Forgaffel service

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Forgaffel service

Post by Flemming Elhøj »

Er der en der her til/lyst/evner til at hjælpe med at foretage et service af en Rock Shox forgaffel? Var til service-aften forrig vinter hvor det belv gennemgået, men tør ikke at gå i kast med det for mig selv.
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Forgaffel service

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg har 2, vi kan øve på først - hvis det giver dig mere mod. Den ene kan ikke ødelægges mere og er mentalt afskrevet, den anden skal helst overleve. De er RochShox sid Team og XX dualair, men af forskellig årgang.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Egon Larsen
Altid med hjelm
Posts: 197
Joined: 26 Nov 2009, 15:17
Location: DK

Re: Forgaffel service

Post by Egon Larsen »

Jeg har en SID der kunne bruge førstehjælp
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Re: Forgaffel service

Post by Michael J »

Det så da supernemt ud da smeden demonstrerede det.. Der er også flere demo videoer på youtube :-)
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Forgaffel service

Post by AndreasA »

Har i Hørt om mtbshop.dk. Søren dernede er superkompetent og yderst rimelig mht. Priser. Har laver kun gafler så han har en del ekspertise..
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: Forgaffel service

Post by Henrik Storgaard »

mtbshop holder desværre lukket til midt i juni måned (skulle selv have brugt ham)
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Re: Forgaffel service

Post by Flemming Elhøj »

Mikkel.....lyder som om vi burde prøve. Jeg skal bare have min ordnet inden slutningen af næste uge. Hvornår har du tid......hvis du stadig er frisk?
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: Forgaffel service

Post by Klaus Bomholt »

Jeg har rimelig styr på service på Fox - første gang tog 2 timer - næste en ½.
Husk service kit og gaffel oile - Jeg bruger en mc oile som er en del billigere.
Og så kan der være stor forskel på indmaden og de pakninger der skal bruges. Med Fox får du alle pakninger til alle gafler med i kit'et! Jeg kender ikke alle RS gafler men åben bad typen er enkel at på fylde væsker (og mængden ikke så afgørende). De lukkede skal være meget præcise og der kan være noget teknik i at fjerne luftbobler inden påfyldning osv.
Jeg har målekande, stor kanyle og olie som i kan låne. Husk latex handsker, olie balje og massere af rene klude - evt en bakke til stumperne når du skiller det ad (læg det op i den række følge du adskiller - tag evt et billede inden du adskiller .-) Hvis din gaffel har første trin så skal du ikke åbne dette - det er helt sikkert ok og kan være meget fintfølende. Andet trinnet (dæmperenhenden) er ofte ok i pakningerne men check dem lige (træk stemplet ud og kig efter afrivninger på fiber ringen).
NB: hvis dit gaffel ben er slidt gennem det yderste lag (guldlaget) så drop det - gaflen er færdig :-)
God fornøjelse...
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Forgaffel service

Post by Mikkel Henningsen »

Flemming Elhøj wrote:Mikkel.....lyder som om vi burde prøve. Jeg skal bare have min ordnet inden slutningen af næste uge. Hvornår har du tid......hvis du stadig er frisk?
Jeg skal til eksamen den 10. juni; så det ville passe mig bedst efter den mandag. Det er så en uge for sent for dig :? ?

Du er velkommen til at låne den døde gaffel (slidt gennem "guldet") - også selvom jeg ikke er med.
Har du en garage/kælder etc. med plads til "operationen"?
"Reservedele": http://www.chainreactioncycles.com/Bran ... goryID=601

@Klaus; det ville være fedt, at låne olie/målekande/kanyle :D
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Re: Forgaffel service

Post by Flemming Elhøj »

Tager min gaffel til Ritter....de ordner den for 700 kr. Jeg skal have den færdig i denne uge da jeg ikke tør at rode men en vital del den sidste uge op til N24 (hvis jeg da bliver rask....har været nede i over en uge pt.) Men senere kan det være interessant at se et gaffel-service igen. Jeg har et lille rum hvor vi kan arbejde. Kan du vente til efter d. 16. juni?
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Forgaffel service

Post by Mikkel Henningsen »

sagtens. God bedring frem mod N24
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply