Fodpumpe?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Fodpumpe?

Post by Kenny »

Hvilken Gulvpumpe kan anbefales til både mtb og racer.
Krav er få pump og et let læseligt manometer.

Jeg stod i dag med en Joe Blow "sprint" og en "Ace" i hånden.

Ace gik til 18bar :roll: og kunne indstilles med et snuptag til at give volumen eller højt tryk. Super smart, men at presse en 18bars skala ind i et lille manometer, gør det er umuligt at aflæse andet end hele bar/psi

Sprint gik til 11bar og have bedre manometer.

Jeg spurgte sælgeren til råd, han mente at Sprint kunne pumpe et racerdæk op til 7,5 bar på ca 10 pump. Ja jeg burde efterhånden have lært ikke at lytte den til slags, men jeg tænkte at 10-15pump var fint.....

Da jeg kom hjem skulle jeg pumpe 3 mtb hjul op. Lad mig sige det sådan, at da jeg var færdig behøvede jeg ikke at cykle, dagens motion var klaret, men jeg tænkte at jeg da lige ville prøve på raceren. 38pump skulle jeg bruge. Godt nok er den monteret med 25mm dæk, meeeeen det er jo ikke fordi de 2mm ekstra kræver 28 pump mere :)

Jeg kører med latex slanger på både mtb og racer, så der skal pumpes inden hver tur :)

Hvad kan anbefales ?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Fodpumpe?

Post by Peter Christensen »

Der er kun en rigtig gulvpumpe: DAS RENNKOMPRESSOR

http://www.sks-germany.com/index.php?a= ... KOMPRESSOR" onclick="window.open(this.href);return false;

Moderen til alle gulvpumper. Det eneste minus jeg kan finde er som du selv nævner - at det kan være svært at aflæse f.eks. 2.1 bar når man skal presse 16 enheder ind på en lille skala.

Men E.V.A hovedet er rigtigt godt - der har jeg tidligere haft problemer med de andre pumper jeg har haft.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4089
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Fodpumpe?

Post by Niels G Henningsen »

Laver de den endnu ....har kun haft min i 20 år :-)
Suppleret med en Specialized da den fik et mindre "bøj" på en rejse.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4089
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Fodpumpe?

Post by Niels G Henningsen »

Mht aflæsning....så er det lidt lige meget da ingen pumpe/manometer viser korrekt; og jo lavere tryk des ringere præcission.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Fodpumpe?

Post by ChristianPhilipJ »

Ikke specielt charmerende, koster under en 50'er, men går til 10 bar og har indtil videre holdt et års tid..

http://www.harald-nyborg.dk/p4802/fodpumpe" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Fodpumpe?

Post by AndreasA »

http://magshop.lezyne.com/floor-pumps/d ... drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Du skal ha den her Kenny, digital aflæser er lige dig. ;)
Har selv en Lezyne, den virker perfekt

Ps.: elsker dine historier om dine oplevelser i den danske cykelhandler branche ;D
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Fodpumpe?

Post by Kenny »

Inden jeg køber en RENNKOMPRESSOR, så tester i den lige, ik drenge. racer flad-7,5bar og mtb flad-25psi

@Niels Du har ret, i teorien er det lige meget hvilket tryk der står. Men når du skal presse 40% mere ind i manometer, bliver det svært at at aflæse og ramme samme tryk hver gang, uanset hvilket tryk jeg bliver enig med mig selv om, der skal stå på en given pumpe.

@Andreas Ja det er lige mig, men jeg kan ikke finde den til salg nogen steder. Og når jeg ser prisen på deres normale CNC pumper, tror jeg den kommer lidt over budget.
En anden ting er at man med deres andre pumper skal vælge enten stor volumen eller højt tryk. Denne ser ud til at være til højt tryk. Måske Joe Blow ACE er det rette valg på trods af det dårlige manometer, men nu er den jo ikke på tilbud mere og 1000,- er lige i overkanten :)

Det er ikke uden grund jeg handler største delen af mine ting på nettet. Der bliver man ikke vildledt og får dårlig service :)
Jeg synes faktisk det er en skam nu hvor jeg er blevet så voksen, at jeg gerne vil betale lidt ekstra for god service.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Fodpumpe?

Post by AndreasA »

Jeg købte min hos Synergi Sport nede ved Osted til et lagersalg, det er jo dit Hood, tag fat i dem hvis du vil vide mere, har set en del Lezyne hos Davinci i Holte.. (Mener jeg..?)
Min gulv pumpe er helt basic med et analog nanometer der går op til 8. Men den pumper sku min racer op på under 15 pump,
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: Fodpumpe?

Post by Søren K. »

Jeg vil foreslå denne HER Kenny- den er meget mere dig. Og så risikerer du heller ikke at få pulsen faretruende højt op allerede inden din tur er startet.
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Re: Fodpumpe?

Post by John Bo Christensen »

Bare lyt til Peter :-) men vil nok vælge messing hovedet. Har selv EVA versionen som fungere fint når bare man husker at skubbe en tværpind på plads hver anden gang.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
Post Reply