"dinglende" lygter forbydes.....

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

"dinglende" lygter forbydes.....

Post by Morten Hartvigsen »

User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by John Hein »

Det er da godt at det kun er lygter som dingler, som er forbudt :shock: :party:
Titanium på de indre linier
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Niels G Henningsen »

Det er jo lidt ærgerligt for dem af os, der faktisk er istand til , at sætte dem korrekt på cyklen,altså så de lyser fremad og bagud.... og ikke mod kineserne.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Straarup »

John Hein wrote:Det er da godt at det kun er lygter som dingler, som er forbudt :shock: :party:

Morten du må til og tænke over dit sprog brug ?!

Men du får os jo til at blive nysgerrige =D> :thumbsup: :mrgreen:

-- Den brune muskel --
-- "Dinglende" lygter forbydes --

//Strået
Frog jumps er vejen frem ....
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Mikkel Henningsen »

Niels G Henningsen wrote:Det er jo lidt ærgerligt for dem af os, der faktisk er istand til , at sætte dem korrekt på cyklen,altså så de lyser fremad og bagud.... og ikke mod kineserne.
Hvis den lever op til kravet om synlighed, så bliver den korrekt monteret "dinglende" lygte ikke forbudt. Lygten er i sig selv ikke ulovliggjort. Desuden har der hele tiden eksisteret et lovkrav om synlighed - det har bare været ignoreret af cyklister, politi og politikere.
Tager jeg fejl?
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Jacob Korsholm »

Mikkel Henningsen wrote:
Niels G Henningsen wrote:Det er jo lidt ærgerligt for dem af os, der faktisk er istand til , at sætte dem korrekt på cyklen,altså så de lyser fremad og bagud.... og ikke mod kineserne.
Hvis den lever op til kravet om synlighed, så bliver den korrekt monteret "dinglende" lygte ikke forbudt. Lygten er i sig selv ikke ulovliggjort. Desuden har der hele tiden eksisteret et lovkrav om synlighed - det har bare været ignoreret af cyklister, politi og politikere.
Tager jeg fejl?
Sådan tolker jeg det også, men med så mange klubmedlemmer fra politiet, må de kunne komme med et bedre svar end vores tolkning.
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Gunnar G »

Det er meget muligt at mange kan montere disse lygter korrekt, men der er eddermæme ikke meget lys i sådan en knapcelle-baseret 20mA LED fætter.
Toujours sur la plaque.
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by John Bo Christensen »

Bruger dem mest som nød lygter. Vil man undgå påkørsel bagfra på en mørk landevej skal der helt anden lysstyrke til.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Niels G Henningsen »

Jacob Korsholm wrote:
Mikkel Henningsen wrote:
Niels G Henningsen wrote:Det er jo lidt ærgerligt for dem af os, der faktisk er istand til , at sætte dem korrekt på cyklen,altså så de lyser fremad og bagud.... og ikke mod kineserne.
Hvis den lever op til kravet om synlighed, så bliver den korrekt monteret "dinglende" lygte ikke forbudt. Lygten er i sig selv ikke ulovliggjort. Desuden har der hele tiden eksisteret et lovkrav om synlighed - det har bare været ignoreret af cyklister, politi og politikere.
Tager jeg fejl?
Sådan tolker jeg det også, men med så mange klubmedlemmer fra politiet, må de kunne komme med et bedre svar end vores tolkning.
Mange fra Politiet ????

Nå men Mikkel ser heldigvis ud til at have ret.... Ja ja det er ikke verdens bedste lygter,men korrekt monteret betydeligt bedre end ingenting.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Tobias Sonne »

User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Niels P »

Tja det betyder jo bl.a. at en Ay-Up!, Kina-lygte eller Lupine lygte på 100.000 millioner candela ikke er godkendt da de jo ikke kan lyse i 5 timer. (Ved godt en Ay-Up! kan lyse længere med stort batteri)
/Niels
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: "dinglende" lygter forbydes.....

Post by Søren K. »

Niels P wrote:Tja det betyder jo bl.a. at en Ay-Up!, Kina-lygte eller Lupine lygte på 100.000 millioner candela ikke er godkendt da de jo ikke kan lyse i 5 timer. (Ved godt en Ay-Up! kan lyse længere med stort batteri)
Hvis du har købt før 1. nov. er det ikke et problem.

Ved nærlæsning af reglerne betyder det at i praksis er det kun "dingle lygter" som er fast-monteret som er OK ellers kan de ikke leve op til alle krav samtidig. Mine magnet lygter, (som politiet ellers selv foreslår) kan i hvert fald ikke ses fra siden (og hvilken vinkel er det lige der gælder?)

Udrag fra politiets skriv:
"Forlygter og baglygter skal kunne ses tydeligt på mindst 300 meters afstand og skal
også være synlige fra siden
."


"Kraftige forlygter, der er beregnet til at oplyse vejen foran cyklisten, skal monteres,
så de lyser skråt nedad og ikke blænder modkørende."
- men skal samtidig kunne ses 300 meter væk?!

Det gik vist lidt for stærkt....
Post Reply