Blande eger på hjul

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Jeg håber satme ikke de har ødelagt hjulet ved at klippe egerne. De er fordelt helt jævnt rundt på hjulet, men da de alle sad i "drive" siden, har fælgen helt sikkert trukket sig over til modsatte side.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Forleden dag fik jeg af vide at mine eger ville lande hos Holbæk Cykelcenter torsdag og hjulet nok ville være klar i dag. (det var ikke hjulbyggeren jeg snakkede med)
I dag snakkede jeg med hjulbyggeren, han viste ikke lige hvad der var sket. Men der var ikke kommet nogen eger så han kontaktede importøren. De har ikke længere mine eger hmmm. Nå men fejl kan jo ske.

Han sagde, at når så mange eger mangler, vil det være en rigtig god ide at løsne alt og starte forfra. Der ud over er en del af niplerne revnet. Enten pga for hård opspænding eller fordi der mangler så mange eger. Så uanset hvad skal hjulet nu også have nye nipler.= en helt ny opbygning.

Da han ikke kan skaffe de rigtige eger, har vi aftalt at skifte alle eger ud til DT Competition med messing nipler, som skulle kunne holde bedre end alu.

Nye eger 300,- opbygning 500,- Tak for lort Fabin Sport. Hvis jeg havde haft et valg imellem at kører på mit hjul som det var eller betale 800,- havde jeg satme kørt videre.

EDIT: Hjulbyggeren har lige ringet til mig igen. Hjulet hopper lidt på trods af den jævne fordeling af manglende eger. Han vurdere selvfølgelig hvor slemt det er inden kan bygger hjulet. Han ville blot informere mig inden han gjorde noget, i tilfælde af at jeg gik det efter med et mikrometer og jeg opdagede at det måske svingede 1/4mm
Det virker som om han har styr på det, og som jeg forstod det, er han den eneste der roder med hjul i butikken, så jeg er pt fortrøstningsfuld.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Jeg hentede hjulet hos Holbæk cykelcenter lørdag. Hjulbyggeren var super duper flink og sagde at hjulet var helt lige til siderne, men hoppede op/ned under 1mm. Men som han sagde så havde det nok også fået et par slag i skoven, igennem årene.
Under 1mm kan jeg godt overleve, der sidder trods alt et stort halv fladt dæk på sådan en mtb :)

Han bad mig i øvrigt komme igen når jeg har kørt 5-10gange (altså til sommer :) ) for at få det efterspændt for en sikkerheds skyld. Se det er sgu kundeservice jeg kan bruge til noget, den besked fik jeg ikke hos Fabin da jeg afhentede hjulet :)

Fabin har i øvrigt fået en sober sviner på trust pilot. Men jeg har været mand nok til at sætte kryds i "send en mail til butikken" så de har mulighed for at forsvare sig.....Meeeeen det gør de jo nok ikke.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Re: Blande eger på hjul

Post by John Bo Christensen »

Utolig historie - hvordan sådan en butik kan overleve fatter jeg ikke.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Re: Blande eger på hjul

Post by Michael J »

Enig, pengene havde været givet bedre ud for butikken, hvis de bare havde givet pengene retur og muligvis fået lidt positiv feedback, nu er alt negativt :-(
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Jeg har en anden meget "sjov" sag i ærmet.

I slutningen af sidste vinter påkøre jeg et eller andet på motorvejen. Jeg smadre to fælge i højre side af bilen. Jeg kan dog liste hjem og skifte til sommerdæk.

Jeg kontakter forsikringen da jeg tænker det godt kan blive dyrt, hvis hele undervognen er skadet.

Forsikringen henviser mig til et autoriseret værksted, hvor jeg aflevere bilen og de to hjul, og beder dem spore bilen.
Bilen bliver sporet, men hjulene må jeg vente på.
På vejen hjem kan jeg konstatere at rattet sidder så skævt, at hvis centrere det, er jeg kørt af vejen inden for 100m
Jeg bestiller en ny tid og det bliver klaret imens jeg venter, men igen kan jeg på vejen hjem konstatere at det ikke er blevet bedre.
Jeg bestiller en ny tid, og da jeg aflevere bilen siger de at der nok har været en fej på deres udstyr, men at det nu er blevet justeret. Det var lykkens gang, ikke 100% i center, men meget bedre end de andre forsøg.

3 forsøg for at spore en bil er vel ok :)

Jeg rykker for mine hjul, men de er sendt til opretning.(i følge taksatoren har han aldrig bedt om at få dem rettet op da de er forholdsvis billige i indkøb)

Efter lang tid får jeg besked på at mine hjul er klar. De har købt nye fælge og genbrugt mine gamle dæk.
Jeg henter hjulene, men da jeg kommer hjem finder jeg ud af at de har monteret dem som et højre og et venstre. Jeg skulle bruge to højre.
De prøver igen, men da jeg kommer hjem ser jeg at det er to venstre.
Tredje gang lykkes det at lave to højre hjul.

En ekstra lille ting jeg har haft imellem de har byttet byttet dækkene rundt som en gal, er at de har afbalanceret dem med rigtig mange småten i, så den ene gang rev jeg afbalanceringklodserne af på værkstedet og bad dem om at være lidt seriøse.

Nå for to uger siden skal jeg montere vinterhjulene på bilen. Jeg finder så ud af at boltcirklen(afstanden imellem hullerne hvor boltene skal sidde) ikke passer på min bil.
Jeg kontakter igen værkstedet som bestiller nogle nye fælge hjem.

I går hentede jeg de nye hjul og ville montere dem i dag. De passer meget bedre end de første fælge de leverede, men centerhullet er for stort. Der mangler simpelthen en centerring.

Hvis vi tager den med om-afbalancering pga. småsten ud af ligningen, er det ny 8ende gang jeg skal på værkstedet. Sagen burde været klaret på to besøg.
Alle gangene er det fejl jeg selv har konstateret. Det virker ikke til at der er nogen egen/kvalitetskontrol på det værksted.

Og det var Gunner Due Biler i Roskilde
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4106
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Blande eger på hjul

Post by Niels G Henningsen »

Du er ikke heldig :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Blande eger på hjul

Post by AndreasA »

Godt jeg slap ud af 4000 Roskilde for godt og vel 20 år siden..
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2314
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Re: Blande eger på hjul

Post by ClausA »

Det kan godt være du ikke er heldig, men vi heldige at have dig og dine historier. :-)
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Re: Blande eger på hjul

Post by Steen Andersen »

Skriv en bog
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Ja jeg er desværre meget uheldig med stort set alt hvad jeg køber. Og ja der er faktisk nok til at skive en god tyk bog.

Pt kører min ene bil rundt uden forsikring pga. et inkompetent forsikringsselskab, krydret med lidt at min stædighed, der har udviklet sig af alt, alt for mange dårlige oplevelser.

I dag har jeg klaget til min byggeleder over vores inkompetente leverandør.

I siger bare til, hvis i mangler lidt underholdning :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1072
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Blande eger på hjul

Post by Claes »

Lyder fuldstændigt sindssygt, selv for 4000.

Kan dog knap vente på st du skal igang med julegaveindkøb, det bliver noget crazy Shit.
Post Reply