Cannondale Ultra forgaffel?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Cannondale Ultra forgaffel?

Post by ChristianPhilipJ »

Nogen der kender denne? Pro's and cons's?
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: Cannondale Ultra forgaffel?

Post by Henrik Storgaard »

Jeg går ud fra du mener deres 120mm Lefty? (de har også noget ultra til landevej).
Ultra'en har jeg ikke erfaring med, men det er jo blot en forlænget udgave af deres 100mm. gaffel.

Con's: Prisen. Og at den skal resettes af og til, men hvis man smører nålelejerne jævnligt, er det relativt sjældent, og det tager kun 5 minutter.

Pro's: Super smooth, stiv, let, nærmest uopslidelig, samler ikke snavs i pakningerne (det har nok ændret sig lidt fra 2013)

Jeg fik først problemer med min da jeg fik overskredet service intervallet med et par år, og der var det blot en pakning der var træt.

/henrik
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Cannondale Ultra forgaffel?

Post by ChristianPhilipJ »

Henrik Storgaard wrote:Jeg går ud fra du mener deres 120mm Lefty? (de har også noget ultra til landevej).
Ultra'en har jeg ikke erfaring med, men det er jo blot en forlænget udgave af deres 100mm. gaffel.

Con's: Prisen. Og at den skal resettes af og til, men hvis man smører nålelejerne jævnligt, er det relativt sjældent, og det tager kun 5 minutter.

Pro's: Super smooth, stiv, let, nærmest uopslidelig, samler ikke snavs i pakningerne (det har nok ændret sig lidt fra 2013)

Jeg fik først problemer med min da jeg fik overskredet service intervallet med et par år, og der var det blot en pakning der var træt.

/henrik
Det var denne her, kan selvfølgelig være at det ikke er en Cannondale, men den sidder på en... den er så solgt i mellemtiden, så ikke så relevant længere...
Attachments
ultra.jpg
ultra.jpg (69.39 KiB) Viewed 2098 times
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: Cannondale Ultra forgaffel?

Post by Henrik Storgaard »

Det er en headshock gaffel, stadig en Cannondale, men kun 80mm vandring.
Post Reply