problem med sporttracks 3,1

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

problem med sporttracks 3,1

Post by Kenny »

I morges fandt jeg et gps track på nettet som jeg overførte til mit FR310XT via SporTracks. Samtidig hentede jeg de sidste trænings data fra uret til ST.

Efterfølgende satte jeg mig op på cyklen og loggede 3 trænings pas samt en cykeltur hvor jeg skiftede direkte fra cykling til løb uden at stoppe uret. I alt burde der være 4 trænings pas der tilsammen er små 3timer fra i dag.

Garmin ANT Agent henter data fra uret, men ST kommer med en fejl boks (import datafejl) "Kan ikke finde tilknyttede Garmin enheder"
Jeg har prøvet er fjerne min garmin enhed fra ST og oprettet den igen. Jeg har også prøvet at opdatere, garmin communicator, uret osv, uden held.
Jeg er blevet tvunget til at oprette en Garmin Connect konto, men den finder kun det ene af i alt fire trænings pas, samt alle de gamle ture der ikke var slettet i uret. Og via export derfra få det ind i ST.

Jeg kan leve med at jeg har mistet et par trænings pas fra i dag. Men hvordan får jeg ST til at finde mit FR310XT igen?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Niels G Henningsen »

Nogle importerede tracks kan være "korrupte" og få Garmin enheder til, at opføre sig mærkværdigt.
Var med en af mine gamle enheder ude for, at den simpelthen slukkede, da jeg ville køre "tracket" ...

Prøv at fjerne det importerede track igen....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Kenny »

Nu er firmware på uret også opdateret, selv om jeg ikke kan se versionen har ændret sig.
Det importeret træning pas jeg lavede ruten ud fra slettede jeg ved det samme i morges.
Jeg har nu også slettet ruten i ST og i uret. Genstartet alt. Lavet et trænings pas på 10sek. jeg prøver at overføre, men lige lidt hjælper det.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Kenny »

Jeg har nu lavet en hard reset af uret og startet forfra. Nu virker det :)
ST har nu fundet de tre rene cykel pas. Det trænings pas med både cykling og løb er forsvundet. Men det overlever jeg nok. Garmin connect har kun fundet et af de fire trænings pas. hmm

Nu henter jeg så ikke det track igen :)
Tak for hjælpen
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Tobias Sonne »

Drop det, synes ikke der er andet end problemer med det. :0) Prøv ridewithgps.com istedet og se om det ikke skulle være noget. Synes det virker enklere og med en bedre og flottere brugerflade.

Just my 5 cent
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Kenny »

Egentlig lidt underligt at en hard reset hjalp. Uret behøver jo ikke engang være tænd, når bare data er overført til ANT USB dimsen.

@Tobias Jeg har ud over denne gang, aldrig problemer med ST og jeg synes brugerfladen er fin. Og så kan det alt. Der sidder nogen små nørder og laver plugin man ikke viste man manglede før man så dem på listen :)

Jeg har lige kigget 1min på ridewithgps.com og det mangler en helt essentiel funktion...At holde styr på mit udstyr. Jeg vil feks gerne vide hvor mange km jeg har løbet i de enkelte løbesko osv.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Kenny »

Så er den gal igen. ST melder samme fejl som sidst. Der ligger en løbetur fra i lørdags i uret. Det den tur kan jeg ikke engang overføre til connect. Og min cykeltur fra i søndags er helt forsvundet.

ANT Agent lukker har i flere måneder opført sig lidt underligt når pcen har været genstartet. Men det harikke været værre end at det kunne lukkes og åbnes igen for at virke som det skulle. Nu fryser det fuldstændig og kommer med en fejlkode den vil have mig til at sende til garmin.
Den taber også uret af og til så den skal søge efter enhed igen. lorte ur :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Niels G Henningsen »

Kenny wrote:Så er den gal igen. ST melder samme fejl som sidst. Der ligger en løbetur fra i lørdags i uret. Det den tur kan jeg ikke engang overføre til connect. Og min cykeltur fra i søndags er helt forsvundet.

ANT Agent lukker har i flere måneder opført sig lidt underligt når pcen har været genstartet. Men det harikke været værre end at det kunne lukkes og åbnes igen for at virke som det skulle. Nu fryser det fuldstændig og kommer med en fejlkode den vil have mig til at sende til garmin.
Den taber også uret af og til så den skal søge efter enhed igen. lorte ur :)
Ja problemet lyder -som nu beskrevet- mere som et Garmin end SportTracks problem....

Prøv at tjekke garmin 310xt forum.... Ved bare at se på overskrifter, kunne det godt se ud til at andre har/har haft tilsvarende problemer:

https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=31
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: problem med sporttracks 3,1

Post by Kenny »

Det endte med jeg ringede til Garmin support. De synes jeg skulle prøve at afinstallere alt på pcen og installere det igen. Det er gjort, men i dag har jeg samme problem. uret finder ANT agent, overføre data og connect kan ikke finde uret. Jeg må ringe igen og høre om det er en ombytter.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply