Hjul hjælp

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Hjul hjælp

Post by Søren K. »

Er der nogen der kan oversætte nedenstående til noget jeg kan forstå?

This wheelset is available in a wide array of axle configurations—the front wheel is available in 9x100-millimeter (standard QR) or 15x100-millimeter (QR15) and rear wheel is available in 10x135-millimeter (standard QR) or 12x135- or 12x142-millimeter—ensuring that any trail rider or cross country racer can enjoy......

Og hvad skal man ha?
Så vidt jeg kan se er kun disse tilgængelige:

135/142mm x 12 mm (rear)
15mm Axle (front)

Kan jeg bruge dem?
Kører en Scott scale 35.
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Re: Hjul hjælp

Post by John Hein »

142x12 er en skrue aksel 142mm lang og 12mm diameter, og skal som navnet angiver skrues fast, og kræver tilsvarende i stellet, med gevind i kassettesiden.
15x100mm bør kunne være i forgaflen, den er tykkere end standard QR, og fåes vist både som QR og skruesksel.
Har det på den nye ged, og kan derfor ikke bruge de gamle hjul med standard QR :?

Det skulle gøre cirklen mere torsions stiv ved sving og ved kørsel på sten og rødder :shock:.

Hvis dit stel er beregnet til skruaksel ved baghjulet, dvs at akselhullerne skal kunne tage en 12mm aksel, og der skal være gevind i stellet i kassettesiden, så vil det passe.

Hvis stellet er til standard QR med gaffel til at trække hjulet ud og ind duer det ikke.
Titanium på de indre linier
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: Hjul hjælp

Post by Søren K. »

John Hein wrote:142x12 er en skrue aksel 142mm lang og 12mm diameter, og skal som navnet angiver skrues fast, og kræver tilsvarende i stellet, med gevind i kassettesiden.
15x100mm bør kunne være i forgaflen, den er tykkere end standard QR, og fåes vist både som QR og skruesksel.
Har det på den nye ged, og kan derfor ikke bruge de gamle hjul med standard QR :?

Det skulle gøre cirklen mere torsions stiv ved sving og ved kørsel på sten og rødder :shock:.

Hvis dit stel er beregnet til skruaksel ved baghjulet, dvs at akselhullerne skal kunne tage en 12mm aksel, og der skal være gevind i stellet i kassettesiden, så vil det passe.

Hvis stellet er til standard QR med gaffel til at trække hjulet ud og ind duer det ikke.
dvs at hvis man har quick release nu, så skal man hlde sig til det......
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Re: Hjul hjælp

Post by John Hein »

Det er nok en god ide, stellet skal være bygget til det andet.
Titanium på de indre linier
User avatar
Torben
3000+ posts = spammer
Posts: 3417
Joined: 12 May 2008, 18:42
Location: Mørkhøj

Re: Hjul hjælp

Post by Torben »

Jeg har et hjul du få . Det er sort med shimano nav og standart QR
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: Hjul hjælp

Post by Søren K. »

Torben wrote:Jeg har et hjul du få . Det er sort med shimano nav og standart QR

Gaver siger man aldrig nej til.

Jeg PM'er eller noget dig lige omkring afhentning ;)
Post Reply