Skæv forgaffel.

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Skæv forgaffel.

Post by Allan »

Hej Hustlere.

Troede mit forhjul var skævt (gal paraply) men det viser sig at være min forgaffel den er gal med :(
Mit forhjul sidder ca. 4 mm for langt til venstre og skraber på når man går til den.
Forgaflen er en Rock Shox SID Race lige knap to år og prolemmet har været der længe.

Har skrevet til Bike-Discount hvor den er købt og håber de vil gøre noget...
er der muligheder for garanti service herhjemme i DK?
Andre der har oplevet noget lignende? eller garanti erfaringer med RS produkter?

/Allan
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Skæv forgaffel.

Post by Kenny »

Jeg har undret mig over en sort streg på min SID brain '11 i den ene side. På min forrige tur opdagede jeg hjulet blev ved med at falde til siden(vist nok venstre). Når jeg løsnede QR hoppede det på plads.
Jeg prøvede flere gange med samme resultat.
Jeg køre med mit American Classic hjul og QR monteret med Speedking 2,3 der aldrig har været problemer med på to andre gafler.

Et par dage efter sendte jeg min cyklen til service i WeBike og nævnte min observation.
Da jeg hentede cyklen havde de kontaktet importøren, der mente det var inden for tolerancen.(det er stadig skævt når hjulet sidder korrekt i QR)
Ud fra min forklaring mente mekanikeren at det var min QR der var problemet. Nu har jeg sat den QR på, der fulgte med det Roval hjul, der fulgte med cyklen. Nu skal jeg bare køre et par ture og se hvordan det går. For det er helt sikkert at jeg ikke acceptere et hjul der går på gaflen på så dyr en cykel.

Jeg har for et par år siden læse på mtbr at der var problemer med en årgang, men jeg mener det var ´09.

Hvilken årgang er din gaffel?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Re: Skæv forgaffel.

Post by Allan »

Tror min er en 2010 model det er der den er købt i hvert fald. Har også prøvet frem og tilbage med QR og jeg kan godt få hjulet til at side nogenlunde centreret, men så er det slet ikke på plads når det spændes.

Har også læst om folk der har fået at vide at det er inden for tolerancerne :( det holder bare ikke.
Nok herinde på mtbr et eller andet sted. http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 14106.html der snakker de om de samme problemer.

/Allan
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Skæv forgaffel.

Post by Kenny »

Produktions året står i dit serie nr.
På billedet her kan du se http://www.flickr.com/photos/59742818@N05/5524325469/
Den hedder 30T9 hvilket betyder uge 30 2009
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply