Hvilket pulsur skal jeg købe

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by BoS »

Hej Hustlere
Hvilket pulsur anbefaler I? Har overvejet et Suunto. Er der andre nye spillere på markedet?

Eneste krav er: Barometisk højdemåler og skal kunne sidde på armen
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Sv: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Kenny »

Jeg har lige opgraderet til 910xt. Det sidder langt bedre på armen end 310xt.
Hvis jeg sætter tri remmen på minder det der imod om 310xt.

Jeg har aldrig prøvet andet end garmin.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by BoS »

mja, jeg er ikke den store Garmin fan. For det første er det kæmpe stort, det der 910. Og så synes jeg, at de Garmin produkter, jeg har haft hidtil har været besværlige at bruge når man skulle overføre filer til og fra dem.
Og så gik min Garmin ned konstant når man var ude at træne. Men måske er de blevet bedre siden da.
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Peter Baade
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 11 Mar 2009, 11:00
Location: Farum

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Peter Baade »

Kig på disse slides fra et DAF løbesiminar afholdt 30 oktober 2012. Der er samlet de forskellige ure på marked. http://www.motion-online.dk/daf/Loeb_te ... ndouts.pdf.

Det var et rigtigt godt seminar og manden har styr på de forskellige ure, især problemmerne med Garmin og Polar som var langt foran konkurrenterne. Han er ansat på SDU og har ingen forbindelse til producenterne.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by BoS »

Hej peter
Tak for linket. Men hvad får jeg ud at at kigge på et slide med billeder af nogen ure og nogen screendumps? Der står jo ikke noget info overhovedet? Eller er det bare mig?
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4089
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Niels G Henningsen »

Hvis det skal være et ur, så kig på:

http://leikr.com/

Eller Tjek hvad Guru'en DC Raimaker skriver:

http://www.dcrainmaker.com/2012/11/my-2 ... tions.html
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by AndreasA »

Jeg har et Suunto Ambit og er meget tilfreds..!!
fungere fint og med Movescount overføre du uden problemer til interwebben..
nemt, hurtigt og (næsten) billigt

However, Garmins Fenix får også ret gode anmeldser
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by BoS »

Hej Niels,
Jeg tror ikke, at der er højdemåler i? Har ikke kunnet finde ud af det.

Og så er det jo gamle Nokia folk - det virker meget ingeniør agtigt og ikke særligt brugbart ved puls 180. Sådan rigtig mange menuer og lav baterilevetid-agtigt.

Og så koster Endomondo jo penge hver måned. Det gider jeg heller ikke. Jeg synes Endomondo stinker lidt. Tror stadig, der kun er Suunto eller mit (gamle) Polar, der er i puljen. :)
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Michael B
Bagfra højre-om!
Posts: 1061
Joined: 22 Jun 2012, 08:40
Location: 2670 Greve

Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Michael B »

Tjek lige det link 29er Shop har smidt på Fjæsets H12 side. 1 års føsdas tilbud :-)


/Michael B
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu med billede
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4089
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Niels G Henningsen »

BoS wrote:Hej Niels,
Jeg tror ikke, at der er højdemåler i? Har ikke kunnet finde ud af det.
nøh nej, det mangler vist :cry:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Kenny »

Tja tjo Garmin er ikke super stabile. Både mit FR405 og 310XT har fået en defekt inden for 2år. Og det er ikke fordi jeg motionere voldsomt meget :)
Men Garmin har 2års fuld garanti. Man sender uret til Garmin DK og de sender et sprit nyt ur retur. Går det i stykker efter 2år ombytter de til nyt for 900kr.
Det er satme god service efter min mening.

910 er altså ikke så stort. Det ligger som sagt godt på armen. Har du prøvet det?

Jeg skal bruge indbygget GPS og hidtil har Garmin mere eller mindre været ene om det.

Polar har RC3 med indbygget gps, men jeg ved ikke om der er barometrisk højdemåler i.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Gunnar G »

BoS wrote:mja, jeg er ikke den store Garmin fan. For det første er det kæmpe stort, det der 910. Og så synes jeg, at de Garmin produkter, jeg har haft hidtil har været besværlige at bruge når man skulle overføre filer til og fra dem.
Og så gik min Garmin ned konstant når man var ude at træne. Men måske er de blevet bedre siden da.
Jeg har en Garmin Edge 800, og den er bestemt ikke perfekt. Den slukker sig selv en gang i mellem, med fuldt batteri. Min første pulsrem holdt op med at fungere efter ca. 6 måneder (igen ikke et batteri problem).
Min gamle Polar CS100 fungerede godt, men den holdt kun 6-7 år.
Toujours sur la plaque.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Kenny »

Gunnar hvis den er under 2år ombytter de den som sagt gratis. Men du skal nok lige opdatere firmware først og evt lave en hard reset for at se om det hjælper.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4089
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Niels G Henningsen »

Kenny wrote:Gunnar hvis den er under 2år ombytter de den som sagt gratis. Men du skal nok lige opdatere firmware først og evt lave en hard reset for at se om det hjælper.
Har kørt med Garmin (EDGE 305,705 og nu 800) siden 2006 (~2100 timer)..... Og jo, der må kunne laves bedre software til enhederne.

Men, at de slukker af sig selv må næsten bero på noget mekanisk, selvom "korrupte" filer på (Courses eller lignende) kan få dem til at lukke ned, men som regl ikke tilfældigt, men når man vælger, at køre efter den beskadigede fil...

Så til garanti rep/byt med den.... noget kan jo være rystet løs i skoven :party:

305'eren "døde" ved et styrt, som Mikkel lavede med den (og alt andet ville nok også været gået i stykker ved samme behandling), de 2 øvrige kører faktisk uden mekaniske problemer.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: Hvilket pulsur skal jeg købe

Post by Klaus Bomholt »

[quote="Niels G Henningsen"][quote="Kenny"]Gunnar hvis den er under 2år ombytter de den som sagt gratis. Men du skal nok lige opdatere firmware først og evt lave en hard reset for at se om det hjælper.[/quote]

Har kørt med Garmin (EDGE 305,705 og nu 800) siden 2006 (~2100 timer)..... Og jo, der må kunne laves bedre software til enhederne.

Men, at de slukker af sig selv må næsten bero på noget mekanisk, selvom "korrupte" filer på (Courses eller lignende) kan få dem til at lukke ned, men som regl ikke tilfældigt, men når man vælger, at køre efter den beskadigede fil...

Så til garanti rep/byt med den.... noget kan jo være rystet løs i skoven :party:

305'eren "døde" ved et styrt, som Mikkel lavede med den (og alt andet ville nok også været gået i stykker ved samme behandling), de 2 øvrige kører faktisk uden mekaniske problemer.[/quote]
Jeg har fået bytte 4 stk over tid (1 305, 2 705, 1 800) - der er aldrig blevet spurgt til købsdato - så service mæssigt kan jeg anbefale Garmin.
Post Reply