Blande eger på hjul

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Jeg er igang med at montere mine american classic hjul dom for nylig har fået skiftet et par eger.
Jeg opdager nu at de nye eger er en anden og tyndere model end de originale. Hjulene er god for 107kg hvilket jeg har brug for pt. :grin:

Et jeg et brokke hoved hvis jeg bede dem skaffe og montere orginale eger eller give mig pengene igen.

Der står SAP på egerne, det er alt jeg kan se

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2575
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Blande eger på hjul

Post by ChristianPhilipJ »

Nogen gange kan det være eneste løsning, men du bør under alle omstændigheder have det at vide når de monterer andet end det originale.
Jeg ventede tæt på 8 uger en sk*** eger til mit Fulcrum hjul - importøren tog det ikke særligt seriøst at det faktisk betød noget! 29er Bikeshop ledte højt og lavt efter en der kunne det samme og fandt endelig en i den rigtige længde - tror ikke det betyder noget i det daglige og mit hjul triller igen...
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Da jeg afleverede det sagde de det godt kunne tage en uge hvis de skulle skaffe egerne. jeg mener det var en fredag, jeg afleverede og de ringede mandag formiddag, sådan ca.
De har intet sagt.

Det er på baghjulet i "drive" siden. Kæden har for flere år siden været i klemme imellem kassette og eger og bøjet et par stykker, men ikke så meget at hjulet har været skævt. Jeg bad dem skifte dem der var nødvendig.
Der er 16 eger i Drive siden. 8 fra ydersiden og 8 fra indersiden. De 7 fra ydersiden er skiftet og alle 8 nipler på ydersiden er skiftet til en anden model.

Google siger at SAP er Sapim eger, så er det hvilken model. Den er tynd på midten og tyk i begge ender.
De burde være
AC 14/15 Gauge Spokes Black
AC Aluminum Nipples Silver
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Jeg har målt mig frem til at det er denne eger http://www.sapim.be/spokes/butted/laser" onclick="window.open(this.href);return false;
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Torben
3000+ posts = spammer
Posts: 3426
Joined: 12 May 2008, 18:42
Location: Mørkhøj

Re: Blande eger på hjul

Post by Torben »

Skal du ikke bare få Bo Rock til at se på de hjul :wink:
User avatar
Christian Jorgensen
Træder stor mølle!
Posts: 258
Joined: 15 Nov 2011, 17:04
Location: Silkeborg
Contact:

Sv: Blande eger på hjul

Post by Christian Jorgensen »

Med en brudstyrke på 1.500 N/mm2 og en diameter på 1,5 mm ville jeg ikke være bekymret. Spis du bare noget mere mad (kød naturligvis)...

/Christian

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Blande eger på hjul

Post by Mikkel Henningsen »

Der skal kun 3 egere til at stoppe #71, ved hans topfart: :shock:
(152kg*7ms^2)/(1500nm/mm*1,5mm) :?

De gange jeg har skiftet egere har det været ud fra devisen: passer længden? End of story
Attachments
alabama_andre_smith.jpg
alabama_andre_smith.jpg (37.16 KiB) Viewed 4269 times
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3661
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Blande eger på hjul

Post by Jan D »

:mrgreen: Er det en solbrændt Kenny?
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Ja Bo rock har styr på det pis :)

Jeg har spurgt ejeren af en jysk cykelbutik, jeg kender.
Han siger det kan være meget svært at skaffe eger til udgået hjul. Hvis det ikke kan lade sig gøre, tager de en dialog med kunden.
De har også flere gange afvist hjulsæt hvor de ikke kunne skaffe de org eger.

Det lyder ikke som om jeg er helt urimelig, selvom i mener de nok skal holde :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Kundeservice på højt plan.....

Jeg skrev en mail til butikken søndag og spurgte hvordan vi kunne løse mig problem.

Onsdag eftermiddag ringede jeg til butikken, da de ikke havde kontaktet mig. Det lød ikke som om min mail var helt ukendt. Vi snakkede lidt frem og tilbage, de forhandlede ikke american classic og derfor havde de ikke de rigtige eger, men hvis jeg kom forbi butikken med hjulet kunne vi nok finde en løsning. Jeg gik så fejlagtigt ud fra at de, med hjulet i hånden ville gøre et forsøg på at skaffe de rigtige eger.

I dag var jeg forbi butikken. JT import som importere american classic handler butikken slet ikke med med og det var derfor de ikke kunne skaffede rigtige eger.
Jeg kunne få mine penge tilbage, men så ville han klippe de 7 eger, de have skiftet.
Ellers kunne jeg selv skaffe egerne og så kunne de skifte dem for mig.

Jeg bad om at få mine penge retur og så klippede han mine eger :roll:
Hvis det var mig der stod i butikken havde jeg nok givet kunden pengene retur og beklaget fejlen.
Uanset om han havde klippet dem eller ej, så havde jeg fået dem skiftet til de rigtige et andet sted. Men om ikke andet kunne hjulet da bruges ind til jeg fandt et sted.

Jeg kom ind med et hjulsæt der fungerede og havde kørt uden problemer i flere år. Men jeg gik derfra med et hjulsæt der er helt ubrugelige.

Jeg har nu ringet til den butik hvor jeg i sin tid købte hjulene, de smider ikke tilfældige eger i et hjul med, mindre det er aftalt med kunden, fordi de skal bruges nu og her, og de ikke har de rigtige eger på lager.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Christian Jorgensen
Træder stor mølle!
Posts: 258
Joined: 15 Nov 2011, 17:04
Location: Silkeborg
Contact:

Sv: Blande eger på hjul

Post by Christian Jorgensen »

Besynderlig handling. De får jo intet ud af at klippe dem, tværtimod. Du var måske endda kommet igen. Nu gør du ihvertfald ikke (og i tillæg vil nogle jo spørge om butikkens navn ude på sporet...)

Når "min butik" laver en bøf, så finder vi en løsning. Ikke altid at vi er enige, men en reklamation bør løses positivt i videst mulige omfang.

/Christian

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Blande eger på hjul

Post by AndreasA »

Jeg spørger her på boardet hvilken butik det er, jeg gider sgu ikke vente til jeg møder Kenny i skoven..
Noget nær det mærkeligste jeg længe har hørt
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Blande eger på hjul

Post by Kenny »

Da jeg var forbi butikken i går, havde jeg også mit Roval baghjul med, der har sprunget en eger. Hvis de havde beklaget fejlen og skaffet de rigtige eger, havde de også fået lov til at lave det hjul.

Vi kan alle lave fejl.... Hvis nu hjulbyggeren, ikke var ham jeg afleverede hjulet til osv....I sidste ende handler det egentlig om hvordan man løser opgaven, når man har lavet en fejl..

Jeg har før hørt dårligt om dem, men jeg synes mest det har gået på at de ha været arrogante. Det har jeg nu ikke oplevet når jeg har været forbi for at kigge på cykler. Da de har mange high-end cykler i butikken og er en forholdvis lille butik, tænkte jeg at de nok kunne klare at skifte et par eger.
Desværre ved jeg nu at deres navn er kendt i branchen, så langt væk som jylland :shock:

Butikken er Fabin Sport, Roskilde
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Blande eger på hjul

Post by AndreasA »

Argh det er sgu også den mærkeligste butik på hele Sjælland, måske i hele kongeriget.
Jeg var forbi sidste uge og der er bare en spøjs stemning i deres lokaler, men nogle sindsyge rammer de har hængene.. og intet tøj overhovedet.. meget mærkelig biks..!
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2575
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Blande eger på hjul

Post by ChristianPhilipJ »

Kenny wrote:Kundeservice på højt plan.....

Jeg skrev en mail til butikken søndag og spurgte hvordan vi kunne løse mig problem.

Onsdag eftermiddag ringede jeg til butikken, da de ikke havde kontaktet mig. Det lød ikke som om min mail var helt ukendt. Vi snakkede lidt frem og tilbage, de forhandlede ikke american classic og derfor havde de ikke de rigtige eger, men hvis jeg kom forbi butikken med hjulet kunne vi nok finde en løsning. Jeg gik så fejlagtigt ud fra at de, med hjulet i hånden ville gøre et forsøg på at skaffe de rigtige eger.

I dag var jeg forbi butikken. JT import som importere american classic handler butikken slet ikke med med og det var derfor de ikke kunne skaffede rigtige eger.
Jeg kunne få mine penge tilbage, men så ville han klippe de 7 eger, de have skiftet.
Ellers kunne jeg selv skaffe egerne og så kunne de skifte dem for mig.

Jeg bad om at få mine penge retur og så klippede han mine eger :roll:
Hvis det var mig der stod i butikken havde jeg nok givet kunden pengene retur og beklaget fejlen.
Uanset om han havde klippet dem eller ej, så havde jeg fået dem skiftet til de rigtige et andet sted. Men om ikke andet kunne hjulet da bruges ind til jeg fandt et sted.

Jeg kom ind med et hjulsæt der fungerede og havde kørt uden problemer i flere år. Men jeg gik derfra med et hjulsæt der er helt ubrugelige.

Jeg har nu ringet til den butik hvor jeg i sin tid købte hjulene, de smider ikke tilfældige eger i et hjul med, mindre det er aftalt med kunden, fordi de skal bruges nu og her, og de ikke har de rigtige eger på lager.
Hørt fra anden uddannet cykelmekaniker at når man klipper ikke bare en men 7 egere bliver fælgen skæv pga. det smæld der kommer - den bliver aldrig til at rette op igen - totalt amatøragtigt var bemærkningen i øvrigt..... Hjulet er fra hans side dømt ubrugeligt efter den behandling! :roll: :roll: :roll:
Post Reply