Nye landevejssko

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Nye landevejssko

Post by Tobias Sonne »

Skal have nye sko til raceren. Var nede og prøve Specialized hos Davinci i Holte. Selvfølgelig var det den dyreste model - sworks - der sad allerbedst. 2500 er en god sjat penge, men hvad er alternativet. Det var især omkring hælen de sad helt suverænt, ingen slip.

Er der nogen der har set sworks str. 43 til lidt nedsat mammon, evt. Sidste års model? På nettet, i udlandet ... Eller kan andre mærker anbefales, hvis man har lidt normal/brede fødder. Sidi ergo er for smal.
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Nye landevejssko

Post by AndreasA »

Shimano's skulle faktisk være gode og til at betale, men ikke helt så lirens, set hos både Ritter og Heino.
Bont eller Fizik hvis det skal liret. Er selv lidt pjattet med Northwave..
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Christian Jorgensen
Træder stor mølle!
Posts: 258
Joined: 15 Nov 2011, 17:04
Location: Silkeborg
Contact:

Re: Nye landevejssko

Post by Christian Jorgensen »

Set over tid går du ikke galt med Specialized. Jeg havde det ligesom dig - og tilsat en god portion modvilje mod mærket iøvrigt (prispolitikken og alle kører på det - og nu træder jeg nogle over tæerne...) - men måtte bide til bolle og købte et par for snart seks år siden. Ikke state of the art længere, men har bare siddet perfekt fra dag 1 og gør det stadig. Jeg tramper immervæk en del landevej, så det betyder noget. Der er andre ligeså gode - sikkert - men vi er i samme liga rent prismæssigt. Northwawe har et fedt design og lirede farver hvis jeg skulle skifte...

/Christian
User avatar
Christian Jorgensen
Træder stor mølle!
Posts: 258
Joined: 15 Nov 2011, 17:04
Location: Silkeborg
Contact:

Re: Nye landevejssko

Post by Christian Jorgensen »

og glemte: der er drænhuller i skoene. Genialt hvis det regner. Jeg havde tidligere nogle Sidi der var ret gode til at holde på vandet i negativ forstand. Overtræk, ja, men det er ikke altid at de ligger i lommen hvis der kommer en god sommerbyge.

/Christian
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2776
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Nye landevejssko

Post by BoS »

Jeg kører med et par sworks Mtb sko på 4 sæson. Ikke til at slide op. Så er 2500 jo ikke dyrt :)
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Re: Nye landevejssko

Post by Kent »

Måske ikke toptrendy men jeg bruger et par Sidi MTB sko også til raceren og så kan man vel godt tillade sig at købe en lækker model, når man ikke skal købe både landevejs og MTB sko.

Desuden kan mine knæ godt lide at bruge de lidt "løse" mtb pedaler.
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Nye landevejssko

Post by Niels P »

Har 3 Spec og en SIDI MTB sko som også bruges på raceren. Spec skoene er bare fede (det er ikke S-Works udgaven, men dem til omk 1000,-)
/Niels
Post Reply