Hvilken LBS

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Hvilken LBS

Post by Kenny »

Hvilken LBS har et godt lager og en kompetent ekspedient/mekaniker ?

Min løg er efterhånden pænt lange. De har ikke tingene på lager, og hvis de bestiller ting hjem smider de min bestilling væk. hvis jeg køber "special" dimser hos mekanikeren som ikke normalt ligger i butikken får jeg heller ikke det hele med.

Da jeg var rundt for at kigge på fully var der kunne svare på spørgsmål vedr. deres egne produkter.

Nu vil jeg trave ned til den helt lokale, som dårlig ved hvad en fully er og høre om han har den dims jeg mangler. Jeg tvivler dog..

Hvem bruger i når i ikke handler på nettet?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Hvilken LBS

Post by Niels G Henningsen »

Det er faktisk svært, selv de kendte er ikke altid lige heldige, for nu at være diplomatisk...

Så jeg ville måske tro 29'ere ude på strandvejen med Casper O som en del af konceptet ville være et forsøg værd... Også da Vinci har også et godt ry... kender dem kun fra en enkelt situation, hvor de var meget hjælpsomme, med en mikroskrue til mit brtemsegreb.. :D
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hvilken LBS

Post by AndreasA »

29er Bike Shop ligger nu på Ordrupvej, men det er da i nærheden af strandvejen.. ,o)
hva med dem nede i Roskilde. Fabin Sport på Clemontgade..?
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: Hvilken LBS

Post by Henrik Storgaard »

Rex i Helsinge virker rimelig kompetente
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: Hvilken LBS

Post by Henrik Storgaard »

User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Hvilken LBS

Post by Kenny »

@Niels det er kun de store "kendte" jeg har været i.
da Vinci var en af de butikker hvor jeg fik en god snak da jeg kiggede på fully. Og deres værksted er måske tilpas rodet at de har alt på lager :)
Casper O er i hvert fald kompetent. Jeg kan selvfølgelig høre ham hvad de har af std. vare på hylderne. Jeg var deroppe i åbnings weekenden og der bugnede hylderne ikke af dimser. Men døren var jo også kun lige åbnet.

@Andreas Fabin er Specialized forhandler og en af dem jeg var forbi. De tilbød mig at bestille min chainstay beskytter hjem. Men der var jeg allerede brændt af andet sted så jeg takkede nej. Til gengæld fik jeg en klagesang om at kaliberbolte ikke fulgte med til kalibrene mere og det altid var et problem bla. bla. men på trods af det, havde de ikke et lille lager af dem så de kunne samle en cykel, eller sælge mit to bolte.
Jeg har været der et par gange igennem årene uden rigtig at få købt det helt vilde. Mit indtryk er at hvis man er til racer eller tri så er det en rigtig fin butik der også tilbyder at samle efter kundens ønske. Men til mtb har de desværre ikke så meget.

@Henrik Rex har tidligere haft absolut fair priser på deres webshop. Men jeg har aldrig taget mig sammen til at køre forbi og se deres butik. Helsinge er desværre ikke en by jeg kommer i nærheden af.
Har du været i butikken, eller kender du dem blot fra h12?

Det er fint nok at butikkerne gerne bestiller hjem. Men hvis det ikke er lagervare kan man jo lige så godt vente på posten hjemme og spare lidt penge. Af og til slår det mig bare at jeg gerne vil handle handle "lokalt" eller har brugt for hjælp. Men det bliver bare altid møg besværligt.
Det sjove går af hvis jeg skal køre 30km ud og 30km hjem og bruge en time for at få den koniske skive jeg mangler til min kaliberbolt som jeg iøvrigt gav 30kr for.
Til den pris + forbrug af benzin kunne jeg have klikket på alle boltlængder og skiver på CRC, så var er også et lager til fremtidig projekter.

Jeg er lige kommet hjem fra min helt lokale forhandler. De skiver må være en 5mm. Arrg skipper det er ikke bare en skive, de er koniske. Hvis du har dem inkl bolte er det fint.....De bolte fås slet ikke i løs vægt. Hahahaha så har man hørt det med. Stakkels ham der får købt en af de to mtb i hans vindue og skal have udført en garantirep. :)
Det kunne være meget sjovt at høre ham om hvad forskellen på den 26 og 29 han har stående :lol:
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: Hvilken LBS

Post by Henrik Storgaard »

Jeg kommer der af og til for at købe stumper, og de er altid meget hjælpsomme. Desuden er der flere i lokalområdet der har shoppet hos dem, og ingen har talt dårligt om dem.
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hvilken LBS

Post by AndreasA »

Rex cykler har jonas p i værkstedet. Det siger alt..!
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply