fully

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: fully

Post by Kenny »

Torben du er en skat.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: fully

Post by Peter Christensen »

Jacob Korsholm wrote:og så ligner den et tykt hængebugsvin!
Du kan da selv ligne et hængebugssvin! Hvad er det for noget blasfemisk tale om en af de flotteste designede cykler nogensinde.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: fully

Post by Niels P »

Kenny wrote:Til gengæld købte jeg et par pedaler. Spurgte efter hvid, men de havde kun sort. Da jeg kommer hjem og åbner emballagen opdager jeg så at de er røde.
Det er hvad der sker når man køber hos sin LBS og ikke køber på nettet 8) :evil: :evil: :evil: :evil:
/Niels
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Re: fully

Post by Henrik Storgaard »

Jacob Korsholm wrote:og så ligner den et tykt hængebugsvin!
Man taler ikke dårligt om Cannondale.... :twisted:
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: fully

Post by AndreasA »

Teløk med biken Kenny..! der er intet kedelig over en Epic, det er et af det 21 århundreds største ingenør bedrifter..!
ahh ok, måske ikke helt, men den er ihvertfald gennemdesignet..

Synes nu også den Scalpel der ligner et hængebuesvin, men det gør min "all time favorite bike" nu også.
Nemlig Superfly 100 fra det der engang hed Gary Fisher.

Image
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: fully

Post by Kenny »

@Niels lige præcis. Havde det ikke været for torben havde det været nemmere og billigere at returnere til en netbutik end til LBS.

@A Teknikken fejler ikke noget, men det er lidt kedeligt at se på når der er så mange af dem i skoven.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: fully

Post by Kenny »

Jeg har kigget lidt på gearingen. Min epic er leveret med 39/26 11-36 og Rivetten er med 44/32/22 11-32
Hvilket ser således ud ift hinanden
gear.jpg
gear.jpg (65.38 KiB) Viewed 1446 times
Fjerner jeg de 2 yderste tandhjul der alligevel ikke kan bruges når 44 og 22 er i brug ser det ikke helt dumt ud
gear2.jpg
gear2.jpg (55.5 KiB) Viewed 1446 times
Jeg har mistet to højhastighedsgear. Men de er alligevel kun brugbare på transportstykker. Og med mine slappe ben er det kun i en kort periode ned af bakke jeg kan holde den i gang.

Mit mindste gear er en smule højere end før. Men ikke mere end at hvis jeg skiftede 26t til 24t ville gearingen være lavere end før. Så det er fint nok. Er der behov for mindre gear er det nok alligevel nemmere/hurtigere at hoppe af og trække op.

Topgearet på lille klinge er ikke hurtig nok og derfor kan et helt spor ikke køres på den.

Sidste sommer kunne jeg køre langt det meste på mellemklingen når benene var friske. Det kan i hvert fald ikke lade sig gøre på 39t.
Hvis 32/32 skal matche min en 36 kassette skal 39t skiftes ud med en 36t. På den anden side er 39/36 ikke højere end at det stadig er lavere end 32 med andet letteste tandhjul på kassetten. Så det er jo bare et spørgmål om træning.

Alt i alt ser det ud til at et 2x10 uden problemer kan erstatte 3x9 på papiret.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply