Rons - pace stars. Jeg plejer aldrig at punktere på MTB, men det er nu sket 5 gange... Kan kun tænke det skyldes særligt uheldige omstændigheder... Eller dækkene.

Hvis man nørder den lidt i forskellige brugeroplevelser på nettet, kan man hurtigt se, at de er mega roste for deres lave rullemodstand, greb, lave vægt mv. Men det går altså igen, at de punkterer lidt let. Det er vel også logisk, at den lave vægt skyldes tyndere/ mindre mængde materiale.

Så som Mikkel konkluderer.. De holder, så svarer jeg, ja, men hvor længe :lol:
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Rocket Ron

Post by Mikkel Henningsen »

mine bedste dæk nogensinde til racer var Vittoria Pave - de holdt 1000 km > :cry:
Til gengæld var de også dyre :lol:
Greb, rul & komfort var af en anden verden
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Rocket Ron

Post by Claes »

Punkteringer mig her og der og alle vegne. Hvad har jeg misset i og med at ingen nævne Tubeless. Det er vejen frem hvis ikke man vil punktere - love it
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10086
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Rocket Ron

Post by Morten Hartvigsen »

Tobias Sonne wrote:Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om de er punkteringsresistente eller ej. Jeg kan kun tale ud fra mine egne oplevelser - skiftede ved årsskiftet til Rocket Rons - pace stars. Jeg plejer aldrig at punktere på MTB, men det er nu sket 5 gange... Kan kun tænke det skyldes særligt uheldige omstændigheder... Eller dækkene.

Hvis man nørder den lidt i forskellige brugeroplevelser på nettet, kan man hurtigt se, at de er mega roste for deres lave rullemodstand, greb, lave vægt mv. Men det går altså igen, at de punkterer lidt let. Det er vel også logisk, at den lave vægt skyldes tyndere/ mindre mængde materiale.

Så som Mikkel konkluderer.. De holder, så svarer jeg, ja, men hvor længe :lol:
Der skal gummi til ! Hvis du sammenligner vægten på RR og f.eks. Nobbi Nic, så ser du let hvorffor de nemt punkterer (fakta checkbox mangler her :roll: )

Endnu værre hvis vi snakker de samme versioner som UST / tubeless, de vejer som regel en hel del... men jeg synes også de holder godt ..

Find et dæk på 700gram = det holder
Post Reply