Easton hjul

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Easton hjul

Post by Flemming Elhøj »

Er der nogle der kender til dette mærke? Der er 50% på hjulsæt hos CRC, og jeg skal ud at investere i et par nye ringe.
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Re: Easton hjul

Post by Michael J »

Jeg har Easton Vista på min cross cykel, dem er jeg rigtig godt tilfreds med
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Easton hjul

Post by Tobias Sonne »

Easton er mange ting. Hvilke hjul kigger du på? Racer, cross el. Mtb? Som mange andre ting, så får du nok i nærheden af hvad du betaler for.
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Re: Easton hjul

Post by Allan »

Ja de ser da spændende ud. Melder mig lige ind i debaten.

Er der gode tilbud der er hos crc eller er det ikke værd at løbe efter? tænker på:
Easton EA70 XC eller EA90 XC.

Nogen der har erfaringer med nogle af disse hjul. eller mener der er bedre tilbud at gå efter.
Vil gerne spare noget vægt mine nuværende standard hjul vejer på den gale side a to kilo.

/Allan
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Re: Easton hjul

Post by Flemming Elhøj »

Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Re: Easton hjul

Post by Allan »

Der gik lidt noerd i den til aften. Fandt en liste med en masse hjulset og deres vaegt. tilfoejede priser og lave denne lille tabel.
Og ser man paa vaegt vs. pris ser EA70 nice ud.
Det lader ikke til at det flyder med ringe omtale paa nettet af dem heller. eneste minus som jeg kan se er at jeg gerne ville have haft den var UST, og bruge dem tubeless direkte.

Allan
Attachments
wheelset compare.png
wheelset compare.png (12.37 KiB) Viewed 2556 times
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Re: Easton hjul

Post by HenrikJ »

Allan wrote:Der gik lidt noerd i den til aften. Fandt en liste med en masse hjulset og deres vaegt. tilfoejede priser og lave denne lille tabel.
Og ser man paa vaegt vs. pris ser EA70 nice ud.
Det lader ikke til at det flyder med ringe omtale paa nettet af dem heller. eneste minus som jeg kan se er at jeg gerne ville have haft den var UST, og bruge dem tubeless direkte.

Allan

Ja det er lidt nørdet. Og jeg er ikke sikker på jeg forstå din konklusion. Hvis du gerne vil have mest kr/kg værdi bør du købe noget bly eller lignende !!!

Et hjulsæt skal vel have følgende hovedegenskaber ud fra det terræn og stil du kører i/med: 1)holdbart, 2)stift i forhold til din vægt, 3) så let så muligt, specielt i yderperifirien. Så kommer der personlige præferencer som cafelir og bling bling mm.

Til XC og normalt brug er det vel AC eller Stans hjulsættet der giver dig mest for pengene ??
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Re: Easton hjul

Post by Allan »

Hehe nej jeg vil gerne betale færest muligt kr pr. gram.
Køber jeg EA70 får du et 1700 g. hjulsæt for under 2000kr det er 1,15 kr/g Crankbrothers two 4400 for ca. samme vægt 2,6 kr/gram.

Det er jo forventeligt at dette tal stiger som vægten falder, det bliver vel dyrrer og dyrrer at fremstille jo lettere det skal være. Men det viser da om et hjulsæt er dyrt eller billigt i forhold til sin vægt. en parameter jeg er OBS på når jeg ikke har har et penge træ.

Jeg er helt enig i at der er andre meget vigtigere parametre for hjulsættet end vægten, det er derfor der er oprettet denne tråd for at høre om der er nogen der kan komme med erfaringe omkring dette hjulsæt når det nu er så let til så billige penge.

Og jo Stans eller AC ser rigtig gode ud, men så er vi også oppe på 4000 kr.

faldt over denne tråd der lyder det ikke som om der er så gode erfaringe med tubeless men ellers er folk vist ok glade for det:
http://forums.mtbr.com/wheels-tires/any ... 872-2.html
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Easton hjul

Post by Niels P »

Prøv at lav et sæt hope på actionsport.de. Ca.2300,- med Mavic fælge og ca 3100,- med stans crest fælge, og så vejer det under 1500 g. Og så kan du selv vælge farve på navet og få hvide fælge til samme pris

Du kan så selv regne på lettere eger, nipler m.m. Så frem med regnearket. Har lige fået et sæt hope med Arch fælge i 29". De er mega sprøde. Hope skulle også være nemme og billige at servicere. I hvertfald kunne jeg tage freehubben af med hænderne. Kender ikke andre man kan det på.
/Niels
Post Reply