Racercykel?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Racercykel?

Post by Niels G Henningsen »

Klaus Bomholt wrote:Du finder ikke den rigtige raceer ved første køb - det finde du først efter et par TM og en del løb.
Køb en carbon ramme hvis du kan finde det i dit budget.
Serie skal være MIN Shimano 105 (evt med FSA mix) - min vintercykel er med 105 og det spiller fint - har testet med et sæt gode pully wheels og det gør en stor forskel = som en Ultegra. Du er velkommen til at prøve den.
Campa er også i orden men så skal du lige være ops på fremtidig opgraderings kompatibilitet...
Glem alt om hjul - du køber alligevel et sæt bedre når du ved hvad du vil ha... Det sæt du køber bruger du som vinterhjul.
Hvis du vil, har jeg hjulsæt i pris klasse 1500, 5000 & 12000 - som du kan prøve nå du er klar til det. Og ja, der er forskel - faktisk ret meget :-)

Det er vigtigt at du sidder godt på cyklen dvs mål passer til dig - jeg er ret konservativ om hvordan jeg skal sidde på en cykel - og hvad der virker for mig. Bemærk at du her kan få forskellige råd fra dem som kører mange km. Hvis du gider at høre mine, kommer du forbi for en 'dogme' bike fit :-). Jeg er sikker på at Niels / John / andre kan gøre dette bedre...

Hvis du finder en cykel i Ritter så ring lige - kan være at jeg kan hjælpe med en god pris.

jeps ! (især det fede) !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Racercykel?

Post by Kenny »

Klaus Bomholt wrote:Du finder ikke den rigtige raceer ved første køb - det finde du først efter et par TM og en del løb.
Køb en carbon ramme hvis du kan finde det i dit budget.
I know, men jeg købet ikke en ny næste år. Så det må justeres med frempind osv.
TM ?
Jeg har besluttet det skal være carbon
Serie skal være MIN Shimano 105 (evt med FSA mix) - min vintercykel er med 105 og det spiller fint - har testet med et sæt gode pully wheels og det gør en stor forskel = som en Ultegra. Du er velkommen til at prøve den.
Campa er også i orden men så skal du lige være ops på fremtidig opgraderings kompatibilitet...
Utroligt at pulleyhjulene gør en forskel. Det er trods alt begrænset hvor hurtigt kæden køre rundt.
Nogle siger at ultegra skifter hurtigere end 105, andre siger at det blot er lidt vægt og finish der er forskellen.
Glem alt om hjul - du køber alligevel et sæt bedre når du ved hvad du vil ha... Det sæt du køber bruger du som vinterhjul.
Hvis du vil, har jeg hjulsæt i pris klasse 1500, 5000 & 12000 - som du kan prøve nå du er klar til det. Og ja, der er forskel - faktisk ret meget :-)
Som mand stopper det aldrig. Meeeen 12k for et sæt hjul kommer jeg aldrig til at give :)
Tak for tilbudet, det kan være jeg tager dig på ordet i næste sesson, når der igen er penge på konoen.
Jeg er lun på http://www.rosebikes.dk/article/rose-xe ... aid:556829 som kommer med et meget u-aero hjulsæt som dog skulle være ret stift.
Det er vigtigt at du sidder godt på cyklen dvs mål passer til dig - jeg er ret konservativ om hvordan jeg skal sidde på en cykel - og hvad der virker for mig. Bemærk at du her kan få forskellige råd fra dem som kører mange km. Hvis du gider at høre mine, kommer du forbi for en 'dogme' bike fit :-). Jeg er sikker på at Niels / John / andre kan gøre dette bedre...
Jeg har troede jeg var en 56-57 men har endelig fået målt mig selv og kan se jeg er en 54-55 da jeg ikke vil ligge som den super racer jeg ikke er. Jeg tror det giver mig ondt i lænden.
Det er meget muligt jeg takker ja til et dogme fit, det er helt sikkert bedre end at få konen til at hjælpe.

Mine mål ser således ud
Image
Det sjove er at jeg på min epic måler fra center BB til top saddel langt saddelrøret måler 77cm. Det giver ingen mening i fht. "BB-Saddle Position" på max 75,2 Men det er måske fordi jeg køre med meget strakt fod.
En anden "sjov" ting er at jeg på den rosebike passer en 55 "eddy fit" i div mål. Men de skriver så "-Top Tube Range- No single piece of frame geometry has a greater impact on comfort than your top tube. If you plan on paying attention to one measurement and one measurement only, make it this one" Hvis det mål skal passe, skal jeg op i en str. 57-58. Men er det ikke bare at justere det i saddel og frempind?
Hvis du finder en cykel i Ritter så ring lige - kan være at jeg kan hjælpe med en god pris.
Jeg har glemt at kigge forbi Ritter og jeg er som sagt ret vild med Rosebiken. Men tak.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Racercykel?

Post by Niels G Henningsen »

Hvis jeg ikke læser meget forkert, så har vi sammme "inseam" og højde.... indenfor +/- ~½ cm.

Den linkede Cervelo skal jeg have i str 54, og min nuværende FRM Brama i "Medium" er vel en ~ 55'er...

Du skal være velkommen til ,at kigge forbi,og prøve kørestilling af...

Mit "fit" ser ud til at ligge mellem "competitive" & "Eddy" ud fra et hastigt kik.

Lænd/ryg kan diskuteres meget, men nogle (undertegnede) med lændeproblemer, kan faktisk have glæde af at blive "bøjet den anden vej" frem for at sidde opret....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Racercykel?

Post by Kenny »

Niels husker at jeg prøvede din mtb i sommers og sadlen var meget lav. Og så slog det mig at konen har målt på undersiden af vatterpasset og ikke på oversiden. Det giver jo et helt andet mål, hvilket også resultere i andre mål på resten af cyklen. Og så passer saddelhøjden på min epic pludselig bedre ind :)

Image

Det bringer mig tilbage til str. 58

Jeg har ikke som sådan dårlig lænd. Jeg får bare ondt i lænden når jeg presser mig selv på mtb i længere tid.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Racercykel?

Post by Niels G Henningsen »

Kenny wrote:Niels husker at jeg prøvede din mtb i sommers og sadlen var meget lav. Og så slog det mig at konen har målt på undersiden af vatterpasset og ikke på oversiden
Hæ det gør nok en forskel...og jeg er nok den type ,der har lang krop og korte ben...Og du må ligge i den anden ende af skalaen.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Racercykel?

Post by Kenny »

Nu mangler jeg kun svar fra rosebikes vedr. str. og så ryger der en bestilling afsted.
Er der noget jeg absolut ikke kan undværre til en racer ?
Køre man feks. med latex slanger for at nedbringe punkteringer. Eller er dækindlæg sagen på racer?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3661
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Racercykel?

Post by Jan D »

Jeg vil ikke anbefale latex eller indlæg.
Latex taber luft.
Indlæg vejer.
Medbring slange/pumpe.

Glæder mig snart til at se et billede af cyklen :mrgreen:
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Racercykel?

Post by Kenny »

Jeg bruger latex på min mtb. Det er ikke et problem at den taber luft. Men en racer taber selvfølgelig hurtigere trykket når det er så meget højere.
Hvad vejer sådan et indlæg 20-60g? Ja det er roterende. Men så er det jo bare med til at holde hjulene i gang.
Jeg har ikke lyst til at stå i mørke kl05:00 tre gange om ugen for at skifte slange. Men det er måske ikke så ofte man punktere på en racer som jeg tror?

Der er massere af billeder her :) http://www.google.dk/search?q=xeon+crs& ... swbuq4DIBw
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Racercykel?

Post by Niels G Henningsen »

Jan D wrote:Jeg vil ikke anbefale latex eller indlæg.
Latex taber luft.
Indlæg vejer.
Medbring slange/pumpe.

Glæder mig snart til at se et billede af cyklen :mrgreen:
Enig med Jan... Latex har det også med at give nogle ubehagelige "blow out" punkteringer :-(

Hvis det er til at pendle med, så køb evt nogle Schwalbe Durano plus til det.

Med fare for , at blive ramt af Nemesis, så har jeg kørt det sidste års tid på pendleren med et kasseret (fra raceren) Continental GP4000S fordæk gennem salt,grus, sne og almindelig Københavnsk møg på cykelstierne uden punkteringer. Det skulle egentlig bare side på en uges tid som nødløsning til jeg fik mine Durano hjem...
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Racercykel?

Post by Mikkel Henningsen »

Kører med Schwalbe Durano + dæk. Eneste punktering jeg har haft var da et søm gik tværs igennem (stilladsarbejdere :evil: ) men det har kørt videre siden da - vistnok lappet med gaffatape.

Latexslanger er da bomb hvis man spørger folk til et stævne. Jeg har kørt ca. 150km med latexslange - det endte med et brag og et dæk der hoppede af fælgen ifbm. en nedbremsning en varm dag.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Racercykel?

Post by Kenny »

Tak for input.

Jeg har lagt en ordre på en rosebike.
Jeg er meget imponeret af deres førsalg service.

Jeg stillede et spørgsmål på deres FB side og forventede ikke andet end et hurtig svar. Men blev noget overrasket over det fyldestgørende svar allerede dagen efter.
"what's the difference between xeon crs and carbon pro rs, except for the design. The weight and geometry is almost the same."
Hi Kenny. You’re right, the main difference is the design. Also, the Xeon CRS is fully compatible with Di2 and has optimized cable routing and comfort, particularly on the rear stay. The large frame sizes of the Xeon CRS also feature a 27.2 seat post and a much lighter and more modern fork. The Carbon Pro RS uses a clamp, whereas the Xeon has an integrated derailleur socket. Also, the bearing shells on the Xeon CRS are made from carbon fibre, whereas those on the Carbon Pro RS are made of aluminium. Overall, the Xeon CRS is more modern than the classically designed Carbon Pro RS.
Jeg spurgte derefter om hjælp til str. Men fik ikke noget svar.

I dag mailede jeg så til deres danske mand og fik svar 3min efter. Jeg skriver selvfølgelig tak for det hurtige svar. Det udvikler sig så til en længere mail korrespondance fordi han derefter gør mig opmærksom på at konfigurationen ikke er 100% låst selvom det er en 2012 model.
Jeg skal blot oplyse mine ønsker til lænde/bredde på styr,frempind, pedalarme i notat feltet så vil e prøve at efterkomme det. Der er også mulighed for at opgradere hjulene, hvis jeg ønsker det.

Hvis de holder dennes service efter salget også skal de nok få fodfæste i Danmark.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply